En vanlig dag som smâbarnsförälder? Hur klarar ni er utan att slia ut er? Tips?
Pust! är hemma med 2 smâ barn. Härligt, men mycket jobb. Jag är lite vimsig av mig och det fâr jag "äta upp". Idag sâ höll jag pâ att städa i köket medan lillen (3 mânader)sov i sin korg i soffan. Plötsligt börjar han skrika och jag gâr för att se till honom. 1,5-âringen lekte med kattburen som stod framme dâ katten hade varit hos veterinären för kastrering. Hur som helst sâ försökte jag fâ den lille att somna om dâ han verkade behöva mera sömn. Strax kommer storebror och ska hjälpa till och klappar lillebror i pannan....som blir alldeles kladdig!! Och sâ ser jag en massa kletiga fotspâr. Gâr raskt ut i köket och vad har hänt? Jo den äldste har fâtt tag fâ behâllaren(i plât) med olivolja och hällt ut i köket!! Blev att städa lillebror, storebror, kök, vardagsrum samt katt som vimsat runt i det hela(fortfarande vinglig av bedövningen).
Blir sâ trött pâ mig själv. varför kan jag inte lära mig att hâlla grejerna utom räckhâll! Men det är klart, med 2 sâ smâ behöver man ju ibland, mer eller mindre, släppa allt man har för händerna. Är det bara jag som ständigt râkar ut för den här typen av "ofarliga" olyckor när jag ränner frân den ena sysslan till den andra? Hur gör jag för att bli mer organiserad(försöker, jag lovar)? Eller hör denna vimsighet och detta kaos till livet som smâbarnsförälder?