• Thugs

    Hunden kräks och skakar

    Imorse började min Jack Russell att kräkas, det är bara gult och vitt skum som kommer upp så han har inte ätit något. Han mår dessutom dåligt, ligger och skäms och verkar frysa. Vad kan det vara? Vad kan jag göra för att han ska må bättre? Det finns ingen veterinär som man kan nå nu under helgen...
    Tacksam för alla (bra) svar.

    Självklart ska jag kontakta veterinär omgående imorgon!

  • Svar på tråden Hunden kräks och skakar
  • Soul

    Ring Agrias veterinär, det kan alla göra oavsett försäkring eller inte.

    Öppettider för Telefonveterinärens linje är:
    Vardagar 16.00-24.00
    Helger 07.00-24.00.

    Alla djurägare är välkomna att ringa djurens sjukvårdsupplysning - oavsett var du har din försäkring!

    Numret är: 0900-100 51 61.

  • Fru Wirenborg

    Kan han ha ätit nåt giftigt?

    Jag skulle nog kontaktat jour veterinär för rådfrågning...

  • logg81

    Distriktsveterinärerna går alltid att nå och de finns i alla län


    Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Thugs

    Han har inte ätit något, vad vi har sett. Jag tror att det kan vara maginfluensa men vill ju gärna "hjälpa" honom...

  • ninanen

    Thugs skrev 2009-02-08 09:05:44 följande:


    Han har inte ätit något, vad vi har sett. Jag tror att det kan vara maginfluensa men vill ju gärna "hjälpa" honom...
    Fast det är ju inte alltid man ser, min cocker spydde upp en halv grillkorv härom veckan... Han har ju inte fått grillkotv här hemma iaf =)

    Ring och fråga veterinären, det känns alltid bäst när man är orolig...

    Har han feber?
  • Thugs

    Jag har pratat med veterinären och ska tempa honom, gå ut med honom och avvakta. Jag får visserligen åka till en annan veterinär om han blir sämre men det är det värt... Hoppas att han piggar på sej!

    Tack så mycket för svaren...=)

  • Soul

    Håller tummarna!

    Djur kan ju bli sjuka precis som oss människor, men det är ju så svårt när de inte kan berätta hur de mår. Se till att han får i sig vätska, det brukar vara ett problem med djur som inte mår som de ska.

  • OhBabylove

    Kissar och bajsar han som vanligt? exakt så hade vi med våran voffsing, men han kved när nr 2 skulle göras...Visade sig att han hade förstoppning, han blev kvar över natten på sjukhuset.

  • Thugs

    Han piggade på sej och efter kanske 15 min så var han precis som vanligt... Nu märks ingenting på honom och jag hoppas inte att det kommer tillbaka!

  • TomMon

    Vilka bra tips du fått, jag håller med om alla! =) Skönt att höra att vovven mår bättre.

    Ett tips om gula kräkningar kommer tillbaka på morgonen; Min Shih-Tzu kräks gul galla på morgnarna om han inte äter ordentligt, vilket oftast är svårt att få honom att göra. När vi började ge honom ett litet mål mat sent på kvällen, ca 21-22, så blev det mycket bättre och han kräks mycket mer sällan. Nu är det kanske inte alls samma sak med din hund, men ifall det återkommer så finns det en grej du kan prova iaf.

    /TomMon

  • Tjorvelina

    Min yorkshireterrir har varit dålig i 3 dagar här var på väg i torsdags till djursjukhuset han kräktes skum o frös recis som din åt inget o drack ytterst lite. Sen kom jag på o kollade han i munnen o då var det ju tänderna han är ju tandlös stackaren. Tack o lov ni vet vad dom fått roligt där inne om jag kommit in med han


    Glad att´jag fick Springsteen biljetter!!! 12:e o 13:e gången 5 o 7:e juni 09
Svar på tråden Hunden kräks och skakar