• snusmumriken2

Hur skulle ni gjort? Ang förkylt barn o utegång.

Min 2,5-åring är förkyld, han hostar o är snorig. Febern kommer på kvällen/natten, på dagen är han feberfri o hyfsat pigg dvs han orkar leka o busa litegrann.
    Nu till mitt dilemma: Inatt fick vi MASSOR med snö, till sonens stora glädje O nu bönar han o ber om att få gå ut en liten stund.
    Samtidigt som jag tycker att han ska vara inne tills han är helt frisk så vet jag ju att snön kommer vara borta imorgon, suck. O han kommer bli jättebesviken.
    Kan det göra nån skada om han får gå ut en liten stund i snön?
    Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Hur skulle ni gjort? Ang förkylt barn o utegång.
  • agda06

Det finns väl ingen som blivit sjuk/sjukare av frisk luft?

• Livetsgåva

Vår son är också förskyld, hostar och är snorig. men just nu är han ute en stund.

• krut34

Vi går ut med vår son i stort sett dagligen oavsett väder och sjukdom. Han ska vara sängliggande eller kräksjuk om det inte ska inträffa. Så länge han inte är i närheten av andra och smittar och man ser att han själv orkar kan jag inte se något problem med det.

Vår son älskar att vara ute, så vi gör det för att han ska få ha lite kul även om han råkar vara sjuk. Några längre utflykter brukar det inte bli sådana dagar. Vi tycker att vi märker vad vår son klarar av och anpassar oss efter det.

Med detta långa inlägg vill jag säga: ut med er!

• snusmumriken2

Tack för era svar!
    Då tar vi på oss o går ut i snön o leker en stund

• Abo Yosef

Om barnet har feber ska det vara feberfri ett dygn innan jag släpper banet ut. Dette är ju elementärt.

Svar på tråden Hur skulle ni gjort? Ang förkylt barn o utegång.