• Tildamamman

Förnya barbondörrar???

Nu hoppas jag på att någon kommer med ett klockrent svar för jag känner mig väldigt villrådig.

Har precis målat en garbondörr vit och det blev hyffsat, men herregud vilket jobb och vilken tid jag lagt ner på dörren. Kvar är BARA 7 (!!!!!!!!!!) dörrar!!

Kan man göra på något lättare sätt? Spraya?? Någon annan måsteväl ändå gjort något med sina dörrar, eller har alla ni andra råd med nya ???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-11 20:32:00:
    Felstavat i rubriken... Garbon menar ag såklart...

• Svar på tråden Förnya barbondörrar???
  • Jennie Brunflo

VAD är garbondörrar???

• Susannaaa

Vi skickade iväg våra storarumsdörrar för vi ville bevara glaset på sprutlackering. Men vanliga enkeldörrar är inte lönt att skicka iväg, det kostar nästan lika mycket som att köpa nya. Men om man själv kan sprutlacka dem vet jag ej.

• Susannaaa

Sånadär fula bruna 60-70 tals dörrar.

• Tildamamman

Jennie- Bruna fula innerdörrar . Husetr från -66 och här är alla dörrar i just den modellen...

• Tildamamman

MMmm, skicka iväg, DET lägger jag inte pengar på ... Men vill ha dem vita, gärna med spegelinfällning...

• Jennie Brunflo

Aha......jaha..heter dom så?!

Min morbror skickade iväg sina och fixade 8 dörrar spraymålade för 2300kr.
    Om det är dyrt eller billigt vet jag inte...men bra blev det.

• Susannaaa

Jennie B: det var billigt! Fick ett pris på 800 kr styck utan speglar, så vi har köpt nya på Bauhaus. Med de gamla måtten (ej standardiserade) gav vi 1200 kr styck, så vi har köpt några i taget.

• Tildamamman

oj, 2300:- lät billigt! Kanske man kan spraya hemma?? Tror ni det?

• Jennie Brunflo

Min morbrors tips:

Hör med bilfirmor/billackerar i bushen(småsamhällena)...de brukar vara billiga...och de brukar dessutom köra hem grejorna när de är färdiga.

• Tildamamman

Tackar tackar!! Kanske vört ett försök!

• MosterMaggi

*Ehhrrrmmm* Petmaja kommer och viskar lite i era öron... Faktum är att det heter gabondörrar. Inget annat.

• MosterMaggi

och just ja - bland såna inredningsnördar som har specialintressen, så anses det vara ett helgerån att sabba gabondörrar... De hör liksom till tidsepoken när huset byggdes. I ert fall är det ett sextiotalshus, och då skulle allmoge- och/eller eller vita spegeldörrar bli ett stilbrott. Jag lägger inga egna värderingar i det, tycker inte gabondörrar är särskilt upphetsande. Men det är sånt "värdelöst vetande" som man kan ha nytta av ibland.

Svar på tråden Förnya barbondörrar???