• Anonym

tramadol

Någon som vet något om tramadol? Fick tramadol retard actavis 100mg utskrivet och man blir ju hög av dom. Någon mer med samma erfarenhet?

• Svar på tråden tramadol
  • Farsa på stan

Anonym skrev 2009-02-05 20:54:08 följande:

jo det är ju en skön känsla, trodde nästan dom skrivit ut för starka men det är alltså vanligt att man blir bäng på dom..
    Ja... lite lustigt att alla här verkar tycka att det är lajbans och rätt harmlöst att bli yr i mössan på tramadol, medan någon som röker cannabis någon gång ibland ABSOLUT INTE bör tänka på att ta hand om ett barn ens en gång.
  • Anonym

exakt vad äter han och vilken styrka?? Dom jag har är absolut maxdos 2 st per dygn. Har han samma kan man nog säga att han missbrukar dom rätt hårt.

Anonym skrev 2009-02-05 20:55:11 följande:
    Hur beroendeframkallande är det? Min man äter åtta om dagen enligt smärtteamets rekomendationer och har gjort det sen september + att han äter Lyrica som är nervsmärtstillande.
  • Anonym

jag förstog inte riktigt vad du menade där... Men cannabis tycker jag är rätt harmlöst om man jämför med alla andra lagliga droger vi har. som nikotin och alkohol.
    Farsa på stan skrev 2009-02-05 20:57:00 följande:

Ja... lite lustigt att alla här verkar tycka att det är lajbans och rätt harmlöst att bli yr i mössan på tramadol, medan någon som röker cannabis någon gång ibland ABSOLUT INTE bör tänka på att ta hand om ett barn ens en gång.
  • Farsa på stan

Anonym skrev 2009-02-05 21:00:23 följande:

jag förstog inte riktigt vad du menade där... Men cannabis tycker jag är rätt harmlöst om man jämför med alla andra lagliga droger vi har. som nikotin och alkohol.
    Nej, det är klart, det kanske inte är samma människor som här pratar om det lustiga med Tramadol som i andra trådar stenar (vitsande avsiktligt) cannabisrökare. Jag menar mer att jag blev förvånad över att folk helt plötsligt verkar tycka att det är okej med drogrus medan folk i andra trådar är alkoholister om de dricker öl mer än tre gånger i veckan, och barnmördare om de röker cannabis en gång varannan månad.
  • idiblon yes
    Farsa på stan skrev 2009-02-05 21:03:53 följande:
    Anonym skrev 2009-02-05 21:00:23 följande: Nej, det är klart, det kanske inte är samma människor som här pratar om det lustiga med Tramadol som i andra trådar stenar (vitsande avsiktligt) cannabisrökare. Jag menar mer att jag blev förvånad över att folk helt plötsligt verkar tycka att det är okej med drogrus medan folk i andra trådar är alkoholister om de dricker öl mer än tre gånger i veckan, och barnmördare om de röker cannabis en gång varannan månad.
    Japp, det är mycket märkligt. Men så är en stor del av befolkningen genomsyrad av skenhelig, självhävdande, vidrigt äcklig dubbelmoral och självbedragare från benmärg och ut i fingerspetsar.
    Det krävs mycket resurser för att kunna hålla en hög moralisk standard.
  • mamita64

Hej, jag fick Nobligan, som innehåller tramadol, för min värk.
    Jag hade då redan i många år ätit andra mediciner, citodon under en period och Distalgelsic under en annan.
    Jag hade inga problem med att göra uppehåll med någon av dem, kände ingen abstinens tex.
    Jag frågade läkaren om Nobligan var beroendeframkallande, fick till svar att det var ingen fara.
    Jag borde ha reagerat på att hon sa att det var en morfinkusin, men hon sa ju att det va ok så..
    Jag åt dem i en månad, kände inget rus eller nåt, och de hjälpte varken bättre eller sämre än mina distalgesic som ju var de jag ätit mest ( de innehöll detropropoxifen (som i dexofen) o alvedon)
    Så tog tabletterna slut och det var helg så jag kunde inte hämta nya. Och jävlar vad sjuk jag blev, värsta abstinensen, som gick över när jag fick nya tabletter.
    Men doktorn ville att jag skulle ha dem.
    Många ggr under två år så fösökte jag få annan medicin och hjälp med att sluta med dessa. Jag talade om för flera läkare hur det låg till men fick bara mer tabletter.
    Till slut trappade jag ut dem själv, under en ganska lång tid för att slippa det värsta.
    Idag använder jag bla dexofen o alvedon och blir varken hög eller får abstinens om jag måste hålla upp.

• Anonym (mamy)

Farsa på stan skrev 2009-02-05 20:57:00 följande:

Jag tycker nog att det går för lika.
    Man ska va nykter när man hanterar ungar.
    Sen är det ju så att har man ständig värk så måste man kanske prova sej igenom ett antal mediciner för att hitta den som hjälper bäst och då råkar man ut för såna som gör en snurrig om man har otur
  • mina45

se upp man blir lätt beroende av dom jag vet för jag har varit där!!!
    var räddd om dej själv o ta inte i onödan-.
    kram

• Anonym (låt bli)

Är själv beroende av dom och det sämsta är att läkarna fortfarande dom är så bra....

visst det är individuellt men om du kan låt bli...

• Anonym
    Anonym skrev 2009-02-05 20:58:22 följande:
    exakt vad äter han och vilken styrka?? Dom jag har är absolut maxdos 2 st per dygn. Har han samma kan man nog säga att han missbrukar dom rätt hårt.
    tramadol Hexal 50 mg 2 kapslar 4 gånger dagligen.
Svar på tråden tramadol