• Enniie

Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?

Det är ett bra program, men det speglar sig verkligen inte på något sätt i vårat liv... Tycker det mest är ganska hoppigt och rörigt i deras liv, byter killar och jobb som dem byter underkläder ungefär, men sen så vet man ju inte hur det är i det verkliga livet, eftersom detta är inspelat osv...

• Enniie

Haha, jag tyckte den var söt.. Men jag tycker om lite äldre vagnar... Helst där dem har 2 olika strl på hjulen..

Tycker så synd om Nadja, eller alla som så gärna vill ha barn, men inte kan få de...

• Enniie

Såg ni programmet igår ? Fan va hemsk det var, fick verkligen hålla mig för att inte tjuta...

• Enniie

mikipiki skrev 2009-02-20 16:30:38 följande:

TvåBarnsMamma88 skrev 2009-02-20 15:58:09 följande:
    Ja, stackars Nadja :(
    Och i 19e veckan ??! Och att lillen levde i 3½ timma. Fy faan säger jag bara. Jag skulle vara helt förstörd.... Hon har verkligen inte tur.... usch..
  • Enniie

FrökenLarsson skrev 2009-02-22 23:25:02 följande:

Det stör mig något enormt att pogrammet heter Unga mödrar. Snacka om att spä på fördomar gentemot unga föräldrar ännu mer.
    Det håller jag med om, men man får väl hoppas att människor är kloka nog att inte dra alla över en kam, samt att inte tro på allt som händer i dem programmen, då det kan vara helt annorlunda i verkligheten...
  • Enniie

Var det bara jag som tyckte att mamman till Marlene överdrev när hon kastade ut sin dotter när hon vart gravid. När mammas försvar var, att hon inte trodde det om henne, hon som var så ordentlig ? Vad hände med stödet ? Det "pedagogiska" ?

• Enniie

Jo, men mamman ger inte direkt det rätta stödet. Nu var det ju så att hon blev gravid, och ville behålla barnet, är det då en bra ide att kasta ut dottern ? Hon har det nog redan tufft nog tror jag. Jag vet själv hur splittrad jag var när jag var 16 och gravid, men min mamma gjorde de klart för mig att hon INTE tyckte om det, men att hon fanns där så fort jag behövde stöd.

Sen sa ju Marlenes mamma, att hon inte orkar springa upp på nätterna och hjälpa hennes dotter med barnbarnet, men vem tvingar henne ? Är det nu så, att Marlene valt att behålla barnet, så är det ju självklart hennes ansvar. Dvs, att Marlenes mamma hade lika gärna kunna sagt det att om du behåller barnet, så får du bo här tills du känner dig redo att flytta, förutsatt att du tar ditt ansvar själv. Så länge inte mamma dvs VILL hjälpa till. ?

Nee, jag gillade det inte. Vad skulle hända ikväll ??

Svar på tråden Programmet "Unga mödrar" på 5:an speglar definitivt inte mitt liv! Någon annan?