Färga kläder?
har ett par favoritbyxor och en favoritkjol. Båda i något stretchigt material, svarta. Men nu har de blivit så grådassiga i färgen men är fortfarande tip top i övrigt. Kan man färga dem svarta?
har ett par favoritbyxor och en favoritkjol. Båda i något stretchigt material, svarta. Men nu har de blivit så grådassiga i färgen men är fortfarande tip top i övrigt. Kan man färga dem svarta?
Finns ngn färg för att förbättra just sina svarta kläder. Annars är det bara att färga med "vanlig" klädfärg!
Hur gör man det då?
Färgar själv?
På ICA bla finns färg att köpa. Och sedan salt till. Sedan är det bara att följa instruktionerna. Saltet och fixmedlet längst in i tvättmaskinen, blöt kläderna och lägg i, ta av korken av flaskan och ställ in. Kör färgtvätt. Tvätta sedan en gång efteråt utan tvättmedel coh sköljmedel!
Har allmän tvättstuga med automatisk dosering av tvättmedel så jag tror inte det funkar? Finns d nåt annat sätt?
Man kokar på ngt sätt. Kolla i paketet på affären.
Ok tack
Nitor har en bra "uppfräschningsfärg" för svarta plagg: www.alfort.se/templates/AC_commonPage.aspx
Jag har själv bara provat för jeans men det fungerade toppen!
Åh det ska jag prova! För det är inte som "ligger kvar" till nästkommande tvätt? Dvs om jag lägger i en vit maskin direkt efter?