Sambons lillasyster äter MÄNGDER med godis dagligen- aldrig sett nåt liknande!
Vill vara anonym då detta är känsligt.
Jag är ärligt talat grymt orolig för min sambos lillasyster på 12 år som ÖVERkonsumerar godis något enormt.
Det har länge varit "bråk" om detta både hos hennes mamma och hennes pappa men jag tror aldrig att nån riktigt tagit tag i problemet.
Hon är tjock, rejäl kula har hon... Hon mår dåligt över det men slutar ändå inte med godiset!
Vad jag vet har hennes mamma och pappa "försökt" med det mesta-
godisförbud, pengar om hon inte äter godis, lördagsgodis osv men inen av dem har varit hård nog och dessutom har hon smygätit en massa + köpt själv- jag menar, hon är ändå 12 år.
Min fråga är:
Vad ska jag göra för att få henne att fatta hur farligt det faktiskt är och vad ska jag göra för att få hennes föräldrar att fatta??
Ni kanske tycker att det inte är hela världen och att det inte är mitt problem men om jag säger så här:
Hon äter godis hela dagarna! Jag har aldrig träffat henne utan att hon ätit godis och jag träffar henne minst 5 dagar i veckan...
Hon har ca 3 kg godis på sitt rum alltid, köper varje dag och äter.
Hon kan lätt smälla 5 kexchoklad på raken-och gör det!
Skulle jag uppskatta UTAN ATT ÖVERDRIVA äter hon nog ca 0.5 kg godis, 1/2 chokladkaka, 2 glas o´boy och lite chips VARJE DAG. Men det är som sagt i snitt...Igår åt hon åtta kexchoklad tex på loppet av tre timmar...
Jag vet att hon har problem och troligen ett sockerberoende men jag vill hjälpa henne.
Jag har aldrig någonsin varit med om nåt liknande innan.... Hon äter mer godis på en vecka än jag på ett helt år!
HJÄLP MIG!!!!!