6-års kalas
Ska snart ha kalas för sonen.
skulle vilja ha lite tips =)
Ska snart ha kalas för sonen.
skulle vilja ha lite tips =)
ingen som
När min yngste blev 6 i slutet av oktober så bjöd vi alla killar från dagisgruppen, det blev totalt ca 10 barn på kalaset. De delades upp i två grupper och sambon samt äldste sonen fick varsin grupp att coacha, de fick varsin skattkarta och fick gå utomhus på gården och söka fram varsin silverskatt. Silverskatten bestod av varsin "klump" med godis, liten leksak och tatuering. Sen var det tårtkalas och fri lek resten av tiden. Jättekul!
Glömde, nej vi hade inget tema.
ingen som haft 6-års kalas?
Vi har 6-års kalas nästa lördag.
Det blir inget speciellt tema eller så, utan vanligt kalas med lek, tårta och lite godis. Men vi tar skattjakt istället för fiskdamm.
Barnen leker så bra själva så vi har aldrig behövt aktivera dem med något speciellt. Fri lek (ibland lite styrd) har alltid funkat bäst.
Blivande 6-åringens största problem just nu är vad det ska vara för tårta...
Min dotter lär ska ha barnkalas nu i maj när hon fyller 6..
o det är några månader kvar dit så plaeringarna har inte kommit så långt.
Men däremot så var hon på ett 5årskalas idag.o de hade hyrt en gymnastiksal
o gjort en inte nudda mark bana..
Barna hade jätteroligt,av det jag såg o hörde när jag åkte o hämtade henne vs..
Apropå 6årskalas..
räknar ni med att barna kommer utan föräldrar eller får de göra som de vill?
på alla kalas som våra barn 5½ o 3½ har blivit bjudna på så är det bara barna som får komma.men på dotterns båda kalas som hon har haft ,har det alltid varit föräldrar med..
Jag tycker väl personligen att det är roligare om inte föräldrarna är med..
kanske lite ot nu..
Vårt 6-årskalas för äldsta dottern var cowboy & indian-party.
Vi hade ormtårta, låtsaslägereld, korv med bröd, popcorn, godiskaktusar mm.
Som lekar hade vi att kasta bollar på konservburkstorn, säcklöpning, tipspromenad om just cowboys & indianer och så fri lek!
En del barn var utklädda och en del hade jeans och tröja (vilket var helrätt också) för jag visste att alla inte gillar att klä ut sig.
humma skrev 2009-02-15 22:20:49 följande: