• Anonym (orolig)

Min dotters pappa är misstänkt för INCEST - ngn mer som varit i samma sits, el råd etc. att ge?

Hej!

Som rubriken lyder... Är det ngn där ute som varit med om liknande? Eller där ni känt den som (ev.) begripit sig på ert barn?

Jag vet varken ut eller in och jag håller på att bli helt tokig av detta nu! Jag har varit i sånt chocktillstånd att jag ej ens orkat skriva om det här - saken är den att länskriminalen är inblandad i det hela - och det är mkt möjligt att min dator är "avlyssnad"...

Jag har en dotter på 4 år som vid årskiftet berättade att pappa brukade stoppa snoppen i rumpan på henne och att det gjorde ont. Hon berättade också betydligt mer & ingående saker - som gjorde att jag i vilket fall förstod att hon varit med om ngt eller sett ngt. Det var relativit avvancerade saker för en 4-åring.

Jag har aldrig haft barnvakt, utan ALLTID varit med min dotter - då jag o hennes pappa haft henne halva tiden var (större delen) och jag har ej varit i behov av barnvakt därför. Jag har heller inte träffat ngn ny överhuvudtaget, inte ens haft en daijt.

Jag blev MKT chockad av det hon berätta och sa också att hon inte ska hålla detta inom sig, utan måste känna sig fri o prata om sin upplevelse. Detta verkade hon tolka som hon skulle berätta för halva världen - för dagen efter i tel - så berättar hon för min väninna (som är soc.sekr o har anmälningsplikt) att: "Min pappa brukar stoppa snoppen i rumpan o det gör ont och jag vill kräkas då". Min väninna lovade att ej göra en anmälan - då jag själv var i chock och kände att jag ville sätta mig mkt mer in i detta, hur man ställer frågor osv om sånt här kommer upp. Vad man ska vara observant på för "tecken" för ett barn som är utsatt osv. Jag är väldigt orolig att jag omedvetet kan ha ställt ledande frågor.

Två dagar senare (och efter att hon även berättat detta för ytterligare två personer, som också reagerade med kortslutning i hjärnan...) så hämtar hennes pappa henne för att ha henne i en vecka. Det första hon gör är att konfrontera honom, "Pappa, du får inte stoppa din stora snopp i min rumpa, man får inte det och det gör ont!"

Han reagera naturligtvis och undra om jag träffat ngn, vilket jag ej har alls. OM det kunde vara min dildo hon lekt med, OM det kunde vara dagis, osv osv.. Jag kände att jag bara INTE kan/vågar/vill/klarar tro detta..

Vi pratades vid lite senare på kvällen om detta och han sa då att det fanns möjlighet att hon kan ha sett en porrfilm som han har nerladdad på sin dator. Detta isf tillsammans med sin halvstorasyster, som han iaf med säkerhet visste att hon vid minst ett tillfälle hade lyckats komma åt.

Grejen är att han spelar otroligt mkt wow (world of worcraft) och är sjukskriven på heltid sedan 3 år tillbaka. Han spelar på nätterna och sover på dagarna, varför barnen är ganska obevakade.

Min väninna som är soc. sekreterarare ringde och anmälde ovan, eftersom hon har plikt samt att hört ett barn säja det direkt till henne, och att det ju ej var hörsägen.

Detta ledde till dagens läge: = länskriminalen är inklopplade i fallet och flertalet polisförhör har gjorts med min dotter (i ett videorum där ej jag får närvara, så jag vet INGET om vad som sagt och inte sagts). Socialen har satt igång en jätteaparat och här är nu utredning högt och lågt. Min dotters dagis och BVC är nu inkoppplade och pappan är förbjuden att träffa dottern under pågående utredning...

Själv börjar jag smått landa i situationen - MEN jag känner att jag håller på att gå sönder... Jag känner NATURLIGTVIS 110% med min dotter - men alla förutsätter att jag ska vara såå STARK nu. Visst - hon KAN vara ett offer - jag vet ju inte - jag vill inte tro - jag klarar bara ej att tänka tanken - jag håller på att gå sönder när jag försöker få in att det verkligen KAN vara så här...

I vilket fall har jag inte själv tagit upp samtalet - och efter hon kom hem och hade varit hos sin pappa i en vecka - (efter hon berättat det var pappas snopp som var i hennes rumpa och mun) så har hon konsekvent och argt sagt att det var INTE pappa, det var snoppen. (Jag har frågat EN gång om pappa) - sen har hon vid olika tillfällen själv pratat om snoppen i singular - och att hon går in i sin grotta och är död en stund när snoppen kommer - och sedan måste hon kräkas för hon mår illa.

På dagis har de ej sett ngt förutom att de upplever henne som gränslös / kladdande på män. Så har faktiskt jag också upplevt henne här, då jag har ett företag där jag arbetar hemifrån, och hon har verkligen varit otroligt klängig och kladdig på främmande män... ngt jag förundrats över och blivit närmast äcklad och irriterad över...

Hon sa också en gång för tre månader sedan att pappa brukade kissa på hennes tröja och att hon tyckte det var äckligt. Jag blev först mkt förskräckt men tänkte sedan att jag överreagerar säkert och övertolkar. Hon har sett han kissa eller nåt bara..

Ja, det blev låångt och ändå är detta MKT nerkortat... MIN FRÅGA är, FINNS det ngn som varit med om detta? Jag känner mig helt ensam i detta. Det finns MASSA stödgrupper, utbildningar osv för barn som blivit utsatta - MEN vad finns det för oss mammor? Så vi kan leva vidare? TA IN DET (om det nu ÄR så, och inte en porrfilm, vilket jag såklart vill tro). Hur gör man för att inte gå sönder? Hur gör man för att fortsätta vara en bra mamma fast man går genom ett trauma? (För, iaf för mig är detta det värsta som kan hända, jag har ändå varit med om ganska mkt i mitt liv... men detta tar priset!)

Hur fortsätter jag vara bara mamma? Hur förhåller jag mig när min dotter börjar prata om "sånt"? Finns det stödgrupper för även oss anhöriga? Ja... det som är det svåra är ju också att jag befinner mig MITT I detta, jag vet ej alls slutet, om åtalet läggs ner i brist på bevis, hur det kommer bli OM det inte gör det utan det blir rättegång. Framförallt vill jag ju finnas där för min dotter - vara hennes stöd, hennes skydd, hennes trygghet! MEN jag vet ju fortf ej OM det är så här eller om det är porrfilm. Jag vet varken ut eller in. Framförallt har jag så svårt att se framför mig scener där hennes pappa förgriper sig på sitt eget lilla barn.. vårat kärleksbarn..

Snälla, även om du INTE varit med om detta, eller bara hört ngt, eller bara ändå vill ge tips, råd eller stöd på vägen - så skriv! Ni som av olika skäl tycker jag gör fel, skriv gärna det, men snälla konkretisera - för jag vill såklart ej under ngr omständigheter att en oskyldig sätts i fängelse för ett sånt här grovt och faktiskt (i mina ögon) oförlåtligt brott.

Kram
    från en förtvivlad mor

• Svar på tråden Min dotters pappa är misstänkt för INCEST - ngn mer som varit i samma sits, el råd etc. att ge?
  • Anonym

Har du inte märkt något på den äldre flickan?
    Kan även hon ha blivit utsatt?

• Lady Marmalade

vart är TS?

hur gick/går det?

~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • Anonym

man ska inte tro allt ungar säger de är väldigt duktiga på att hitta på saker speciellt om andra påverkar dem och ger dem hintar om vad de ska säga det är ett välkänt fenomen.

• Anonym

GÅ TILL DOKTORN FÖR FAN! Vad håller du på med - skriver en jävla tråd på familjeliv när din dotter säger såna här saker??!!! VAKNA!!!!!!!

• fenomena83

Anonym skrev 2009-02-20 13:41:03 följande:

GÅ TILL DOKTORN FÖR FAN! Vad håller du på med - skriver en jävla tråd på familjeliv när din dotter säger såna här saker??!!! VAKNA!!!!!!!
    Då hon inte har svarat på ett tag så har hon väl säkert "vaknat".

Men, jag hoppas också verkligen att hon går till läkaren själv och skiter i vad åklagare säger. Senare kanske är försent.
    Och vaddå "om de går vidare med ärendet", det är väl ändå större chans att de går vidare om de även har läkarundersökning som bevis.

Snälla snälla TS gå till läkaren....
    Det gör ingen skada om ni går dit, tro mig, tvärtom kan det göra skada om ni INTE går dit!
  • Anonym (en tanke)

Indianica skrev 2009-02-19 23:10:46 följande:

Anonym (en tanke) skrev 2009-02-19 22:45:07 följande:
    Frågan kvarstår ju dock av vilket intresse fyraåringen skulle ha av att hitta på att pappan skadat henne på det sättet hon då sett i en porrfilm? Varför skulle hon inte hitta på att någon annan skadat henne, utan just pappan som hon älskar mest i världen? Barn är lojala mot sina föräldrar, de är ju helt beroende av dem. Tycker man måste lägga ihop ett och ett. Att jämföra ovanstående med att ett barn säger att pappas snopp ser ut som/är en bajskorv förstår jag inte riktigt. Det är ju milsvid skillnad. De facto har snoppen möjligtvis formen av en bajskorv. Men att gå därifrån till att berätta om avancerade sexuella saker är ett mycket långt steg för ett så litet barn. Det kan inte jämföras.I det här fallet talar flera indicier för övergrepp av just pappan:* flickan vädjar till pappan då han ska hämta henne.* flickan berättar detaljerat om avancerade saker* flickan berättar om känslor vid traumat som är vanligt förekommande (det har inte barn förmåga att fantisera ihop)* Flickan är sexuellt utåtagerande gentemot andra män (vanligt hos sexuellt traumatiserade små barn som tappat gränsen genetemot sin egen kropp) hon återupprepar sina trauman och visar med kroppen det hon inte kunnat hitta ord för förut.*Ytterligare indicie är faktiskt att pappan inte verkar socialt välfungerande. Personer i en sådan situation tillhör högriskgruppen för kriminalitet ö.h.t.Att förnekelse hos anhöriga kan vara oerhört stark har jag efarit. Min kompis blev utsatt av sin pappa och hennes mamma förnekade att pappan utsatt henne FASTÄN pappan erkände vad han hade gjort mot min kompis. Hon klarade aldrig att ta in det. Det var ett svek.
    Jag menar inte att det inte har skett, utan jag ser det mer från en annan vinkel! Hur hemskt hade det inte varit för pappan att bli anklagad för något som han inte gjort!??
    Men nu vet man ju inte heller om han har eller inte har gjort det! jag tycker precis som många andra här inne om att fyraåringen INTE ska få träffa sin pappa förän bevis på motsats finns!!! Jag tycker självklart att detta är jätte hemskt och självklart ska man lyssna på sitt barn...
    Jag ville bara skriva det att barn har väldigt mycket fantasi och att möjligheten att det faktiskt har handlat om att fyraåringen sett på porrfilm åtskilliga gånger finns!
    Barn i den åldern ser saker och pratar om de sakerna i en blandad ordning! Det finns mycket som visar på att pappan faktiskt har gjort detta, men tänk om han inte har gjort det!?
    Så snälla hoppa inte på mig om detta, jag såg det bara från en annan synvinkel! Har pappan gjort det så hade jag som mamma antagligen gjort något som gett fängelse i måååånga år och inte ångrat mig för en sekund (om ni förstår vad jag menar)!!?
    Styrke kramar till dej TS! Vi får hoppas att det handlar om en porrfilm, och inget annat!
  • Anonym (undrande)

Jag skulle också säga: ÅK TILL LÄKARE GENAST!! Men förstår att TS kanske var i en sådan chock att hon inte kunde tänka klart. Men jag skulle åtminstone INTE ha låtit flickan åka till pappa´n efter en sån berättelse, ALDRIG. Inte innan jag tagit reda på mer.

Kan en läkare se att ett barn är utnyttjat även fast det inte är sperma med i bilden?? FInns ju peddon som bara tvingar barn göra äckliga saker också. Hur har man bevis då?

• jungfu

Anonym skrev 2009-02-20 13:09:11 följande:

man ska inte tro allt ungar säger de är väldigt duktiga på att hitta på saker speciellt om andra påverkar dem och ger dem hintar om vad de ska säga det är ett välkänt fenomen.
    Inte en fyraåring. Du kan ju inte ens ha läst den här tråden, då skulle du inte skriva något så dumt. Läs Indinicas senaste inlägg, så kanske du lär dig något som du kan ha nytta av i ditt liv.

Ursäkta, men jag blir förbannad på folk som inte fattar hur barn funkar. Som skyller på "livlig fantasi" eller försöker hitta bortförklaringar.
    Om VI inte tror på våra barn så utsätter vi dem för dubbelt övergrepp!!!

Jag undrar också vart TS är.
    Har du reagerat öht sen sist?
  • Anonym (UJ)

Min mamma berättade för mig, att hon blev tvingad att skicka mig till min far, fast hon visste att jag blev utsatt, detta av soc. Nu var ju detta tidigt 80-tal, men för att samla bevis mot honom. Hon berättade att hon satt hemma och mådde så jävla dåligt, hon kunde inte sova på hela helgen. Det ska tydligen vara det värsta hon gjort i hela sitt liv. Hon grät verkligen då hon berättade det för mig, nu i vuxen ålder.

Ville bara dela med mig min historia (inte allt) till TS, så att hon kan få lite inblick.. För att försöka hjälpa henne.

• Anonym

Min son var fyra när han blev utsatt, förövaren neka han gick fri!
    Men jag skulle aldrig tveka, en fyraåring får ej det från porrfilm!
    Vakna...Upp innan det är försent!!!
    Din dotter kommer inte se åt dig om några år, om hon lever då!
    För hon kanske inte orkar leva med två föräldrar som sviker henne?

VAKNA NU...........

Svar på tråden Min dotters pappa är misstänkt för INCEST - ngn mer som varit i samma sits, el råd etc. att ge?