tramadol
Någon som vet något om tramadol? Fick tramadol retard actavis 100mg utskrivet och man blir ju hög av dom. Någon mer med samma erfarenhet?
Någon som vet något om tramadol? Fick tramadol retard actavis 100mg utskrivet och man blir ju hög av dom. Någon mer med samma erfarenhet?
Anonym skrev 2009-02-05 20:54:08 följande:
exakt vad äter han och vilken styrka?? Dom jag har är absolut maxdos 2 st per dygn. Har han samma kan man nog säga att han missbrukar dom rätt hårt.
jag förstog inte riktigt vad du menade där... Men cannabis tycker jag är rätt harmlöst om man jämför med alla andra lagliga droger vi har. som nikotin och alkohol.
Farsa på stan skrev 2009-02-05 20:57:00 följande:
Anonym skrev 2009-02-05 21:00:23 följande:
Hej, jag fick Nobligan, som innehåller tramadol, för min värk.
Jag hade då redan i många år ätit andra mediciner, citodon under en period och Distalgelsic under en annan.
Jag hade inga problem med att göra uppehåll med någon av dem, kände ingen abstinens tex.
Jag frågade läkaren om Nobligan var beroendeframkallande, fick till svar att det var ingen fara.
Jag borde ha reagerat på att hon sa att det var en morfinkusin, men hon sa ju att det va ok så..
Jag åt dem i en månad, kände inget rus eller nåt, och de hjälpte varken bättre eller sämre än mina distalgesic som ju var de jag ätit mest ( de innehöll detropropoxifen (som i dexofen) o alvedon)
Så tog tabletterna slut och det var helg så jag kunde inte hämta nya. Och jävlar vad sjuk jag blev, värsta abstinensen, som gick över när jag fick nya tabletter.
Men doktorn ville att jag skulle ha dem.
Många ggr under två år så fösökte jag få annan medicin och hjälp med att sluta med dessa. Jag talade om för flera läkare hur det låg till men fick bara mer tabletter.
Till slut trappade jag ut dem själv, under en ganska lång tid för att slippa det värsta.
Idag använder jag bla dexofen o alvedon och blir varken hög eller får abstinens om jag måste hålla upp.
Farsa på stan skrev 2009-02-05 20:57:00 följande:
se upp man blir lätt beroende av dom jag vet för jag har varit där!!!
var räddd om dej själv o ta inte i onödan-.
kram
Är själv beroende av dom och det sämsta är att läkarna fortfarande dom är så bra....
visst det är individuellt men om du kan låt bli...