Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Färga kläder?

har ett par favoritbyxor och en favoritkjol. Båda i något stretchigt material, svarta. Men nu har de blivit så grådassiga i färgen men är fortfarande tip top i övrigt. Kan man färga dem svarta?

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Svar på tråden Färga kläder?
  • enlitenbitkaka

Hur gör man det då?

Lilla Mimsan skrev 2009-02-08 18:58:17 följande:
    Finns ngn färg för att förbättra just sina svarta kläder. Annars är det bara att färga med "vanlig" klädfärg!
  • enlitenbitkaka

Har allmän tvättstuga med automatisk dosering av tvättmedel så jag tror inte det funkar? Finns d nåt annat sätt?

Lilla Mimsan skrev 2009-02-08 21:08:30 följande:
    Färgar själv? På ICA bla finns färg att köpa. Och sedan salt till. Sedan är det bara att följa instruktionerna. Saltet och fixmedlet längst in i tvättmaskinen, blöt kläderna och lägg i, ta av korken av flaskan och ställ in. Kör färgtvätt. Tvätta sedan en gång efteråt utan tvättmedel coh sköljmedel!
  • enlitenbitkaka

Ok tack

Lilla Mimsan skrev 2009-02-08 21:12:58 följande:
    Man kokar på ngt sätt. Kolla i paketet på affären.
  • enlitenbitkaka

Åh det ska jag prova! För det är inte som "ligger kvar" till nästkommande tvätt? Dvs om jag lägger i en vit maskin direkt efter?

RödaZora skrev 2009-02-09 12:48:29 följande:
    Nitor har en bra "uppfräschningsfärg" för svarta plagg: www.alfort.se/templates/AC_commonPage.aspx?id... Jag har själv bara provat för jeans men det fungerade toppen!
    RödaZora skrev 2009-02-09 12:48:29 följande:
    Nitor har en bra "uppfräschningsfärg" för svarta plagg: www.alfort.se/templates/AC_commonPage.aspx?id... Jag har själv bara provat för jeans men det fungerade toppen!
Svar på tråden Färga kläder?