Inlägg från: Lili Von Shtupp |Visa alla inlägg
  • Lili Von Shtupp

    Stockholmsmammorna med BF I OKTOBER

    Hej!

    Här är en till som väntar oktoberbebis, eller enligt FL så är BF första oktober så det kan ju lika gärna bli slutet av november. Men jag hoppar in här ändå!

    Har en tjej nyss fyllda 2 år. Hade tre MF före dottern så jag går med ständig oro även över denna graviditet. Alla var dock tidiga, och jag är nu längre gången än jag var då. Så jag hoppas verkligen. Ska på VUL imorgon, och hoppas då så klart att allt ser bra ut.


    Tråkigt att höra om ditt MF, var det tidigt/sent?

  • Lili Von Shtupp

    Ja, det var sent, hade mina i v.6 varav ett var utomkveds därav VUL.

    Men va bra att det känns annorlunda denna gång, verkar ju lovande


    Jag känner knappt nånting, var lite illamående i början och blev därför orolig, enda gången jag var illamående var när jag fick mitt utomkveds. Med tjejen hade jag inga symtom alls. Men det har gått över redan. Har du varit mycket illamående?

  • Lili Von Shtupp
    Tiniii skrev 2009-02-08 16:00:42 följande:
    Måste setill at äta emd en timmes mellanrum måste äta ngonting då e detlugnt...Är din sambo lika glaD?
    Ja, han har varit på varenda månad, är det inte dags att göra bebis nu?? Hi hi så han blev jätteglad, det enda som är lustigt är att vi bara hann "sexa" en gång den månaden med magsjukor osv, så han blev ganska snopen att det tog sig
    Flisan79 skrev 2009-02-08 22:05:50 följande:
    Lili Von Shtupp skrev 2009-02-08 15:35:22 följande: Eftersom att det bara skiljer en dag för oss blir jag nyfiken på hur mycket de kommer se på ditt VUL imorgon. Är själv rädd att det är för tidigt denna vecka men du kan väl berätta när du varit där.

    Det ska jag absolut göra, jag hoppas ju så klart att få se ett hjärta, men det viktigaste är att se att det sitter rätt. Fick ett utomkveds vid min första graviditet och är livrädd för att råka ut för det igen (blev dock aldrig opererad så det va "lindrigt", men ändå). Annars ska jag försöka boka en till tid om ca 2 veckor eller nåt.

  • Lili Von Shtupp
    Tiniii skrev 2009-02-09 08:17:53 följande:
    Hej tjejer!Jag tog ett test uimrose som visade så svag så svagt att ajg fick koncentrera mig för att se strecket, emn det fanns dr någonstans igår syntes det ju bra....jag tappade iofs testet i morse i avttnetn där jag tvättade händerna, har det någon betydelse?
    När tappade du testet i vattnet? Innan du testade? Blev själva ytan där urinet ska vara blött så måste det ju påverka... Har hört allt möjligt om gravtester, men blir det ett synligt streck så är det väl knappast fel...
  • Lili Von Shtupp

    Tjoho! Har nu varit på VUL, allt såg bra ut, graviditeten satt på rätt ställe i alla fall Gick inte att se så mycket bebis, en liten klutt som kunde vara bebis, hon anade ett fladder men det var svårt att se hjärtslag. Får se om jag bokar in ett till VUL senare, men det känns nästan onödigt. Ville ju bara vara säker på att det inte var ett utomkveds.

  • Lili Von Shtupp
    Liten måne skrev 2009-02-10 08:34:02 följande:
    Lili Von Shtupp skrev 2009-02-09 16:43:22 följande: Hur långt gången var du nu när du gjorde vulet?Jag ska gå hos nån som heter Hanna Falk (om jag minns rätt).
    Jag var enligt FL's beräkning i v.6+3, gyn beräknade till v.6+1. Vet att jag var längre gången när jag gjorde VUL med dottern. Var då i v.7+1 och såg då hjärta. Hon sa själv att det var tidigt. Men att allt annat såg bra ut och gick enligt planerna. Visste att det kanske var för tidigt att se bebis.
  • Lili Von Shtupp
    Tiniii skrev 2009-02-10 10:34:41 följande:
    nU HAR AJG PRATAT MED Gyn om mitt tillstånd och tagit ett test till behöver inte vara orolig någt mer..Är gravid.....
    Klart du är gravid! Hade hon nån förklaring till varför du fick svaga plus? Blev det senaste testet starkare?
  • Lili Von Shtupp
    Tiniii skrev 2009-02-12 16:45:41 följande:
    Hej tjejer½!!Jga har tyvärr fått misfall igen så ajg lämnar er här i min tråd!!Lycka till med era graviditeter½½
    Nej! Va tråkigt, säger som föregående, kramar och hoppas det går bra nästa gång!
  • Lili Von Shtupp
    Flisan79 skrev 2009-02-18 11:40:46 följande:
    Snova skrev 2009-02-18 11:26:27 följande: Jag ska gå till gyn i Farsta eftersom att det är nära där jag bor. Ska gå på MVC där med men kommer då ev få ett VUL i v 12 vilket jag otåligt inte kan vänta på . Vill kolla att det är som det ska och sen om det ser bra ut berätta för nära och kära.
    Å, där gjorde jag mitt vul. Är det Dr. Sillber du ska till?
  • Lili Von Shtupp
    Flisan79 skrev 2009-02-18 12:04:51 följande:
    Lili Von Shtupp skrev 2009-02-18 11:55:06 följande: Ja, just det. Var hon bra?
    Jag har gått hos henne innan jag fick min dotter oxå, hon är bra, men senaste gången var hon lite snabb. Har haft utomkveds och huvudanledningen var att kolla att grav satt rätt, men hon var så snabb och jag ville ju se hjärta så jag fick be henne kolla igen.

    Har ingen annan att jämföra med direkt, men uppfattar henne som duktig och trevlig. När ska du dit?
  • Lili Von Shtupp

    Såg att du ska ditt på fredag Meddela hur det gick och vad du tyckte om henne!

  • Lili Von Shtupp
    Flisan79 skrev 2009-02-18 12:15:17 följande:
    Lili Von Shtupp skrev 2009-02-18 12:13:08 följande: Nu på fredag. Är då i v 7+6.
    Va spännande, du borde se en hel del då. Gjorde vul med dottern i v.7+1, och då var det en liten bebis där med hjärta
    A wed wose. How womantic...
  • Lili Von Shtupp
    Flisan79 skrev 2009-02-18 13:26:06 följande:
    Lili Von Shtupp skrev 2009-02-18 13:15:27 följande: Åh..härligt. Hoppas allt ser bra ut. Lite nervös är man ju.
    Jag håller tummarna för dig! Funderar på att boka en till tid. Var där i v.6+3, och då såg jag bara en liten pyttetuss med ett möjligt hjärta. Vill ju se mer
    A wed wose. How womantic...
  • Lili Von Shtupp
    Flisan79 skrev 2009-02-18 13:34:46 följande:
    Lili Von Shtupp skrev 2009-02-18 13:33:02 följande: Tack! Ja, hade velat tidigare men var osäker på hur mycket man kunde se så det fick bli nu.
    Det tror jag du gjorde rätt i. Har läst nånstans att man rekommenderar att inte titta förrän man är i vecka 8. Jag ville ju så tidigt som möjligt konstatera att det inte var utomkveds, men blev lite besviken ändå på att inte få se mer.

    Uppdatera på fredag om hur det gick!
    A wed wose. How womantic...
  • Lili Von Shtupp
    Flisan79 skrev 2009-02-20 12:03:05 följande:
    Kan nu meddela att jag varit på VUL och allt såg bra ut. Ett tickande hjärta och storleksmässigt ganska exakt med FLs uträkning. Möjligen ett par dagar äldre vilket gör att jag nu gått in i v 9 men jag håller mig till FLs räkning så då går jag in i v 9 imorgon.
    ÅH va kul, skönt att allt gick bra, grattis!! Själv blev jag tillbakaflyttad, men jag går på min uträkning tills jag får BF på stora UL. Ha en trevlig helg!
    A wed wose. How womantic...
  • Lili Von Shtupp
    Flisan79 skrev 2009-02-20 19:35:10 följande:
    Lili Von Shtupp skrev 2009-02-20 16:24:35 följande: Ja, jag håller mig till fl uträkningen eftersom att jag även förra gången först blev flyttad några dagar och sedan vid stora UL fick tillbaka mitt gamla BF iaf.
    Vad tyckte du om Dr. Sillber då? Var hon bra?
    A wed wose. How womantic...
  • Lili Von Shtupp
    Mina symtom har oxå avtagit, är mindre svullen nu och har knappt kännt av nån molvärk. Känner mig väldigt ogravid, så det är säkert normalt.

    Lili Von Shtupp, 2:a barnet, Ösmo, BF 1/10
    Snova, 2:a barnet, Kungsholmen, BF 20/10
    Panne, 2:a barnet, Solna, BF 22/10
    annsofia, 1:a barnet, Hammarbyhöjden, BF 25/10
    A wed wose. How womantic...
  • Lili Von Shtupp
    Flisan79 skrev 2009-02-25 19:29:39 följande:
    annsofia skrev 2009-02-25 18:29:03 följande: samma dag som jag fast jag ska gå i farsta. spännande
    Jag ska också på inskrivning den 3:e, fast i Skogås
    A wed wose. How womantic...
  • Lili Von Shtupp
    Floff skrev 2009-03-06 08:25:47 följande:
    Inte magknip, men igår fick jag rätt så ont i svanken.. höll på att oroa ihjäl mig eftersom mitt förra MF började just så. Men nu har jag läst en massa här på FL och tydligen kan det vara både växtvärk och foglossning. Men oroar mig gör jag fortfarande lite..
    Har oxå sjukt ont i svanken emellanåt, min BM sa att det berodde på hormonerna och att det var för tidigt för foglossning. Nån som har erfarenhet av foglossning och vet hur det känns? När kom det?
    A wed wose. How womantic...
  • Lili Von Shtupp

    Hej tjejer...lämnar er då jag inatt fick rejält ont i magen följt av en blödning imorse. Efter besök på gynakuten nu på fm så kan de bara konstatera att bebisen ser ut att vara i vecka 7 istället för vecka 11 som jag trodde. Kunde inte se nån hjärtverksamhet. Antingen MA eller så är MF på G. Känner mig så jäkla lurad. Ska tillbaka på fredag, men mest för att kunna se om nånting har hänt, annars så återstår skrapning om MF inte går igång av sig själv nu...Lycka till allihopa, och sköt om er! Tar bort mig från listan...

    Emilias, 2:a barnet, Fruängen, BF 1/10
    Flisan79, 2:a barnet, Hökarängen, BF 2/10
    Sandyjoe, 2:a barnet, Östermalm, BF 5/10
    Fru W, 2:a barnet, Värmdö, BF 6/10
    Liten Måne, 2:a barnet, Stureby, BF mellan 9-12/10
    Blåklockan, 2:a barnet, Åkersberga, BF 12/10
    Skanka 2:a barnet Stockholm 12/10
    Emlak, 1:a barnet, Solna BF 15/10
    Månstret, 2:a barnet, Södermalm, BF 17/10
    Lyckoåret, 2:a barnet, Huddinge, BF 18/10
    TantJS 1:a barnet, Tungelsta BF 20 /10
    Snova, 2:a barnet, Kungsholmen, BF 20/10
    Panne, 2:a barnet, Solna, BF 22/10
    Carrobarro77, 1:a barnet, Stockholm, BF 22/10
    Floff, 1:a barnet, Högdalen, BF 23/10
    lillakotten, 1;a barnet, Solna BF 23/10
    annsofia, 1:a barnet, Hammarbyhöjden, BF 25/10


    A wed wose. How womantic...
Svar på tråden Stockholmsmammorna med BF I OKTOBER