• bananklase

förkyld bebis?

misstänker att min 3 veckor gamla son är förkyld, han är slö och hostar, sover mkt mer än vanligt..

kan det vara farligt? hur vet man om rs å så?? usch jag törs inte sova..

• Svar på tråden förkyld bebis?
  • lillasmilla

En 3veckor gammal bebis sover mycket, och olika varje dag. Men, om du är orolig ring sjukvårdsrådgivningen eller barnakuten. De är väldigt noga med att kolla upp så små bebisar.

• Spättan i Midgård

Jag håller med lillasmilla... Ring sjukvårdsupplysningen eller barnakuten om du är orolig... Vår lille son har haft RS-virus nu i veckan... Det började med att han hosta ganska mycket, och till slut så hostade han så han fick svårt att andas... Detta hände i måndags, Vi åkte in till akuten, där fick han andas in adrenalin och fick kortison tabletter...  Sen fick vi åka hem, men fick åka till akuten igen både tisdag och onsdag...
    Dom hade lite svårt att komma fram till att det var RS-virus det handlade om, då han inte hade feber och inte var jätte, jätte snorig! Men sista besöket på onsdagen, så fick vi träffa en riktigt gammal barnläkare, som säkert hade 40 år på nacken, Han konstatera på en gång att det var RS-virus...
    Nu är vår lille prins mycket piggare!

• Spättan i Midgård

Men som sagt små bebisar sover mestadels!!! Så om det är att du tycker eran son sover mycket... Så är det inget konstigt!!!

Kan även tilläga att vår son har nyst ett par gånger varje dag sedan han föddes, och det är inte heller någon fara...

Hoppas du inte blir "skraj" för det första jag skrev... Jag vill bara berätta hur det var i vårat fall!!!

Svar på tråden förkyld bebis?