• Anonym (otålig)

Kan man fixa själv så vattnet går?

Vet att det inte lär gå för då finns det väl massa folk som skulle göra det för att starta förlossningen, men går det på något sätt att fixa själv så vattnet går? Eller kan man påverka det på något sätt?
    Eller andra tips på att få igång förlossningen? Börjar vara riktigt trött på att vänta mer.

• Svar på tråden Kan man fixa själv så vattnet går?
  • Anonym

Finns många teorier om detta.... hallonbladste.....raska promenader.....sex.... bäst är nog att bara vänta.

• Leather Cravat

Ta en liten virknål (strl 1,75), för upp den i slidan och rispa lite.

• mamma till tre busungar

Leather Cravat skrev 2009-02-07 21:11:40 följande:

Ta en liten virknål (strl 1,75), för upp den i slidan och rispa lite.
    Det låter dumt. Inte säkert att det ens är moget för förlossning. Livmoderhalsen måste vara mjuk mm. Kommer då inga värkar igång har du en öppen infektionsinfart upp tiill barnet. Ökade risker för så väl dig som ditt barn. Inte alls bra
  • Anonym (otålig)

Nja har inte tänkt pilla något precis, vill inte riskera något. Men om man lyfter tungt eller så till exempel? Var får man tag på hallonbladste? Har aldrig sett det i affären tror jag.

• Leather Cravat

Anonym (otålig) skrev 2009-02-07 21:26:30 följande:

Nja har inte tänkt pilla något precis, vill inte riskera något. Men om man lyfter tungt eller så till exempel? Var får man tag på hallonbladste? Har aldrig sett det i affären tror jag.
    Men du vill att vattnet ska gå? ^^
  • Anonym (Hallonblad)

Jag plockade bblad från busken själv......

• Kaslin4ever070227

ts vilken vecka e du i??

• SIN74

En vän tipsade om att man ska sätta sig på huk för att olja in trädäcket, då går vattnet:) Det hade det gjort för henne.

Låt bli virknål - det låter hälsovådligt!

• Anonym

Hormonet startar förlossning.. Så att gå tvätta, fönster gör ingen nytta skulle jag tro...Bebben kommer när den är redo

• Leather Cravat

Jag var inte seriös med mitt inlägg. -.-

• Anonym (otålig)

Alltså vill kanske inte att vattnet ska gå först och främst men vill få igång förlossningen och går vattnet kommer det ju ofta igång självt eller så sätter de igång det. Har haft en jobbig graviditet och är nu i vecka 40+4, vill bara att det ska sättas igång.

• Fru Indosaurie

Leather Cravat skrev 2009-02-07 21:36:01 följande:

Jag var inte seriös med mitt inlägg. -.-
    kunde du inte ha sagt det lite tidigare

• Anonym (hehe)

Det där fick mig lite på skratt när du frågar, sen så skriver du att det inte går, men sen yttligare en gång frågar :P
    Själv så vet jag inte, bara vänta och se :) Kommer när det är dags, när ska du ha egentligen?

• Anonym

När jag var i v 40+0 skulle jag och min man har sex på morgonen men vi kom inte så långt för under förspelet gick vattnet så har du inte provat sex så gör det. Spermierna säg mjuka upp livmodern. Om inte kroppen är redo kvittar det nog vad du gör..
    Lycka till...

• Leather Cravat

Fru Indosaurie skrev 2009-02-07 21:37:28 följande:

Leather Cravat skrev 2009-02-07 21:36:01 följande:
    kunde du inte ha sagt det lite tidigare
    Tog för givet att folk skulle förstå. ^^
  • Anonym (otålig)

Kul att kunna roa folk iaf, men själv tycker jag inte det är så kul. Mår riktigt dåligt och har en tid på tisdag för att prata om igångsättning. Men helst skulle jag vilja att det kom igång innan det.

• Fru Indosaurie

Anonym (otålig) skrev 2009-02-07 21:48:17 följande:

Kul att kunna roa folk iaf, men själv tycker jag inte det är så kul. Mår riktigt dåligt och har en tid på tisdag för att prata om igångsättning. Men helst skulle jag vilja att det kom igång innan det.
    du kan tyvärr inte göra något alls, är kroppen redo så startar det ändå.
    annars skulle man ju inte använda läkemedel för att sätta igång.
  • Anonym (otålig)

Nej tyvärr verkar det inte gå att påverka själv. Men jag är beredd att prova allt ändå, så länge det är ofarligt. Som typ hallonbladste, det lät ju rätt harmlöst. Andra husmorstips, skrock, eller liknande?

• Dodisens mamma

Jag rekomenderar att ta det lungt!! Jag kände som du ville bara föda ut ungen var så less, jag sprang i trappor gick långa promenader, sexade 3ggr/dag, så satte det äntligen igång och när dottern va ute så sa barnmorskan att det var tur att hon kom nu för att en kant av moderkakan som hade släppt, jag kände mig jätteskyldig, så som jag hade vevat det sista och kunde säkert orsakat det själv på så sätt och riskerat mitt barns liv. Så ta det lungt! vila upp dig och förbered dig mentalt.

• Philofix
    Anonym (otålig) skrev 2009-02-07 22:22:46 följande:
    Nej tyvärr verkar det inte gå att påverka själv. Men jag är beredd att prova allt ändå, så länge det är ofarligt. Som typ hallonbladste, det lät ju rätt harmlöst. Andra husmorstips, skrock, eller liknande?
    Jag har svårt att tro att te kan starta en förlossning. Det jag hört om hallonbladste är att det stärker livmodern.
    Äntligen.....efter 50 dagars väntan
Svar på tråden Kan man fixa själv så vattnet går?