• Anonym (surpuppa)

Varför luktar mitt underliv surt/illa?

Varför luktar mitt underliv surt/illa?
    Jag sköter hygienen, har aldrig haft någon könssjukdom, är inte gravid och har inte svamp.
    Känt det nu senaste dagarna/veckorna.
    Jag duschade för ca 1 timme sen och nu tycker jag att det luktar illa, hur kan det komma sig och vad kan jag göra åt det? Ledsen

• Svar på tråden Varför luktar mitt underliv surt/illa?
  • Anonym (surpuppa)
    Anonym skrev 2009-02-05 21:02:22 följande:
    Svamp?
    alltså nä? ska inte det klia/svida?
    jag har inga som helst kli/svid/ont problem
  • Anonym (nyförlöst)

så har jag haft också, speciellt efter jag fött barn.
    trodde det var svamp men ingen svampmedicin hjälpte.

såg förra veckan reklamen om Lactal och kände att det kunde vara värt att prova. ska hjälpa när pHbalansen rubbats.
    och VIPS luktar jag inget! en veckas kur gjorde resultat..

nu försöker jag vara noga med att endast tvätta med vatten och intimtvål från apoteket, för att hålla bra pHbalans..

kanske nåt att prova?

• Anonym (surpuppa)
    Anonym (nyförlöst) skrev 2009-02-05 21:11:21 följande:
    så har jag haft också, speciellt efter jag fött barn.trodde det var svamp men ingen svampmedicin hjälpte.såg förra veckan reklamen om Lactal och kände att det kunde vara värt att prova. ska hjälpa när pHbalansen rubbats.och VIPS luktar jag inget! en veckas kur gjorde resultat..nu försöker jag vara noga med att endast tvätta med vatten och intimtvål från apoteket, för att hålla bra pHbalans..kanske nåt att prova?
    jag använder som oftast intomtvål men den vart slut för nån vecka sedan och har inte kommit för mig att jag köpt någon ny än utan använt vatten/lite vanlig duschkräm. Är ju bara senaste tiden jag haft problem så kanske är just det att min puppa är känslig och vill ha intimtvål igen? Jag kan alltså börja testa med det och sen testa svampgrejs även om det inte skulle vara det el kan det va "skadligt"?
    Är snittad fast 2 år sen.
  • Anonym (BM)

Slidan ska lukta lite syrligt. Lukten är något sötare när man har svamp. Många kvinnor idag tror att de luktar illa för at deras underliv doftar, men all lukt från slidan är inte "unk". En friskt slida har en lite syrlig doft och smak.

• Anonym (surpuppa)
    Anonym (BM) skrev 2009-02-05 21:18:30 följande:
    Slidan ska lukta lite syrligt. Lukten är något sötare när man har svamp. Många kvinnor idag tror att de luktar illa för at deras underliv doftar, men all lukt från slidan är inte "unk". En friskt slida har en lite syrlig doft och smak.
    fast den har aldrig luktat denna doft förut som den gör nu.
  • Anonym

Svamp brukar svida och klia till förbannelse. Tror inte du har svamp, det är nog rubbing i bakteriefloran.

• Anonym

Jag skulle starkt rekommendera dig en kur Lactal innan något annat. Finns receptfritt på apoteket.

• Anonym (surpuppa)
    Anonym skrev 2009-02-05 21:47:14 följande:
    Jag skulle starkt rekommendera dig en kur Lactal innan något annat. Finns receptfritt på apoteket.
    okej tack för era svar då ska jag försöka komma iväg å köpa det i helgen. plus köpa hem intimtvål igen.
    *hoppas hoppas*
  • 1111

Nej!! Ingen intimtvål! Det är rena döden för muffan. Köp natusan babyolja och tvätta muffan med.

Jag har haft samma proglem som du beskriver och jag använder babyolja sen flera år tillbaka och har aldrig haft problem sen dess!

Typ lactacyd och sånt är INTE alls bra...

• Anonym

Egentligen är det allra bäst med bara vanligt vatten i muffen. Har man inte några luktproblem så behöver man inte tvål eller något annat. Iofs kanske det är bra med olja om man är torr av sig.

• 1111

Anonym skrev 2009-02-05 22:05:33 följande:

Egentligen är det allra bäst med bara vanligt vatten i muffen. Har man inte några luktproblem så behöver man inte tvål eller något annat. Iofs kanske det är bra med olja om man är torr av sig.
    Men skrev-svett luktar och det får man inte bort med enbart vatten
Svar på tråden Varför luktar mitt underliv surt/illa?