• Anonym (AJ AJ)

Penicillin och svampinfektion

Började en penicillinkur för 2 dagar sedan och nu har jag troligen fått en svampinfektion. Det svider och kliar och jag kan knappt torka mig efter toalettbesök.

Vad jag undrar är om det är lönt att ta medel mot svamp nu eller omjag ska avvakta och stå ut några dagar till. Jag tänker att det kanske inte är någon mening då jag ju ska fortsätta penicillinkuren i 8 dagar till och att svampen i så fall kommer tillbaka. Vad tror ni?

• Svar på tråden Penicillin och svampinfektion
  • Anonym

Hmm kan vara svamp men kan med vara att du ej tål kankse pencillinen ,  ring sjukhusrådgivingen ....

• Anonym (AJ AJ)

Anonym skrev 2009-02-06 07:21:09 följande:

Hmm kan vara svamp men kan med vara att du ej tål kankse pencillinen ,  ring sjukhusrådgivingen ....
    Det är svamp, ingen tvekan om det och jag tåler penicillinet, har haft det förr.
  • Anonym
    Anonym (AJ AJ) skrev 2009-02-06 07:23:06 följande:
    Anonym skrev 2009-02-06 07:21:09 följande: Det är svamp, ingen tvekan om det och jag tåler penicillinet, har haft det förr.
    kan man ta svampkur under penicillinkur???
  • Anonym (dess)

Det troligaste är svamp för det är jättevanligt under penicilinkur. Är det första gången du har det ska du kontakta gyn, annars skulle jag börjat behandla med en gång. Canesten är det bästa tycker jag, den komboförpackningen med vagitorie och kräm.

• Anonym (AJ AJ)

Jo, jag vet redan att det är svamp, ingen tvekan om det som sagt. Och jag har haft svamp förr.

Det jag undrar är om det är lönt att behandla nu när jag fortfarande ska ta 8 dagar till av penicilinkuren om svampen då bara skulle komma tillbaka.

• Anonym (dess)

Jag skulle behandlat nu så att det inte blir värre eftersom det redan är såpass mycket. Hade vart en lindrigare svampinfektion kanske jag skulle härdat ut ett par dagar men inte om det är så mycket... Ush så jobbigt att ha så. Svamp där är bland det jobbigaste som finns, man blir ju helt galen av den klådan.

Svar på tråden Penicillin och svampinfektion