• MammaMuu80

6-10 min mellan värkarna men inte så "onda", hur ont ska det göra??

hur ont ska det göra???
    har haft lite småvärkar men sen halv elva ikväll har dom kommit var tionde minut, efter kl 23,10 har dom kommit mellan 6-10 min någon lite lättare, någon lite längre och någon lite ondare

Har även fått gå på toa o göra nr två så gott jag kunde (hård i magen) Och slemmisen har lossat sen i torsdags och kom även lite idag blandat med lite blod.

Tror ju inte det är dags än med tanke på att det inte gör mer ont och att dom inte är mer regelbunda, ska väl vara minst 5 min mellan när man är andra gångs föderska, och med min tur så avtar det säkert snart igen, har redan gått över 5 dagar så lite lagom drygt..

• Svar på tråden 6-10 min mellan värkarna men inte så "onda", hur ont ska det göra??
  • Fille Fjonkan

Med min första blev värkarna aldrig särskilt regelbundna. Varannan var mesig och gjorde inte ont. Och varannan var kraftiagre och gjorde rejält ont. Så fortsatte det hela förlossningen trots stora mängder värkstimulerande dropp.

Det sägs ju att om värkarna upphör av 2 Alvedon och ett varmt bad var det falskt alarm. Kanske värt att testa?

Ring Förlossningen och rådgör med dem. Och försök sova om de inte vill att du kommer in för kontroll!

Lycka till med allt!

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • MammaMuu80

Tack för ditt svar, värkarna "avtar" bara om det är falskt alarm med alvedon och bad va? så jag inte förstör något nu när det väl kanske satt igång

• 3 barns mamma84

ååh underbart då kan det bli bebis inatt då
    Ja som Omföderska 5-6min mellan värkarna och 3-4 med Förstföderska.

Stannar kvar i tråden för mer prat med dig ts om du vill

• Fille Fjonkan

Har det satt igång, så kommer det inte avstanna av lite Alvedon och bad! Värkarna kanske inte känns lika onda under tiden, men de kommer inte att upphöra om de är "på riktigt"

• MammaMuu80

Tack! ja känns spännande även om jag knappt vågar tro det!

3 barns mamma84 skrev 2009-02-08 00:20:13 följande:
    ååh underbart då kan det bli bebis inatt då Ja som Omföderska 5-6min mellan värkarna och 3-4 med Förstföderska.Stannar kvar i tråden för mer prat med dig ts om du vill
  • Emmelhie

Jag kände knappt av mina värkar fast det var ungefär 4-7 minuter mellan dom.
    jag ringde å de sa att jag inte behövde komma, men jag åkte ändå =)
    några timmar senare låg min dotter i min famn.. (förstföderska)
    Så jag tycker du kan överdriva lite när du ringer å rådgör så du iaf kan åka upp på en koll..
    Det kan gå fort =)

LYCKA TILL!!

• MammaMuu80

VAd bra, då börjar jag nog med panodil då.. känns inte så lockande att lägga mig i ett bad just för tillfället, smidig som en elefant och trötter
    Fille Fjonkan skrev 2009-02-08 00:21:47 följande:

Har det satt igång, så kommer det inte avstanna av lite Alvedon och bad! Värkarna kanske inte känns lika onda under tiden, men de kommer inte att upphöra om de är "på riktigt"
  • Fille Fjonkan
    MammaMuu80 skrev 2009-02-08 00:25:21 följande:
    VAd bra, då börjar jag nog med panodil då.. känns inte så lockande att lägga mig i ett bad just för tillfället, smidig som en elefant och trötter Fille Fjonkan skrev 2009-02-08 00:21:47 följande:
    Panodil och sängen och förhoppningsvis lite sömn är ett nästan lika bra test som ett varmt bad

Är du trött nu, så borde du verkligen försöka sova lite. Är det på gång på riktigt kommer du inte att sova igenom det. Så du har inget att förlora på att fösöka få lite vila inför förlossningen. Sooov!

Spännande tider för dig nu!
  • MammaMuu80

Nej nu utan panodil så har jag vaknat var gång jag lyckats slummra till, men nu har jag tagit två så nu ska jag försöka krypa ner o få lite sömn om det går.
    Hoppas att det är på riktigt nu!
    Tack för hjälpen
    Fille Fjonkan skrev 2009-02-08 00:29:16 följande:

Panodil och sängen och förhoppningsvis lite sömn är ett nästan lika bra test som ett varmt bad Är du trött nu, så borde du verkligen försöka sova lite. Är det på gång på riktigt kommer du inte att sova igenom det. Så du har inget att förlora på att fösöka få lite vila inför förlossningen. Sooov!Spännande tider för dig nu!
Svar på tråden 6-10 min mellan värkarna men inte så "onda", hur ont ska det göra??