• Charlotte87

vecka 17-18 extremt trött

e ni med trötta????
    mår lite lite lite illa med, gjorde de ti början men kommit tbx lite smått. hur mår ni?

• Svar på tråden vecka 17-18 extremt trött
  • Teso

Jag har inte börjat med Järntabletter.. Var hos BM i onsdags o då sa jag att jag börjat känna mig trött igen. Men BM sa inget om de, tror inte att jag har för lite järn då borde hon ha sagt nått. Min trötthet kommer o går, så de är inte värre än vanligt.. Dock ska jag kolla mitt BLTR lite oftare, har börjat med en medicin som säker blrt så jag måste hålla koll att de inte blir för lågt..

• GullpuckotMe

Mitt illamående har försunnit helt nu.
    fast har åkt på en dunderförkylning så det e det enda som e jobbigt just nu.. jaa tröttheten har kommit tillbaka lite men absolut inte lika mycket som det var ibörjan...

går in i vecka 18 imorn med twins :)

• groten

Trött är bara förnamnet, jag är vanligen en vädligt pigg o glad person, men nu. jag är en skugga av mitt forna jag. Kan sova en hel natt och vara totallt slut på morgonen.
    Trodde oxå det var järnet, ringde till BM som sa att jag hade jättefina värden och hon kunde inte tro att det skulle sjunkit så snabbt. Men iaf så fick jag komma på nya provtagningar. Och allt såg toppen ut. Jag hade nästan önskat att det låge n liten vampyr därinne som sög allt mitt blod.

Hon trodde att det kunde ha och göra med psykisk trötthet. Mkt på jobbet och annat skit man behöver oroa sig över.
    Finns inget och göra och jag är fortfarande lika trött. Men men, man får väl stå i!

• Hexen

Jag rekomenderar blutsaft!
    och att låta sig själv ta ett lugnare tempo, ställ krav på man/sambo och omgivning att göra de tunga sakerna och "springandet".
    Man kan även göra diabetes-test men det är inte så vanligt med diabetes, vanligare med järnbrist.

Lycka till!

• MayasMamma08

Jag va mycket trött under hela graviditeten, även fast jag tog järn.

• MayasMamma08
    Svar på #19
    Ja, jag gjorde det iaf. Men började bli tråkigt efter nån månad att bara ligga i soffan och om man va ute nånstans så va jag helt slut när jag kom hem. Kände inte för nånting, men man hade inget val än att ligga är.. hehe.
  • Charlotte87

jag e me helt slut men kör på ändå så blir ju gör trött till slut.har 2 hundar som ska utå vardags syssloer som alla andra-
    när gick din trötthet över ?

• MayasMamma08
    Svar på #21
    Jag tror att det va runt den sista månaden, men då fick jag henne en månad förtidigt. Men jag mådde inte illa eller nåt sånt, bara tröttheten så hade tur ändå.
  • Charlotte87

okje jag mådde illa några veckor från v 8-12 typ.
    men idag känner jag mig int elika trött, inte än i allafall*pepppar peppar*
    har tat järn 21 vecka så kanske börjar ge effekt.

• MayasMamma08
    Svar på #23
    Ja, det kanske börjar bli bättre, får vi hoppas på för det är inte alls kul.. men blir nåt bra ut av allt sen :)
  • MayasMamma08
    Svar på #25
    Hehe.. jag förstår :)
  • fjärilflickan

Gick in i v 18 igår och mitt illamåendet och den förlamande tröttheten har släppt faktiskt. Vissa dagar är man ju tröttare, men i det stora hela så känner jag mig pigg.
    Mitt järnvärde har varit bra så jag har inte börjat med järntabl ännu som tur är. Blir så fruktansvärt hård i magen, det är det värsta tycker jag..

• Charlotte87

ja har ej kollat järnvärde å har aldrig haft dåligt. men bm sa att man bruakr börja ändå så de har jag gjort

Svar på tråden vecka 17-18 extremt trött