• kurteva

Resa utomlands i oktober med barn, vart åker man?

Mama fyller 50 och vill fira det i solen!
    vart ska vi åka där det är fint i oktober och som inte har för lång flygtid då det kommer att vara småbarn med (6 mån, 2 år och 2,5 år)

Någon som har tips!

• Svar på tråden Resa utomlands i oktober med barn, vart åker man?
  • L jung

Fig tree bay i Cypern är helt fantastiskt underbart!

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Life can be a bitch sometimes ♥¸.♥´¯)¸.♥´¯)
  • FiaLisa75

Håller med L jung, lagomt varmt för barnen också, men ändå varmt i vattnet.

• L jung

Kopierar in det jag skrev i en annan tråd där en medlem tänker åka till cypern och ville ha förslag

''www.fritidsresor.se/resa/cypern/fig-tree-bay/...

Hit har vi rest varje gång!
    Här kan man välja att antingen bo med halv pension eller all inclusive (värt varenda öre - och som vi föredragit för man får äta och dricka hur mycket som helst och min bonusgrabb har aldrig behövt tjata om pengar till glass/dricka/slushpuppys (isdrink) utan hämtat själv)
    Det är 2 vuxenpooler och en barnpool.
    Du har sandstrand 40 meter bort eller badbryggor direkt från den nästan alldeles egna halvön.  Det finns en egen (stenig) badvik alldeles nedanför de stora gräsmattorna med oändligt mycket solstolar (man blir så gott som aldrig utan solstol här!)
    Underbart trevlig och rolig bar/restaurang personal.
    Trevliga rum och mycket grönska som dom tar väl hand om.

och sist men absolut inte minst så är ju BAMSE, SKALMAN OCH GÄNGET där varje dag för barnen, och varje kväll är det underhållning!

hotellet ligger också så till så att det är lugnt när man ska sova på natten (tänk på barnen) eftersom det ligger på en egen halvö bara 150 meter från bargatan, som det är ett herrans liv på!!!

• FiaLisa75

Vilket hotell menade du?
    Vi har bott på Althea Beach med All Inclusive - helt suverät! Var där i fjol.
    Nu ville äldste sonen inte åka dig igen, ville åka någon annanstans. Jag kan mycket väl tänka mig att åka tillbaks

• L jung

Oj, det kom inte med!? Jo sök på Naussica beach... jättehärligt ställe!

• kurteva

Tack, ska kolla länken nu!!

• Petra 1972

Vi ska också resa i oktober, ev slutet september, berätta gärna mer om hotellen ni nämner, positivt och negativt! Vi är två vuxna + 3-åring + 10 månader.

Fina stränder?
    Fräscha rum?
    Bra mat?
    Varmt i vattnet?

FiaLisa75 skrev 2009-02-08 08:58:52 följande:
    Vilket hotell menade du?Vi har bott på Althea Beach med All Inclusive - helt suverät! Var där i fjol.Nu ville äldste sonen inte åka dig igen, ville åka någon annanstans. Jag kan mycket väl tänka mig att åka tillbaks
    [/citat]

L jung skrev 2009-02-08 12:56:27 följande:
    [citat]
    Oj, det kom inte med!? Jo sök på Naussica beach... jättehärligt ställe!
  • L jung
    Petra 1972 skrev 2009-02-17 14:55:04 följande:
    Vi ska också resa i oktober, ev slutet september, berätta gärna mer om hotellen ni nämner, positivt och negativt! Vi är två vuxna + 3-åring + 10 månader.Fina stränder?Fräscha rum?Bra mat?Varmt i vattnet?
    Jag har skrivit i ett av inläggen ovan, om vårat favvo hotell (som har bamse o Co där vilket är en riktig barnfavorit!!)
    Naussica Beach heter hotellet i fig tree bay
  • FiaLisa75
    Petra 1972 skrev 2009-02-17 14:55:04 följande:
    Vi ska också resa i oktober, ev slutet september, berätta gärna mer om hotellen ni nämner, positivt och negativt! Vi är två vuxna + 3-åring + 10 månader.Fina stränder?Fräscha rum?Bra mat?Varmt i vattnet?
    Vi har bott på Althea Beach, Fig Tree Bay, Cypern, och kan verkligen rekommendera det.
    Handikappvänligt då det går att komma överallt med rullstol, så även med barnvagn
    2 pooler. En separat grund barnpool med tak över.
    Fina rum med ac som man ställer in själv, samt slår av eller på själv. Perfekt med altan/balkong utanför där man kan sitta fast barnen sover.
    Hotellet har en liten strand också, om man hellre vill bada i havet. Tempen både i havet och poolerna är sköna.
    Bra mat. Vi valde till all inclusive. Skönt att inte behöva tänka på mat och pengar, bara att äta det man vill och när man vill.
    Bamseklubb för barnen.
    Det enda negativa jag kommer på är transfern från flygplatsen. Runt 1 timme i buss....

Fråga på om du vill veta något mer.
  • Petra 1972

FiaLisa75 skrev: Hotellet har en liten strand också, om man hellre vill bada i havet. Tempen både i havet och poolerna är sköna.

Hur är stranden? Stenig eller sand? Rent? Bra för barn? Finns det fler stränder nära?

• FiaLisa75

Petra - ärligt talat kommer jag inte ihåg, men jag har för mig att det var sand på stranden och kanske lite mer småstenigt i vattnet. Det var helt klart rent och fräscht samt barnvänligt då det inte var så djupt.
    Det fanns flera stränder på gångavstånd, med fin sandstrand. Barnvänligt vet jag inte då vi bara promenerad där på kvällarna

• Petra 1972

kurteva - Jag lånade din tråd, hoppas det var ok! Glömde bort mig!

• L jung
    Petra 1972 skrev 2009-02-17 20:07:58 följande:
    FiaLisa75 skrev: Hotellet har en liten strand också, om man hellre vill bada i havet. Tempen både i havet och poolerna är sköna.Hur är stranden? Stenig eller sand? Rent? Bra för barn? Finns det fler stränder nära?
    På stranden vid hotellet jag skrev om är det den guldigaste finsandade stranden jag varit på... inga stenar alls.
Svar på tråden Resa utomlands i oktober med barn, vart åker man?