Nät slutar dom sälja semlor?
Jag skulle tippa på i mars någon gång, fettisdagen är ju sista tisdagen i februari i år.
Eftersom fettisdagen inte infaller förrän den 24 Februari så är det ju ett tag kvar innan de slutar sälja.
Varför undrar du?
slutar de nånsin?
här började de före jul att ha dem längst fram och gissningsvis har de det till midsommar innan de landar i bakre raderna
Personligen tycker jag att många säljer semlor jämt, men mitten av mars kanske det börjar tunnas ut och bli svårare att hitta.
här där jag bor finns det semlor ända till midsommar...
Oftast brukar man sluta sälja senlor till påsken, så mitten av mars blir det iår.
När jag jobbade på konditori så började vi direkt efter nyår och sälja och slutade vid påsk.
Semlor som inte ens är gott
semlor är ju en gammal tradition som håller på att urholkas... meningen med semlor var ju att man skulle "äta upp sej" strax före fastan, med semlor,och bruna bönor med fläsk. då skulle man sen klara av att hålla sej från mat under fastan, för att sedan äta igen när påsken kom.
Idag gör vi ju inte på det viset, men semlan är kvar som en liten tradition, synd, tycker jag, att man inte kan hålla på traditionerna....men det är ju så nu med så mycket... julgrejer börjar synas i affärerna i september-oktober redan, och vad liknar det?? och så semlorna, ja, dom finns ju snart hela året...