• mrsuran

Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?

de e ju sånt som folk vill se inte en vanlig familj de måste ju vara lite spänning och intriger...det verkar som folk här bara vill skryta om sitt perfekta liv bra att ni har det så bra men de flesta unga har det svårt...och de unga som har det bra är det oftast tack vare pappan som oftast är äldre och kanske hunnit med utb. osv....

• mrsuran

pussgurkan86 skrev 2009-02-11 14:45:06 följande:

KÄNNER EN SOM ÄR 18 ÅR SNART 19 ÅR OCH HAR ETT FAST JOBB OCH HAR EN OTROLIG BRA LÖN.
    självklart finns de dom som har det bra ställt man kan ju ha kontakter men idag så behöver man en bra utbildning för att få ett välbetalt jobb. men många har oxå föräldrar som tjänar bra som försörjer dom.
  • mrsuran

Stargirl skrev 2009-02-11 17:27:48 följande:

Men allt är ju relativt. Du kan inte ha ngn bra utbildning då du bara är 19 år. Ledsen men du har inte hunnit med det. Du har ju just gått ut gymnasiet.
    Jag anser att man har kass lön på ICA men då jämför jag ju med annat än vad du gör. Man har ju olika referensramar helt enkelt. Jag tycker en bra lön ligger runt 50 000 kr. Allt under 35 är dåligt, för mig. Men jämför man med olika saker så blir det ju olika reslutat.
    jag håller helt med!
  • mrsuran

JosephineS skrev 2009-02-11 17:14:50 följande:

hehe så kass lön har de inte på ICA (dock jobbar inte där själv) men ändå
    Tjoho.. jag har finfint SGI trots att jag bara är 19 år Meningen med tråden var inte att skryta utan att upplysa folk om att mitt liv inte ser ut som deras.. Jag och min sambo har precis lika bra utbildning och samma SGI.. och kan du tänka dig(!) han är 24
    är man 24 kan man ha ett bra jobb men knappast nåt topp jobb t.ex läkare som är minst 7 års utbildning
  • mrsuran

JosephineS skrev 2009-02-11 18:20:43 följande:

mrsuran skrev 2009-02-11 18:07:47 följande:
    Man kan väll ha ett bra jobb utan vara läkare ? När jag pratar om ett bra jobb menar jag ett jobb som man själv gillar och som har en lön på cirkus 35.000 i månaden.. kan man inte ha ett bra jobb om man inte har gått högskola tex menar du?
    det jag menade var att man kan inte ha ett topp jobb (läkare,advokat,psykolog) när man är 24 år man kan inte ha hunnit och har man inte ett topp jobb kan man inte tjäna så bra. man kan säkert tjäna bra men inte så man kan kalla sig rik
  • mrsuran

helt plötligt handlar det om lycka jag tjänar skit dåligt men min sambo tjänar hyfsat och jag är skit lycklig och det skulle jag vara om jag levde på ex minimum.

• mrsuran

JosephineS skrev 2009-02-12 11:03:52 följande:

mrsuran skrev 2009-02-11 20:21:26 följande:
    Har någon kallat sig rik? Näe menade inte att vi pga pengarna är lyckliga utan att vi har varandra..
    alla snackar ju om hur bra dom tjänar
Svar på tråden Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?