• Anonym (Sexlös)

Min fru vill inte...

Min fru vill inte ha sex med mig och säger hon blir äcklad bara jag rör vid henne. Jag fattar ingenting! Så har det varit i ett år snart. Fick barn för lite över ett år sen och hon var kåt som vanligt ett par månader efter förlossningen. Allt var frid och fröjd nån månad och sen blev det tvärstopp! Sex kan jag ju klara mig utan ett tag men att inte få röra henne och att hon aldrig rör vid mig kan ju göra mig tokig! Närhet måste jag ha på nåt sätt. Hur tusan ska jag göra för att få henne att ta tag i det här? Hon vägrar nästan tala om det och visar ingen vilja att ta tag i det. Vad fan ska jag göra? Får ångest över det här. Älskar hon mig inte längre? Frustrerande när hon knappt vill prata om det!

• Svar på tråden Min fru vill inte...
  • panzermensch

vänta ut henne. Min karl fick sex 1 gång förra året, i rent avelssyfte och inte fan njöt jag nånstans men ville ha ett syskon. Kan bero på mycket saker men VIKTIGAST är att hon inte känner press.. dvs låt henne hållas, försök inte smöra till dig sex osv.. och låt henne själv öppna sig.

I am nobodys wife. Never will I ever be a fucking wife.
  • Anonym

Det har inte hänt ngt mellan er som gör att det sätter stopp ngn konflikt som otrohet eller ngt annat.

Annars kan du ju föröska förklara hur även du känner och varför hon blir äckliad av dig. Det är BTW inget fint uttryck man använder om sin man och pappan till sitt barn.

• Perry the Platypus

Har ni kollat upp möjligheten att hon har en förlossningsdepression?

(¯`°?.¸ ღ♥ Bless my arse. ♥ღ¸.?°¯)
  • Anonym (mammatill1)

Du kanske kan försöka "locka" ehnne till sex genom att bara vara romantisk och ge henne mycket komplimanger,små presenter i vardagen osv,utan att du behöver prata om sex i samband med det,eller visa att du vill ha sex/gosa.
    Då kanske hon mjuknar och tar första steget,om du är lite "low" så att säga.
    Jag känner själv att det är jobbigt när mannen tjatar ibland om att han vill ha sex,eller om han bara vill ha en puss/kram.

• Anonym

Mitt tips till dig är att inte tjata, inte försöka, hålla dig lite på avstånd, men ändå visa kärlek genom ord osv. Ge henne komplimanger, låt allt va på hennes villkor, ge henne utrymme men va alltid redo att ta emot henne!

Hon håller sig säkert undan för att hon skäms över sitt beteende. Hon kanske inte förstår riktigt varför hon inte har ngn lust, o sen ser hon dig bli ledsen o då får hon dåligt samvete o så blir det en ond cirkel!

Jag vet att du behöver närhet, men det kanske bara skrämmer bort henne ännu mer om du är "på".

Visa att du finns där, visa att du älskar henne men ge henne fysiskt utrymme.

Ge det ett tag till utan att göra detta till ett problem, så kanske det löser sig av sig självt... gör det inte till en stor grej (även om det kanske är det). Kämpa på.....

När du känner att ditt tålamod är HELT slut så ska du kräva ett svar. Varför vill du inte? Men ställ frågan o kräv inte svaret på en gång. Säg att hon inte behöver svara direkt, men att hon får prata med dig när hon vet svaret för det är viktigt för ert förhållande. Kärlek kräver närhet.....

• Anonym (ledsen)

Jadu, sitter här i precis samma funderingar. Min man är helt ointresserad av sex. Vet inte vad som är värst. Bristen på närhet eller sex. Man känner sig så oälskad. Har också försökt ta initiativ, men fått nobben otaliga gånger. Har försökt prata om det, men han låser sig som en mussla och lovar bättring vilket håller ca en vecka och sen är det samma elände igen. Klarar inte att blir nobbad längre och tar nu inga initiativ längre, men saknar närheten så mycket. I och med att ni har ett rätt litet barn så kan det ju i ert fall ha med hormoner och göra, eller att hon är så uppslukad av sin nya roll som mamma.

• Anonym (mammatill1)
    Anonym skrev 2009-02-06 21:43:14 följande:
    Mitt tips till dig är att inte tjata, inte försöka, hålla dig lite på avstånd, men ändå visa kärlek genom ord osv. Ge henne komplimanger, låt allt va på hennes villkor, ge henne utrymme men va alltid redo att ta emot henne!
    precis så menade jag också.
  • Anonym (H)

Att ha ett litet barn nära inpå sig större delen av dygnet kan resultera i att när man "äntligen" är själv, då vill man verkligen vara SJÄLV! Närhetsbehovet blir uppfyllt till 200% så att säga...om någon kommer och vill ha ytterliggare närhet då, ja, då kan kroppen och hjärnan reagera med bara ett stort fett NEJ. Så var det för mig iaf...Hade dock inget att göra med mina känslor! Gick sakta men säkert över. Men det tog nog över ett år...innan det blev "okej", mer än så innan det var bra...

• Anonym (H)

Kan tillägga att man är MYCKET medveten om problemet...som ngn skrev. Det dåliga samvetet gnager jämt. Men att ge komplimanger, avlasta i hemmet & med barnet ,försöka ge henne mkt egentid osv. kan säkert hjälpa till i rätt riktning.

• Anonym
    Svar på #9
    Men vad säger hon då??? varför vill hon inte???
Svar på tråden Min fru vill inte...