några åsikter om Chevrolet Nubira?
har fått ett erbjudande om att köpa en chevrolet nubira, undrar vad det finns för fördelar och nackdelar? vi e fem i familjen, hur funkar det att slänga in barnvagn tex?
har fått ett erbjudande om att köpa en chevrolet nubira, undrar vad det finns för fördelar och nackdelar? vi e fem i familjen, hur funkar det att slänga in barnvagn tex?
Leta efter en annan bil i stället, denna har inga fördelar.
Plastig, dålig kvalitet, omodern konstruktion och ett mycket
dåligt andrahandsvärde.
Den kan inte konkurera med andra bilar i samma prisklass, oavsett
om vi talar om nytt eller begagnat.
Har egentligen ingen aning, men jag skulle inte lita på nån som kallar sig "200 cdi". Låter bilsnobberi på hög nivå. Och bilsnobbar gillar aldrig lågprisbilar. Förmodligen pga att dom vet att allt är mer prisvärt i en lågprisbil, men vägrar släppa statusen som dom tror att en så kallad statusbil ger...
Så kolla på den. Passar den er så är det säkert ett bra köp!
Nubira är en billig bil byggd på äldre GM delar. Motorn är från holden men en bra motor. Visserligen låter den lite inuti, lite plastig. Men stor bil och långagarantier för knappt några pengar.
Jag får väl erkänna att jag är skeptiskt till amerikanska bilar - som en kollega uttryckte det på jobbet - "De är otroligt billiga nu - men fortfarande inte prisvärda".
Amerikanska biltilverkare är fast i ett tänk av att allt amerikanskt är bäst för det är amerikanskt - det märks i alla deras bilar (jupp, jag reser dit ofta, hyrbil).
Hitta en japan eller tysk för samma pengar!
"Jag får väl erkänna att jag är skeptiskt till amerikanska bilar "
Sicken tur att det är typ koreanska bilar med amerikansk märke då!
Nubira är en koreacheva, en Daewoo som saluförs under Chevrolets varumärke i Sverige eftersom GM äger båda fabrikaten och tycker att Chevrolet låter bättre på vår marknad.
Bilen är en extrem lågprisprodukt utan några särskilda positiva förtecken, utom att den möjligtvis kan vara billig att köpa i andra och tredje hand på grund av dåligt begagnatvärde och är relativt rymlig.
Egentligen så försvann den 2002 eftersom den hade dåliga krocksäkerhetsresultat men den tillverkas fortfarande ännu i Rumänien och Egypten där krocksäkerhet är en sekundär egenskap för köparna.
Våra exemplar för marknaden i Sverige är tillverkade i Gunsan, Sydkorea.
Två generationer finns, en 1997-2000 och en 2001/2002, den sista är att föredra eftersom den inte har föregångarens problem med spruckna motorfästen samt att den har dålig istället för usel krocksäkerhet.
Efterträdaren heter Chevrolet Lacetti och den har motorn ifrån Holden 1.8L, en klart bättre bil, inte minst säkerhetsmässigt.
"Två generationer finns, en 1997-2000 och en 2001/2002"
Vilken generation är det som säljs som nya hos handlarna nu då?
ok, det verkar ju finnas älskare o hatare;)
nån med ngr andra komentarer, nån som haft/har en sån här?
Lacetti är en egen modell inte någon ersättare till Nubira.
Nu är det ju ingen USA bil utan en Korean maken kör en Lincoln
Town car 1995 och den är super skön bra kvalite strular aldrig den har vi haft i 4 år nu innan det hade vi en cheva van lika dant där ,
Tyvärr går det ju knappt att hyra en rejäl usabil i usa numera finns ju nästan bara förkrymta japan kopior fast nästa gång du kommer dit så hyr en Lincoln navigator hos Hertz prestige class
så kanske du ändrar uppfattning om jänke bilar
Ja, eller en ferrari.
Lincoln Navigator är väl knappast representativt för amerikansk bilbygge.
Vadå inte representativ för amerikanskt bilbygge ? Det är ju snart bara dem stora suvarna kvar som representerar usa bilar på riktigt
En SUV är ju en ganska ny biltyp, inte ens i USA så var de speciellt vanliga innan 1980-talet.
Är det en fordonstyp som däremot är oförändrat amerikansk igenom alla tider så är det en fullsize pickup.
Anna Collovin skrev 2009-02-09 09:51:16 följande:
Kollade på blocket, och en 2004a nubira kostade från 49000:- och uppåt.
Nästan samma pris får man en Passat 1.8T kombi 2000, som nog är bättre på samtliga punkter.
Visst 4år äldre årsmodell, men känns troligen som en betydligt mer modern bil.
Kanske det men som sagt vi hade en cheva van 89 innan Town caren
och det är synnerligen ingen lyxbil. Grannen har en chevrolet caprice kombi 87 som rullat 50000 mil utan några större problem.
Problem bilarna är väl GM Fords försök med småbilar dem ska hålla sig till stora bilar för det kan dem bygga.
Sen är där förstås inget som överträffar min BMW
Om det är en ny Nubira vi pratar så varför inte kolla på Peugeot 307 kombi som fortfarande säljs ny hos handlare till kraftigt rabatterade priser.
Eller Kia Ceed SW som åtminstone hos Hedins Bil i GBG säljs billigt nu. En mycket bra bil, säker, välutrustad, lång garanti och modern.