Min man har blivit en riktig mansgris
Jag går hemma med vår 6 månaders bebis och min man jobbar. Vi har också tre barn som går i skolan, två av dom är hans sedan innan.
Min man har alltid jobbat mycket och jag accepterar det. Han har ett heltidsjobb och en gård han sköter på fritiden. Jag har alltid fått göra allt hemarbete för att han helt enkelt inte har tid.
Men nu när jag går hemma så är det som att han stör sig på att jag bara drar runt och inte gör nånting. Fattar inte hur man kan tro att jag bara latar mig när jag gör allt hemma plus att jag hämtar och lämnar barnen i skolan som ligger ca 1 mil bort (enkel väg).
Många gånger kommer han bara hem och klagar, dålig middag, rörigt mm.
När jag konfronterar honom med att jag inte är någon slav här som bara har till uppgift att plocka efter alla så säger han bara att jag är lat.
Innan hade vi till exempel så att de äldre barnen skulle ställa in sin tallrik i diskmaskinen, men så säger han åt dem att dom kan låta den stå, sedan tar han det inte själv utan tycker att jag då skall göra det.
Han ställer inte bort sin egen tallrik, lägger sin tvätt i tvättkorgen, eller ploickar undan egna grejor.
Till råga på allt så har vi mycket strikt uppdelad ekonomi då det ju är han som har utbildat sig och har den höga lönen och jag som får stå mitt kast som låginkomsttagare.
Gud vad jag är besviken på honom. Känner mig deppig och irriterad på honom för detta.
Vad är en lagom uppdelning när den ena föräldern är hemma?