• daggdroppar

Telefonterror!!

Någon har börjat ringa till oss 10-15 ggr om dygnet..Det är ett okänt nr och oftast går det bara fram 2,3 signaler.
    Vi har kontaktat telia men de kan inte göra så mkt..Troligtvis är det ett betalnr, så de är väl ute efter att man ska ringa upp dem..Undrar hur länge det ska fortsätta? Ska man behöva byta telefonnr?

• Svar på tråden Telefonterror!!
  • Myten

Peztis skrev 2009-02-07 18:58:54 följande:

Nä men jag tror att man kan blocka nummer... men att man säger att man inte kan. Så cynisk är jag!
    Njae, det finns en nummerpresentatör som kan programmeras till att blockera dolda nummer. Telia i sig kan inte spärra vilken typ av samtal som kommer fram.
  • Peztis

Men alltså... då finns ju tekniken att blockera nummer, eller hur!!!

Så varför skulle inte Telia eller ngt annat telebolag kunna blocka direkt?

Det är snarare så att de inte tillhandahåller den tjänsten. Men tekniken finns ju uppenbarligen.

• hannizen

anmara skrev 2009-02-07 18:49:19 följande:

Hur ska ni kunna ringa tillbaka om det är okänt nummer??
    Haha, så dum jag är.. tänkte inte på de
  • Myten

Peztis skrev 2009-02-07 19:02:24 följande:

Men alltså... då finns ju tekniken att blockera nummer, eller hur!!! Så varför skulle inte Telia eller ngt annat telebolag kunna blocka direkt? Det är snarare så att de inte tillhandahåller den tjänsten. Men tekniken finns ju uppenbarligen.
    Jo, men i så fall måste operatören åka ut till abonnenten och sätta upp presentatören. Lättare för kunden att göra det själv.

Dessutom så spärrar den alla dolda nummer, så man kanske missar en del samtal som man faktiskt vill ha.
  • Sprutte

Vet man datum och tid för telefonsamtalet kan man spåra det, iallafall om du har Telia. Det har jag gjort och det kostade 600 kr. När man får ett samtal spårat får man alltid fram ett nummer sa de på Telia, men man får själv ta reda på vem nummret går till.

• white cheese

anmara skrev 2009-02-07 18:49:19 följande:

Hur ska ni kunna ringa tillbaka om det är okänt nummer??
    Aha... Jag trodde bara att det var ett "okänt" nummer (alltså att TS inte kände igen det), till skillnad från ett dolt nummer... Aja, man kan inte ha rätt alltid.
  • sassy74

Köp en telefonsvarare, så talar du in ett meddelande som säger
    - Tack för ditt bidrag till rädda barnen!

Svar på tråden Telefonterror!!