• DaCiss

Hon är för slapp :(

Alltså i alla sådana här lägen är det ändå bäst att vara ärlig. Det är inte så att hon är dömd att ha en slapp fitta hela livet, hon kan ju faktiskt i alla fall försöka förändra det hela. Men hon kanske är helt ovetandes. Bäst att tala ut, försök få fram det så det inte låter som något anklagande från din sida bara att det är ett problem och om ni kunde försöka hitta någon lösning på problemet. Det finns kulor hon kan träna med ifall hon har svårt att hitta rätt muskler för att knipa. För det är nog det allra bästa hon kan göra i nuläget, börja med knipövningar.

Så skulle jag göra. Jag har redan tidigare i livet tagit upp ett problem med ett ex då han hade svårt att hålla ståndet och blev slapp. Det är inte roligt att ta upp ett sådant problem för man vill ju inte såra den andra men någongång måste det bara komma fram. Lycka till!

• DaCiss

Har inte läst andra svar bara sista sidan här men häpnar ju till vissa svar! Vad är det här för mänskor som svarar i tråden? Seriöst!

En kvinna kan träna upp hennes underliv så att det blir tightare, hon har åtminstone möjlighet till det. Mannen kan inte träna för att få bredare kuk så varför skulle man göra narr av honom? Har en person problem med sexlivet och behöver råd och hjälp ge det då åt mänskan. Man skrattar inte en person i ansiktet och låter som om hans problem ligger hos honom själv.

Herregud

• DaCiss

TS, bry dig inte ens om att svara på de oerhört fåniga inläggen vissa kommer med. Det är folk som inte ser människor som lika värda utan tydligen är det kvinnan som har allt värde och klagar mannen är det honom det är fel på.

Jag tycker fortfarande att det bästa är att försiktigt ta upp problemet med henne. Inte kringgå det eller komma med en vitlögn som tidigare skrivare sagt. Det kan bara bli mer bekymmer då och svårare att komma till kärnan av problemet. Men definitivt prata med henne före knipkulorna kommer hem eller kommer på tals. Eftersom det är kvinnan som är den som kan försöka förändra hennes tighthet men själv kan ha svårt att inse att hon är för slapp för dig så måste hon ju få vetskap om saken. Hur otrevligt det än är. Det är klart att hon kommer känna sig dålig över det men det är fortfarande något som måste komma fram till henne ifall ni skall få problemet ur världen.

• DaCiss

Mmm, speciellt också med tanke på att mannen i ett sådant fall inte ens kan göra något åt saken. Om han är för liten kan han inte med enkel smärtfri träning göra sig själv större. Kvinnan som är för slapp kan ju faktiskt göra något åt saken, åtminstone försöka.

mammaspyre skrev 2009-02-12 13:51:22 följande:
    jag har inte följt hela tråden och har väll inget spec råd till TS häller! -MEN allvarligt bara för att en kille skriver om ett problem som är "under bältet" är det då helt ok att bara kasta skit på han? är man mansgris för att man har de problemen som TS har? konstigt att disskussionen inte blir den samma om en kvinna i en tråd klagar på att han har för liten! stå på dig TS
  • DaCiss

Hade jag fått knipkulor i alla hjärtansdagspresent hade jag haft lust att ge mannen ett slag i ansiktet eller rättare sagt kuken. Det är absolut inget jag rekommenderar att en man skall göra! I alla hjärtansdagspresent skall kvinnan få något som visar hur mannen känner för henne, inte något som visar att han anser att hon är slapp i underlivet.

Jag har inte menat att han skall säga att hon är så slapp i fittan att han inte känner något. Man kan lägga fram sanningen på bra sätt och mindre bra sätt till riktigt dåliga sätt.

Om TS säger till henne att det är jätte skönt då hon kniper om honom under sexet då får de se till att ha sex varje dag om hon skall träna underlivet såpass mycket att det gör skillnad. Är hon för slapp för honom så skulle det ju behövas att hon tränade dagligen i någon månad, då kanske det skulle kännas något resultat. Men det kommer inte hon göra om hon inte vet om att det finns något sådant problem.

LeWi skrev 2009-02-12 13:55:02 följande:
    Kan ju bara säga att jag personligen skulle bli rätt knäckt om min partner sa att "Din fitta är så slapp så jag känner inget" ett omvänt "va skönt det är när du kniper sådär och kramar om mig, gör det mer!" skulle få betydligt bättre respons. Så i mitt fall skulle den vita lögnen få mig att känna mig lycklig över att kunna ge min partner njutning och dessutom skulle motivationen för att göra knipövningar öka. Den "rättframma, ärliga approachen" skulle sänka mitt självförtroende i sängen och min sexlust skulle förmodligen störtdyka dessutom. Ärlighet är bra men inte alltid! Jag står fast vid mitt råd TS. Be henne knipa allt vad hon kan när du är inne i henne. Berätta hur skönt det är för dig när hon gör så. Sen kan du köpa knipkulor till henne i alla hjärtanspresent så att hon kan bli ännu starkare. (förutsatt nudå att hon helt enkelt inte fattat själv att hon kan knipa under sex...  kniper hon järnet hela tiden och du ändå inte känner nått så vet jag inte vad du ska hitta på!)
  • DaCiss

Det skulle ju vara en annan sak om problemet var något som man inte kunde göra något åt. Då behöver man ju inte säga till något om saken till partnern och såra denne i onödan. Men då knipövningar brukar göra ganska bra skillnad och dom är såpass enkla att genomföra också så är det ju ett måste att hon får veta om saken. Så ser jag det.

• DaCiss

Jag misstänker lite det jag också. Jag har hört om en hel del kvinnor som lämnat män för deras små könsorgan. Men en man skulle nog inte få mycket sympatier om han lämnade en kvinna för att hon var för slapp.

Anonym skrev 2009-02-12 14:43:14 följande:
    Varför ska det vara sådant hymlande om att tjejer kan vara extremt slappa istället så lastar man över allt på killen istället och kommer med påståenden om att hans k*k är så ynklig eller att han måste lida av mindervärdeskomplex om han klagar på tjejens slappa mus. Fast att gnälla på att killar har liten snorre det går utmärkt likaså att dumpa killen ifråga, skulle en kille däremot dumpa en tjej pga hennes slappa könsorgan skulle det blir mer eller mindre ett ramaskri här bland de flesta.
  • DaCiss

Oavsett hur man väljer att göra, vit lögn eller inte så måste det komma fram att hon är lite väl slapp och kunde försöka träna upp det. Då är det bättre att gå direkt på sanningen istället, finkänsligt. Alltså om han lägger upp problemet som om det var han som hade svårt att känna något kan hon mycket väl tro att han verkligen har något fel på sitt organ. Varför skulle hon dra kopplingen till att felet ligger hos henne om det låter som om felet ligger hos honom?

Det blir bara snurrigt med lögner och smyghål och ord mellan raderna. Och hon kan mycket väl inte förstå ens att han ger vinkar mellan raderna heller så det blir ju bara en enda soppa.

Och jag skulle bli ganska arg om en man först kommer med prat om att han måste ha nått fel eller nå för han känner inte mycket vid sex, sen kommer han ett tag efter med knipkulor till mig. Hade haft lust att kicka ut honom efter något sådant, låta honom sova på soffan ett tag. Det skulle bara vara så fräckt.

Sanningen är den bästa vägen att gå.

• DaCiss

Håller med, bra konstruktivt inlägg

Bara en liten inflik, tyvärr är det vanligt att både män och kvinnor inte får orgasm varje gång de har sex. Många kvinnor upplever att de inte får inre orgasmer utan bara yttre vid stimulering av yttre könsorganet och män brukar visserligen få utlösning varje gång men det är heller inte detsamma som en orgasm. Men oavsett orgasm eller inte så ska man ju ha det skönt och det räcker gott och väl bara man har det Och det kan ju hända att hon heller inte känner vidare mycket så kan han träna upp sig och bli tightare så lär hon också känna en hel del mer

Seven Costanza skrev 2009-02-13 10:52:14 följande:
    Jag håller med DaCiss, tycker att du ska säga sanningen, den måste ju fram, det är ju bara vi kvinnor som kan påverka detta, vi borde faktiskt se det som en tillgång och inte som ett tvång! Annars kanske hon inte alls fattar vad det är du vill. Den man som fötts med en tunn och liten penis kan ju inte göra NÅGONTING åt det, så det är ju mer synd om dem, de är ju helt maktlösa egentligen. Nu säger jag inte att du har liten penis, TS, men jag tycker att det är alldeles för hård ton i sådana här diskussioner. Båda parter vill ju att man ska ha det skönt, men det är bara kvinnan som kan påverka sin storlek. Jag tycker att du ska köpa ett par knipkulor till henne, det blir för jobbigt för henne att fixa med själva köpet också tror jag och risken finns att hon bara skjuter upp det. Innan du tar upp det med henne ska du tänka på vad hon gör som är speciellt skönt, och börja med att säga det och att du tänder jättemycket på henne, så att hon först får höra något positivt. Sedan måste du säga att du tyvärr inte känner så mycket när ni har sex, fråga hur det känns för henne, om hon verkligen får orgasm varje gång. Bli INTE arg på henne om det kommer fram att hon fejkat. Säg att du verkligen älskar henne och vill hitta en lösning på problemet, säg att om du kunnat göra något åt det hade du gjort det, men det går ju inte, så du har köpt ett par knipkulor som ska vara bra och ge skönare orgasmer för henne också och du hoppas att hon vill använda dem. De säger att det ska räcka med tio minuter om dagen. Hur tror du att hon kommer reagera, ledsen, arg? Oavsett vilket får du fokusera på att du älskar henne och vill att ni ska ha det bra tillsammans. Hoppas det ordnar sig!
  • DaCiss

Nå, om man nu ska kolla något "normalt" inom sex så brukar det vara att mannen får utlösning. I MÅNGA fall, vill nästan säga de flesta så brukar sexet avslutas i samband med mannens utlösning, åtminstone här i norden. Visst finns det undantag men kan nästan lova att det är vanligare att mannen får utlösning under ett samlag än att båda parterna får orgasm under ett samlag, dvs utlösning är vanligare än orgasm, speciellt inre orgasmer hos kvinnor.

grön banan skrev 2009-02-13 11:08:52 följande:

DaCiss skrev 2009-02-13 11:02:29 följande:
    Män får inte utlösning varje gång de har sex.Långt ifrån alla.
  • DaCiss

Aaah, jag kom in såpass sent i denna tråd så jag har inte sett att TS skrivit något sådant Då förstår jag mycket bättre. Men visst, det låter märkligt att hon skulle känna såpass mycket att hon får orgasm. Men sen igen så finns det ju kvinnor som är väldigt känsliga också, de som någon knappt kan röra vid klitoris t ex och så kommer dom. Så hon kanske faktiskt kommer ändå men lite märkligt låter det ändå

Seven Costanza skrev 2009-02-13 11:19:48 följande:
    DaCiss Nej, jag vet att alla inte kommer vaginalt (eller ens av klitorisstimulans särskilt lätt), men TS har själv skrivit att hon kommer varje gång, och det kan man ju kanske undra lite över eftersom han å sin sida inte känner någonting. Därav att man kan börja med att fråga hur hon upplever det och vara ödmjuk för att hon kanske fejkar.
  • DaCiss

Jo då, speciellt då han är alkoholpåverkad. Men är han inte påverkad av något eller inte sjuk på något sätt, dvs att inget är "fel" då brukar en man kunna få utlösning. Brukar.

grön banan skrev 2009-02-13 11:27:41 följande:

DaCiss skrev 2009-02-13 11:17:46 följande:
    Ja, vanligare än att båda kommer. Men sexet kan också avslutas genom att man ger upp, för att killen inte får utlösning.
  • DaCiss

Vad? Jo då menat som ett medhållande. Liksom ja, precis, det stämmer. Alltså med andra ord:

"Ja det stämmer, speciellt då han är alkoholpåverkad... etc"

Och jo trötthet och stress är också något som kan rubba utlösningen. Som sagt, då något är "fel". En helt fullt frisk man utan negativ påverkan (alkohol, stress, trötthet, sjukdom med mera) brukar i regel få utlösning vid samlag.

Lite OT kanske så bör lämna området.

grön banan skrev 2009-02-13 11:37:11 följande:

DaCiss skrev 2009-02-13 11:33:00 följande:
    Vad då jo då? Inget konstigt i att man inte får utlösning vid trötthet o stress.
  • DaCiss

Vad ha utebliven utlösning med TS att göra?

Trötthet och stress är en negativ påverkan skrev jag. Ordet fel skrev jag inom citationstecken om du missade det.

Jag kallar en negativ påverkan som t ex stress som något "fel". Eller menar du att det är rätt eller bra att vara stressad?

grön banan skrev 2009-02-13 11:46:41 följande:

DaCiss skrev 2009-02-13 11:43:28 följande:
    Tragiskt att kalla trötthet o stress för fel. Detta har alla gånger med ts att göra.
  • DaCiss

Har också hört det där om analsex och kvinnor. Undrar bara hur det egentligen fungerar. Jag själv har gärna då jag onanerar även stimulation av analen just för att jag får mycket snabbare orgasm och den är också mycket kraftigare. Och vissa gånger är analsex överlag mycket skönare än vaginalt sex. Så jag vet inte alls hur det där fungerar med faktan.

Kan hålla på i evigheter med att försöka komma med både stimuli i slidan och på klitoris. Räcker att något först in i analen i 2 minuter så kommer den kraftigaste orgasm jag någonsin lyckas få. Varför? Och det här är ju när jag är ensam så ingen orsak att fejka för mig själv Och jag undrar helt av nyfikenhet hur det fungerar så menar inte alls att du har fel.

Hägris skrev 2009-02-13 11:47:13 följande:
    Troligast är ju att hon fejkar, det finns tom kvinnor som säger att kom kommer när dom har analsex, kvinnor har inget i analen som kan stimuleras så att dom kommer...(det kan dock män) ts: ta upp det och prata allmän om vad ni gillar mest och hur det känns vad hon gillar mest och vad du gillar mest. Säg att det är skönast när hon kniper så kommer hon ju att vilja göra det mycket mer.
  • DaCiss

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma. Normalt sett, då mannen är fullt frisk och mår bra så brukar han kunna komma utan större problem. Om något är fel så kan det bli svårt. Känns nästan som om du ser ordet fel i sig som mycket värre än vad jag gör. För mig betyder det inte mycket mer än motsatsen till rätt. Att vara stessad, trött eller liknande är inte rätt speciellt inte då man tänkt ha sex, det är inte bra för någon.

Med det menas ju inte att mannen har något fel i sig men det är väl uppenbart. Man har ju inget fel som mänska om man känner sig trött någon gång.

Men vad som är okej att diskuteras i tråden brukar vara upp till TS att säga. Vi kan inte sitta här och mena att det hör till tråden att prata om manlig utlösning då det verkligen inte har något alls att göra i den här tråden.

grön banan skrev 2009-02-13 12:04:04 följande:

DaCiss skrev 2009-02-13 11:51:46 följande:
    Ska inte kallas fel ändå. Kommer man in på sidospår i tråden är det helt ok. Och man kan vilja ha sex utan att va jättehet på gröten. Då kanske killen inte kommer.
  • DaCiss

Av någon anledning verkar du ta detta på ett personligt plan. Det är inte vida känt att helt friska män som inte är påverkade av alkohol, sjukdom, trötthet, stress eller ålder har svårt att få utlösning. Eftersom det inte är det utan den vanliga uppfattningen är att ett "normalt" samlag i våra mått oftast avslutas då mannen har fått utlösning så är det ett antagande att de allra flesta män, normalt sett, inte har problem med utlösning. Om jag har varit med de flesta män är en ganska fånig fråga vilket den säkert också var menad som men av de män jag varit med har inte en enda haft problem med utlösning ifall inget annat varit "fel" (igen, alkohol, stress, trött, depression etc).

Vill du få fram då att det är vanligt att fullt friska män har problem att få utlösning? Att det inte stämmer att män oftast inte har problem med utlösningen ifall de är friska och inte påverkade av något som kan störa utlösningen?

grön banan skrev 2009-02-13 12:14:44 följande:

DaCiss skrev 2009-02-13 12:08:31 följande:
    Har du varit med de flesta killar då? Att säga att en frisk man brukar kunna komma är som att håna de som har problem. Ts har inte klagat.
  • DaCiss

Leta lite på internet. Hittade några intressanta meningar:

Hämtat från www.passionofsweden.se/analsex.html
    Samma text hittar man på www.rfsu.se/001201__praktika_for_analsex.asp

"De lustkänslor som många känner vid analsex hänger neurologiskt samman med områdets erogena känslighet: dels är det hudens känsel, dels de rfsu praktika för analsex sensationer man känner när bäckenbottenmuskulaturen töjs, i första hand ringmuskeln som vidgas när analöppningen penetreras, och när man med små rörelser töjer och spänner denna muskulatur.

Mannen har en prostatakörtel som man kan känna med fingrarna ca åtta centimeter upp i ändtarmen. Tryck mot mannens prostatakörtel kan ge lustkänslor. Män kan till och med tala om en särskild sorts orgasm, prostataorgasm, vid sådan stimulering. Att orgasmkänslan stegras vid anal penetration beror troligen inte på prostatasensationerna, utan på att töjningen av och trycket mot ändtarmen stimulerar för analsex det sympatiska nervsystemet, och därmed ger en förstärkt allmänreaktion vid orgasm. I detta avseende är kvinnor och män lika ? medan naturligtvis endast män kan förlägga vällustkänslorna till prostata."

Från wiki.answers.com/Q/Can_anal_sex_produce_a_female_orgasm

"Stimulation of nerve endings in the clitoris are the usual method of female orgasm, but "any" sensory input may be sufficient in an aroused state. In this case, it is possible, given the proximity to the genital area. This will vary greatly among individuals."

Sen finns det en hel del trådar på olika forum där just denna fråga dyker upp, om kvinnor kan få orgasm vid analsex. Det är väldigt många som säger att dom kan det medan jag inte hittar någon direkt fakta som skulle bevisa motsatsen. Själv har jag ju också upplevt att orgasmerna blir mycket djupare vid analstimulans så jag kan inte säga att det är helt rätt att säga att kvinnor inte kan få orgasm analt för då säger man samtidigt att alla kvinnor som säger sig uppleva sådana ljuger eller har misstagit sig.

Svar på tråden Hon är för slapp :(