• jeceda78

Måla en randig vägg i barnrum

Vi tänkte måla varsin randig vägg till barnen i deras rum...fast i olika färgställningar...färgval som sen kommer tas upp på andra detaljer i rummet...

Frågan är...vilket intryck får rummet om man väljer måla ränderna "liggande" eller "stående"?

Tack för hjälpen

• Svar på tråden Måla en randig vägg i barnrum
  • Butterscotch

Ränder förlänger, så om du målar liggande ränder på en kort vägg så ser den längre/bredare ut. Målar du stående ränder ger det intryck av att vara högre i tak.

Glöm inte att försegla tejpen ordentligt när du målar, så att du får snygga, raka linjer.

• MeNoLike

liggande är snyggare tycker jag

Mamma till tvillingarna Timothy och Maximilian 20070325
  • jeceda78

Tack, jag tycker oxå liggande ränder är snyggast....Hur många nyanser tycker ni man kan blanda in?

Vill ha grundfärgerna vit, ljusgrått....

Sen grabben vill ha mörkgrått, svart o blått inblandat. Hur många färger i blå nyans?

Tösen...vill ha svart, rosa och rött?

Lilltösen säger inget själv men jag vill ha beige o bruna nyanser i hennes rum....hur många nyanser?

• Butterscotch

Jag skulle ha använt 4-5 färger totalt per rum, tror att det blir för mycket annars, och alternerat mellan dem lite sådär på måfå (alltså inte ha exakt samma ordning på färgerna hela tiden). Olika tjocklek på ränderna hade jag också haft.

• Lillasysters

Vi har målat liggande ränder i vår ena grabbs rum....han valde färgerna själv....vi målade ränderna olika stora i färgerna svart,vitt och rött och det blev skit tufft...så fort vi har fått igång vår kamera så lägger jag in bilder i min bildmapp.

Svar på tråden Måla en randig vägg i barnrum