• Millans hustru

Städning o höggravid

Jag undrar om det är fler än jag som plötsligt bara MÅSTE göra tunga grejer så som städa (o då menar jag dammsuga o damma o flytta möbler o dammsuga bakom o passa på att möblera om lite, bära ut tidningskassar o konservburkar o köpa hem läsk o potatis och tvätta mattor....)
    Är i slutet av vecka 38 o plötsligt kan jag liksom inte MOTSTÅ att slita. Att göra mig helt slut. Att få saker GJORDA. Att känna tillfredsställelsen över att veta att nu är det RENT bakom soffan (*grimage*) och nu kan bebis anlända för nu är mattorna RENA! (Känner mig lite dum).

Finns det risker med detta tänker ni?

Undrar Madde, som nu ska försöka varva ner i solen på balkongen. En deckare kvar att hinna läsa ut också före bebis kan komma ju

• Svar på tråden Städning o höggravid
  • Linda81

Jag känner igen det där... Är i vecka 24 och har redan börjat "boa" som smått...Känns så skönt när man har till exempel har tagit itu med en hel hög med disk :) osv..

• TantG

Jag har boat lite... kan inte låta bli vissa saker är ju VIKTIGA *eee som att rensa i skåp och lådor slänga och organisera*

Hehehe

• Petronella77

Japp här är en till, har rensat ut det mesta i lägneheten känns det som, och ändå vill jag bara göra av med mer grejer som bara står och samlar damm =) Städnojja är vad det kallas va? =D

• Millans hustru

Jag o hustrun hade också en rätt lång period kring vecka 18-.... då vi möblerade om, städade, sorterade, KASTADE och byggde om. La golv o omorganiserade garderober, satte in kort i album osv. Men sen avstannade det. Det här är liksom något annat. Eller ett nytt varv av något liknande kanske. Men det känns annorlunda.
    O nu är jag så TRÖTT! I helgen blir det filt i parken, med kaffetermos, goda kakor och mysigt samspråk med hustrun (om jag kan ligga still förstås, o inte får för mig att jag måste klippa gräset i parken eller vattna stans alla blommor....*skratt*)

• Anna B

Orkar kroppen med det? Jag är bara i v 23 och vanlig städning tar nästan kål på mig. Jag får ont i ryggen, bäckenet, allt värker när jag har rört mig för mycket.

• Millans hustru

Anna!
    Jag hade en del foglossning runt vecka....22-27 (?) och då klarade jag inte med nästan någon fysisk aktivitet. Nu är jag rätt pigg igen. Svetten lackar när jag städar o promenerar men det är skönt att röra på sig o hålla igång. Jag tror det är väldigt olika hur man har det med ork, förstås. Jag kanske är väldigt lyckligt lottad.

• MissOsbourne

Jag storstädade också HELA tiden i slutet och när värkarna satte igång på natten när man precis lagt sig efter ännu ett städpass önskade man verkligen att man tagit det lite lugnare.../Madeleine som när krystvärkarna kom ínte hade sovit på 40 timmar och önskar hon hade vilat=(

• Farelli

Hahaha inget jag faktiskt jag har tänkt på förräns jag läste allas "nojor". Jag skall tvätta allt som finns att tvätta! Tvättkorgen står tomt numera. Men i helgen har vi sovit i sommarstugan gissa om alla sängkläder, mattor och gardiner skall mé oh jag kom på en sak man kan ju tvätta soffklädseln!! Städning ingår givetvis! Men kom på just att tvätta är väldigt viktigt för mig!

Tvättnoja!

Kram

• zanna

ojoj känner igen mig,när jag väntade tösa gjorde ja inget annat än städade i slutet å nu börjar d vakna till iv igen...denna städnoja..känna att d e rent när den lill* kommer hem :)

• emanuelsmom

HI HI ja är en sån där STÄDARE.....*skratt*
    Jag fick en rolig upplevelse efter min första förlossning också när jag var på väg hem från BB så skulle jag PLÖTSLIGT gå o stor handla o stor städa, bara fick ett otroligt lyckorus liksom! Jag vart en superwoman på några timmar......trodde jag..... tills jag i stället bröt i hop i tårar då man försökte fatta vad som egentligen hade hänt. Jag hade ju blivit MAMMA.
    Lycka till

• FruM

Här är en till med tvättnoja! Jagar runt hela huset för att kunna fylla en maskin med gardiner, dukar, mm....

Tvättmaskinen går för högvarv....

FruM, BF 17 maj

• Milleck

Aha, känner igen det där.... Städade som bara den igår... dammsög och dammade. Dock var min sambo snäll och piskade mattorna...... Nu kan bebisen få komma när den vill!!!

Svar på tråden Städning o höggravid