Utslag vid primärhiv? hur ser de ut och var sitter de?
Som frågan i rubriken. vet du så snälla säg.
Som frågan i rubriken. vet du så snälla säg.
Ta ett test istället det finns inga symptomer för primär HIV som inte lika gärna kan vara något annat, är du orolig ring din VC/könsklinik/infektionsklinik inte ett patetiskt forum för feta hammafruar.
jag ska, har tid.
men ikväll har jag hittat knottror på hela benen! de ser ut som gåshud ungefär men oregelbundet.
puff
Primär HIV bildar inga knottror. Det finns andra symptom som kan sammanblandas med precis allting, just som klorgas skrev. Av det skälet tänker jag inte rada upp dem, eftersom det kommer att skapa ångest hos 75 FL-läsare som inte har HIV.
Hur som helst ska du förstås söka sjukvård om du är orolig, men knottor på benen har jag aldrig hört skulle vara kopplade till primärinfektion av HIV.
fluff
Hej TS! Du vet väl att HIV är en av de vanligaste "inbillningssjukdomarna"? Om man har lite tendenser till hypokondri är det gärna just dramatiska sjukdomar som HIV, cancer eller ALS som man tror att man har. Jag är själv lite hypokondrisk, så jag vet hur förskräckligt det är att gå och känna efter och oroa sig. Men jag har kommit på ett trick! Varje gång jag börjar oroa mig för någon ny sjukdom, och känner suget efter att börja googla och läsa om symtom, så googlar jag "hypokondri" istället. Att läsa om hur det är att inbilla sig saker hjälper mig att få distans. Testa!
Det ska jag testa!
ärligt jag gör det faktiskt nu på stubben och jag önskar du har rätt!
Anonym (minna) skrev 2009-02-07 12:43:56 följande:
Har gjort ett test nu men kan inte svara så bra eftersom detta är första gången i mitt liv som jag känner oro över min hälsa, bortsett från min HIV har jag en perfekt hälsa. Är småförkyld högst 1 gång per år. Jag har haft magsår som var intensivvårdskrävande men trots det har jag aldrig ens tänkt tanken över att det kanske händer igen mm
Jag är hur frisk som helst och har aldrig oroat mig förrens nu....och jag har anledning till det. Killen i fråga ser ut att ligga på dödsbädden samt alla symtom stämmer in, både tidsmässigt och just symtombilden! Jag kan inte inbilla mig sprutdiarre, högt CRP, feber, hudblaffor, muskelvärk osv
Hade du sex med en kille som såg ut att ligga på dödsbädden??