• lillangel

Sitter gråtfärdig..Min kille kommer nog inte orka me min aktiva 1åring :-(

Kom hem precis från middag hos min dejt/nya kille... han är då jätte seriös me mig och ser en framtid för oss men jag tror de är rätt kört snart,saken är den att min 1 åriga son är extremt aktiv ...och de går aldrig över,kom till middagen kl 18 och han gnällde,skrek,grät och hitta på dumheter i ett ända tills kl va 22,han somnade inte av vällingen och jag kunde inte sitta ner en sekund och bara ta de lugnt,om jag sätter han i stolen blir han ledsen för de... tror inte de va så trevligt för middags gästerna att höra på detta i 4 timmar. han kan aldrig bara sitta ner och ta de lugnt... jag tror ingen skulle orka ha han som bonus son som de ser ut nu och hur ska jag kunna få tid att lära känna killen?? jag är helt slut efter att varit på middag liksom känner mig så uppgiven just nu... bvc säger att de här är normalt hos barn... men jag ser inget annat barn som är så missnöjt som mitt.

jag har fasta sov och mat rutiner,aktiviteter och kärlek ALLT försöker jag me. Jag orkar snart inte längre. Måste säga att den här kuillen är så bra och har själv 2 jätte fina barn som går jätte bra ihop me min son men hursom helst så vet jag inte om jag kommer orka då min son tar all energi av mig.

• Svar på tråden Sitter gråtfärdig..Min kille kommer nog inte orka me min aktiva 1åring :-(
  • BymBym

Du kan inte avgöra om han orkar med din son eller inte, låt honom avgöra det. För han kanske visst orkar ! Sen kanske du blir stressad av din sons beteende och det känner sonen och han blir stressad osv osv osv.

Ta nästa dejt hemma hos dig där sonen känner sig trygg. Lycka till! (och vissa gillar faktiskt barn som kräver lite mer! )

• 8Jessica8

Ja men vad är de värsta som kan hända? Vem har sagt att 1åringar är lätta att ha å göra med?

Jag tycker du har för höga krav, om inte kilen kan ta detta är han därmed inget att ha! din son kommer först!

• SeriousGangBang

har han egna barn så skulle ja tro att han förstår och inte alls tycker som du.
    en 1åring är just ... en 1åring, svårt att ha en lydig sådan.

prata med killen om hur han känner inför detta.

sen till ditt barn... han kommer lugna ner sig, tro mig. har en aktiv 2åring just nu, som alltit varit överallt hela tiden. men han börjar lugna ner sig, kan sitta ner och läsa bok, pussla osv.
    låt ditt barn upptäcka världen i sin takt

lycka till med kärleken

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • elvinaOstefan

Din son låter som en normal ett åring (eller rent ut sagt som min son).  Din son är inte ett år för evigt, dom växer ju upp snabbt! och killen har ju två barn sedan tidigare, så han vet nog allt att barn har sina dagar. Min son är själv extremt jobbig när vi har gäster. Dvs gnällig, inget passar, vägrar sova osv. han kommer inte till ro när det är andra människor hemma hos oss. Kanske så det va för din son? Ni får finna tid för varandra genom att göra något aktiverande ihop med din son, ex lekborg, simhall osv. har du sonen på heltid? möjlighet till passning någon gång ibland?

Devin, det finaste vi har ♥
  • lisadragon

Låter ju jätte tråkigt men jag tror absolut inte att killen kommer avböja pga din son! Har han egna barn så borde han veta att just 1 års åldern är väl en riktig pärs vad jag har hört! Det är separationsfas, lära sig allt på en gång, trots, lära sig lite till... 
     Du får prata med killen om din rädsla att han/du inte ska orka, nog tror jag att han förstår och ni kanske kan umgås genom att åka till ett lekland med alla barnen, då kommer din son att busa av sig lite och blir troligen lugnare så kanske ni kan mysa?

Jag har också en superaktiv pojk men han är "bara" 6 månader men gud, det är FULLT ös HELA tiden.. Jag ser folk på öppna förskolan med jämngamla barn och dom sitter i mammans knä eller ligger och tittar medans jag får sysselsätta min grabb konstant! Det har alltid varit så, från dag ett, har aldrig varit nöjd med samma sak för länge..

Men som sagt, jag tror att du ska prata med din kille, han kanske tycker helt annorlunda!!!! Han kanske tycker att din son är helt underbar med sin energi och livlighet. Om dom andra gärsterna tyckte något illa så har dom aldrig stött på barn, barn är livliga och hittar på hyss hela tiden, om man får kalla det hyss :P?!..

Nej TS, jag hoppas du förstår att du är en jätte bra mamma som tar hand om din son som springer runt istället för att bara sätta dig i soffan och se på när han river. Jag är imponerad av alla föräldrar som har aktiva barn, det är riktigt kämpigt har jag märkt ;)! Det kan vara jobbigt med lugna barn med men då skulle föräldrar med lugna barn pröva på att ha aktiva barn en stund så förstår man vilken skillnad det är.

Prata med din kille så får du höra vad han säger :).

Styrkekramar till dig!!

• DetVarEnGång

Han har själv 2 barn, han har varit med om ettåringar tidigare:) Hoppas han förstår!

• solfrost

har en aktiv dotter som har haft en tålmodig styvpappa i hela sitt liv(från1år)
    Finns kärleken så finns den.

• lillangel

Tack va gulliga ni är... fina svar Pratat me min syrra nu och hon sa typ samma sak som ni och Ja min son klarar inte av mycke folk och han kan inte komma till ro då,jag har förklarat de nu för killen om att han inte klarar av mycke människor.

Nu känns de lite bättre faktiskt.

• mimse

Jag tycker det verkar som ditt problem snarare handlar om hur du ska orka dejta samtidigt som du har en aktiv liten kille (vilket är jättebra att han är!) Jag har en liten grabb som är 1 och härjar på rätt bra också så att jag är alldeles utpumpad och gränslöst trött emellanåt - men jag är glad över det också för det handlar ju bara om att det är mycket som händer i hans utveckling. Jag förstår att det är jättesvårt att få till myskvällar etc när det är så MEN faktum kvarstår att det är normalt precis som de säger på Bvc.. Att det gnälls och skriks emellanåt kan ju bero på att lillkillen behöver dig som trygghet nu när det händer mycket i hans liv. Han vill att du ska *se honom*, leka, kramas, uppmuntra. (Jag menar inte att du inte försöker - det skrev ju du att du gör) Det kräver massa energi, men du måste stålsätta dig och framförallt tänka på din lillkille först och främst. Det är ju jättebra som du säger att din nya dejt är så bra med sina barn och ditt barn - så han förstår säkert att det är svårt att få till romantiska kvällar etc.  Kanske han kan hjälpa dig med avlastning till och med - så att du orkar vara glad och pigg mamma och romantisk kvinna emellanåt. Skippa middagsbjudningar med vänner vet ja. Det kan du ta om ett halvår när det börjat lugna sig. Kan du inte ha lite trevliga "familjekvällar" bara med din lillkille, din nya dejt och hans barn? Lycka till och krama din lille fine aktiva kille - ni ser helsöta ut på bilden.
    (Ursäkta att det blev lite långt)

• hallooj

Men kan du inte gå ut och gå långa promenader med honnom?
    Köp en gåstol och locka honnom med något så kan gör av med all energi som han har.
    Lägg honnom tidiger och väck honom tidiga på morgonen och aktivera honnom hela dan så är han säkert färdig till kvällen när mamma går på middag. =)

Och är killen så bra som du säger så "älskar" han din son lika mycket som han älskar dig. Eftersom du inte länge är ensam så får han ta din son också.

Det ordnar sig nog ska du se.

Lycka till!

Svar på tråden Sitter gråtfärdig..Min kille kommer nog inte orka me min aktiva 1åring :-(