• Hemulia

Jäkla IKEA-möbler!

Aarrgh!

Äntligen sätter man sig ner för att skruva ihop bokhyllan "Rexbo" som stått i sin kartong ett par veckor. Det börjar bra men så ska skruvar i genom stommen till hyllplanen, och där finns inga jäkla hål att skruva in dom i och det är inte direkt normalstyrka som behövs för att trycka igenom dom.
    Jag får inte ihop hyll-jäveln helt enkelt, den får pryda hallgolvet tills vi flyttar ut.

Ingen som har denna hylla själv och vet någon lösning på problemet?

Varför kan inte IKEA någon gång skapa normala monteringar?

• Svar på tråden Jäkla IKEA-möbler!
  • Hemulia

Eftersom det inte finns några hål i monteringsanvisningarna heller så antar jag att det ska se ut så.

Jag tror problemet är att träet är för hårt för att skruva sig igenom med en lite skruvmejsel för hand...

• TinaLi

Är det inga hål borrade där, så åk tillbaka med hela kartongen till ikea o gå till kundtjänsten där, så får du en ny hylla. (ringa kundtjänsten är värdelöst! dom ville vi skulle åka tillbaka med grejerna o vänta 2v på att ny best. skulle komma till butiken. men när vi va i butiken bytte dom bara där rätt av, så vi behövde ju inte vänta dom 2v. Dom sa tom. på kundtjänsten i butiken att kundetjänst på telen brukar vara vilseledande.)
    Kan du så ring din butik direkt o hör om dom har hyllan hemma!

• Hemulia

Men jag är helt säker på att alla ser likadana ut, eftersom den ser ut som i berskrivningen, de tar nog bara för givet att alla är muskelbyggare.

Har fått i nåågra skruvar någorlunda ordentligt nu efter att ha tagit spjärn mot en vägg, hållt fast hyllan med benen och skruvat med båda händerna medan det kändes som revbenen skulle gå av, men hyllplanen blev typ snea istället.

Lyckat det här.

Sen ligger IKEA ett antal mil härifrån och jag har ingen bil, annars skulle jag varit där redan.

• lovemyboys

Men för sånna skruv brukar det bara synes ett litet "nålstick" där skruven ska in....

Så det är nog du som e liite kleen.........

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Hemulia

Det fanns inte ett enda litet märke på plattan, så nej.

Sen var pojkvännen också framme och försökte, han är en aning större än mig, men det gick inte då heller.

Hyllan sitter ihop nu efter mycket kämpande, men hyllplanen blev så snea att man inte kan ställa något på dom, det kommer glida av.

Helt sjukt ju, man ska först och främst få in skruvarna och dessutom lyckas hålla allt rakt... rent omöjligt ju.

Nej, hyllan får stå i garderoben tills mitt tålamod är tillbaka.

• lovemyboys

Kanske en dum fråga...men skruvarna ska inte skruvas in från siderna....på de långa gavlarna som håller hyllorna?? Eller uppifrån....*bara en tanke*

• Hemulia

Återigen, titta länkarna jag la in med bilder, där ser du var de ska in - underifrån!

• LinaoMatilda

Har du en borr så kan du ju borra små hål själv för att underlätta? Tror du gör helt rätt men är för svag. Kan själv uppleva ibland att de små verkygen de har med inte är så användarvänliga.

Smått och gott hos Lina
  • lovemyboys
    Hemulia skrev 2009-02-06 19:04:11 följande:
    Återigen, titta länkarna jag la in med bilder, där ser du var de ska in - underifrån!
    Ja...men eftersom du inte ens kan få in dom med hjälp av beskrivning...så tänkte jag bara hjälpa dej på traven.......sorry!!
Svar på tråden Jäkla IKEA-möbler!