Inlägg från: Flisan79 |Visa alla inlägg
  • Flisan79

Stockholmsmammorna med BF I OKTOBER

Antar att Tiniii menar "före" v 12 .

Hej.

Väntar mitt andra barn med BF 2 okt. Har en tjej som blir 2 om en månad. Har fått tid för inskrivning 3/3....känns såååå långt bort. Ska försöka fixa ett VUL nu i veckan ev nästa vecka då jag är nojjig till tusen. Tog oss 7 år att få till första så jag tar ingen grav för givet. Trots detta är denna grav helt oplanerad och tom en "olycka". Fast varmt välkommen förstås.

• Flisan79

Lili Von Shtupp skrev 2009-02-08 15:35:22 följande:

Hej!Här är en till som väntar oktoberbebis, eller enligt FL så är BF första oktober så det kan ju lika gärna bli slutet av november. Men jag hoppar in här ändå!Har en tjej nyss fyllda 2 år. Hade tre MF före dottern så jag går med ständig oro även över denna graviditet. Alla var dock tidiga, och jag är nu längre gången än jag var då. Så jag hoppas verkligen. Ska på VUL imorgon, och hoppas då så klart att allt ser bra ut.
    Tråkigt att höra om ditt MF, var det tidigt/sent?
    Eftersom att det bara skiljer en dag för oss blir jag nyfiken på hur mycket de kommer se på ditt VUL imorgon. Är själv rädd att det är för tidigt denna vecka men du kan väl berätta när du varit där.
  • Flisan79

Fixade VUL idag...får komma den 20/2. Känns väl OK. Då borde man ju säkert se iaf.

• Flisan79

Jag ska på VUL på fredag, är då i v 7+6. Ska göra privat för att lugna mina nerver.

Mår illa till och från men har märkt att det blir värre om jag äter mycket sötsaker....hmmm...antar ju att det är bra, haha.
    Annars har jag fått ont i bröstvårtorna något fruktansvärt.

• Flisan79

Lyckoåret skrev 2009-02-18 08:28:54 följande:

Igår var jag på inskrivning! Underbar barnmorska. Skickade remiss för tidigt vul så det ser jag fram emot! I vilken vecka ska ni på inskrivning?Jag var tidigt, i v6, pga en tung förra graviditet.Hoppas ni mår bra alla!
    Jag ska på inskrivning 3 mars. Är då i v 10 tror jag. Men ska tjuvkika på bebis på fredag privat. (vul)
  • Flisan79

Lyckoåret skrev 2009-02-18 09:16:24 följande:

Flisan79 skrev 2009-02-18 09:10:07 följande:
    Åh vad spännande! Hur långt gången är du på fredag?
    7+6...tror jag. Om det stämmer borde man se ganska bra.
  • Flisan79

Snova skrev 2009-02-18 11:26:27 följande:

Flisan79Vart ska du göra VUL:et?Jag ringde BM på V-malm igår. Fick en tid för ett första samtal redan på onsdag 25/2, överdrev min oro för nytt mf liiite. Men de gör så, ett tidigt samtal och så en riktig inskrivning lite senare. Hoppas att hon kan skicka mig på VUL. Annars går jag privat, det är därför jag gärna vill ha tips om ställen!
    Jag ska gå till gyn i Farsta eftersom att det är nära där jag bor. Ska gå på MVC där med men kommer då ev få ett VUL i v 12 vilket jag otåligt inte kan vänta på . Vill kolla att det är som det ska och sen om det ser bra ut berätta för nära och kära.
  • Flisan79

Lili Von Shtupp skrev 2009-02-18 11:55:06 följande:

Å, där gjorde jag mitt vul. Är det Dr. Sillber du ska till?
    Ja, just det. Var hon bra?
  • Flisan79

Lili Von Shtupp skrev 2009-02-18 12:13:08 följande:

Jag har gått hos henne innan jag fick min dotter oxå, hon är bra, men senaste gången var hon lite snabb. Har haft utomkveds och huvudanledningen var att kolla att grav satt rätt, men hon var så snabb och jag ville ju se hjärta så jag fick be henne kolla igen. Har ingen annan att jämföra med direkt, men uppfattar henne som duktig och trevlig. När ska du dit?
    Nu på fredag. Är då i v 7+6.
  • Flisan79

Lili Von Shtupp skrev 2009-02-18 13:15:27 följande:

Va spännande, du borde se en hel del då. Gjorde vul med dottern i v.7+1, och då var det en liten bebis där med hjärta
    Åh..härligt. Hoppas allt ser bra ut. Lite nervös är man ju.
Svar på tråden Stockholmsmammorna med BF I OKTOBER