Inlägg från: Anonym (otålig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (otålig)

Kan man fixa själv så vattnet går?

Vet att det inte lär gå för då finns det väl massa folk som skulle göra det för att starta förlossningen, men går det på något sätt att fixa själv så vattnet går? Eller kan man påverka det på något sätt?
    Eller andra tips på att få igång förlossningen? Börjar vara riktigt trött på att vänta mer.

• Svar på tråden Kan man fixa själv så vattnet går?
  • Anonym (otålig)

Nja har inte tänkt pilla något precis, vill inte riskera något. Men om man lyfter tungt eller så till exempel? Var får man tag på hallonbladste? Har aldrig sett det i affären tror jag.

• Anonym (otålig)

Alltså vill kanske inte att vattnet ska gå först och främst men vill få igång förlossningen och går vattnet kommer det ju ofta igång självt eller så sätter de igång det. Har haft en jobbig graviditet och är nu i vecka 40+4, vill bara att det ska sättas igång.

• Anonym (otålig)

Kul att kunna roa folk iaf, men själv tycker jag inte det är så kul. Mår riktigt dåligt och har en tid på tisdag för att prata om igångsättning. Men helst skulle jag vilja att det kom igång innan det.

• Anonym (otålig)

Nej tyvärr verkar det inte gå att påverka själv. Men jag är beredd att prova allt ändå, så länge det är ofarligt. Som typ hallonbladste, det lät ju rätt harmlöst. Andra husmorstips, skrock, eller liknande?

Svar på tråden Kan man fixa själv så vattnet går?