• zophija

Billiga tågbiljetter..

Är det någon som vet vart man kan få tag på billiga tågbiljetter??

Har läst att man kan köpa billiga tågbiljetter t. ex göteborg från stockholm från 95 kronor..
    Jag hittar bara inte vart.

Hittar bara biljetter för 1000 kr å mer..

Såååååå trist!

• Svar på tråden Billiga tågbiljetter..
  • MoonFlight

Ska man ha dom måste man typ boka 3 mån i förväg eller ha tur att hitta innan. Men kolla på blocket och tradera där har vi köpt flera gånger utan problem. På tradera lägger dom ut dom 3 dagar innan resan och går ut samma dag som man åker.

• Minikatt

Som sagt, tågbiljetterna är billigare ju tidigare man bokar dem. De släpps 90 dagar innan avresa och är således billigast då och kan kosta 95 kr om man har tur.

• Zenobia

Annars finns det på tradera om man har is i magen och kan vänta till samma dag då kan man buda hem biljetter.

• zophija

men jag kollade juh biljetter till gbg i maj, augusti... Å alla var lika svindyra..
    Jag vill juh till gbg. Men jag kan liksom åka fram å tillbaka till oslo 4 gånger för samma pengar..

• hotten

kolla olika dagar, olika tider, det varierar. populära sträckor går fort upp i pris

• tingi

zophija skrev 2009-02-08 22:05:25 följande:

men jag kollade juh biljetter till gbg i maj, augusti... Å alla var lika svindyra.. Jag vill juh till gbg. Men jag kan liksom åka fram å tillbaka till oslo 4 gånger för samma pengar..
    biljetterna finns i ett begränsat antal och släpps (som flera redan har sagt i tråden) 90dagar innan avresa. alltså exakt 90 dagar och sedan är risken rätt stor att dom tar slut på en gång. men jag hittar flera biljetter sthlm-gbg för 95kr runt 6 maj på sj.. så det gäller att kolla precis när biljetterna släpps för att få dom billigaste.
  • Pallas

Sj:s biljettsystem är ju helt sjukt och de har fått kritik för att det är för svårt att navigera mellan de olika biljettyperna och priserna. Man behöver ju snudd på vara ingenjör.

Hoppas du hittar några billiga biljetter iaf!

• zophija

ahaa. nu börjar jag förstå.. :)

Svar på tråden Billiga tågbiljetter..