• icka76

Akupunktur efter ma/mf?

Hade ett ma i v. 11 i förra veckan, skrapades i tisdags. Jag hade innan jag blev gravid nu gått på akupunkturbehandlingar, så jag tror att det var det som gjorde att det tog sig. Åt 5 pergokurer oxå.

Nu till min fråga. Är det någon som börjat med akupunktur efter ett mf/ma för att öka chanserna till fullgången graviditet och friska barn? Har det fungerat?

• Svar på tråden Akupunktur efter ma/mf?
  • anna06

Har precis börjat på akupunktur. Mest för att få kroppen att återhämta sig efter ma. Har ännu inte fått tillbaka normal mens efter skrapning i augusti. När den kommer tillbaka kommer jag ändå fortsätta för att ge kroppen de bästa förutsättningarna.

• icka76

hej!
    vad kul att någon såg tråden. Då är vi samma sits. jag gjorde tre behandlingar mellan äl och BIM den månaden jag plussade. Nu ska jag gå regelbundet fram tills nästa gång jag plussar för att precis som du ge kroppen de bästa förutsättningarna.

• Piggelin72

Ska börja med akupunktur i nästa vecka o köra till det blir dax för ny IVF (troligen innan sommaren).
    Hade missfall i v8, precis innan jul och mensen därpå var tok-knasig, tyvärr så chansade jag på att göra ett FET på den mensen som igår visade negativ.

Så nu är det nya tag och som anna06 skriver, ge min kropp bästa förutsättningarna!!!

Lycka till.

• icka76

Vd kul att vi är flera som ska starta med akupunktur nu. Hoppas vi lyckas allihop nu.

• Jessheim

Hej! En till som ska prova akupunktur, skal i tillägg prova homeopati. Har haft 2 MF och ett MA, men har en frisk son sedan tidigare. Känner att kroppen är i "obalans" så det kan ju vara värt att prova en alternativ behandling. Har första timme på torsdag nästa vecka, spännande!

• icka76

Vi kan väl följas åt under behandlingarna och jämföra lite hur det går?

• Jessheim

Ja, gärna. Det här blir spännande!

• Piggelin72

Har min 1a behandling imorron, blir både akupunktur och kinesisk medicin (som enlit rykte ska det smaka vidrigt..)

• icka76

Piggelin: Blä, låter inget vidare. jag längtar till min behandling. Jag njöt otroligt mycket av de tidigare, det kändes ingenting när hon satte nålarna.

• Piggelin72

Jag gillar akupunktur så jag ser fram mot det.
    Ska även köpa en "spikmatta" (www.shaktimattan.se/) för att hjälpa mig att slappna av ännu mer och få igång blodcirkulationen...

Jag har gått på akupunktur av olika anledningar i flera omg tidigare, faktiskt för Infertilitet men då hjälpte det inte, eller snarare gick jag kanske bara 4-5 ggr o sluta när vi väl började med IVF beh.
    Denna gång ska jag gå 1gång/veckan tills det är dax för IVF igen, å det blir tidigast i april.

Ja, va e det vi brukar säga... lever på hoppet =)

• anna06

Nu har jag varit på min andra behandling. Äter även kinesiska örter. Än så länge har jag haft tur, får örterna i tablettform, så det är bara och svälja med vatten så är det över sedan. Det svåraste är att komma ihåg att ta dem.

• anna06

Någon mer som varit iväg nu? Jag fick min tredje akupunktur behandling igår. Fick inte längre örterna i tablettform, utan nu är det tydligen dags för pulvret. Inte lika lätt att få i sig, men vad gör man inte...

• icka76

Hej Anna!
    Jag ska dit i morgon. Ska även till gyn på efterkontroll efter ma:t så det känns lite som om vi startar om på riktigt i morgon. Jag får inga örter eller så utan min akupunktör rekommenderar en massa mineraler och vitaminer i stället. Hoppas det ger resultat snart för oss alla.

• Jessheim

Hej! Jag har nu varit på 2 behandlingar och skal på min tredje på fredag. Vet inte riktigt om jag tror på att det skal hjälpa, men jag ska försöka att ge det en chans.... det är i vart fall avslappnande att ligga där med nålarna under en filt.

• icka76

Min akupunktör fick förhinder igår så jag ska dit i morgon i stället. Jag är övertygad om att det kan hjälpa, har hört om flera som blivit gravida efter akupunktur. Om det beror på slumpen eller akupunkturen vet nog ingen men jag väljer att tro på att det fungerar.

Svar på tråden Akupunktur efter ma/mf?