• levina

Från att bo med balkong- till utan?

Hur klarade ni er?

Jag har alltid bott så, lägenhet med balkong. Jag har funderingar på ett ev flytta till en som inte har. Inte nu...men, på sikt.

Hur vänjer man sig vid att inte kunna öppna balkongdörren alls? Ex.vis vid de tillfällen det blir en del stekos..? (Jag har 34,5 kvm...) Förutom de gånger man bara sitter och njuter av andra anledningar..?

• Svar på tråden Från att bo med balkong- till utan?
  • annawall

Alltså, det funkar ju att öppna fönstret, de flesta fönster går ju att öppna rätt så mycket. Jag skulle dock sakna att kunna kyla saker när kylen är full på vintern (vi fyller år på vintern alla fyra).

• tii

Jag flyttade från en lägenhet med balkong till en utan, dessutom har jag "små" fönster i den här lägenheten, och det var ganska jobbigt i början tyckte jag. Men jag bor precis vid stranden + en park, så jag har nära att gå ut om jag vill ändå.

Nu ska jag flytta igen, och tyvärr blev det utan balkong även denna gång.

• levina

Jovisst...bara öppna fönster, det funkar till viss del.

Jag skulle sakna att kunna sätta mig därute när det är fint väder.

Hur gör ni? Har ni någon park eller liknande i närheten..? Eller går ni ut och gör annat en del dagar...så ni liksom inte tänker på att ni "måste sitta inne"..?

• levina

Kommer du vara nära nån park nu sen...eller blir det "värre"?

skrev 2009-02-08 21:31:28 följande:

Jag flyttade från en lägenhet med balkong till en utan, dessutom har jag "små" fönster i den här lägenheten, och det var ganska jobbigt i början tyckte jag. Men jag bor precis vid stranden + en park, så jag har nära att gå ut om jag vill ändå.Nu ska jag flytta igen, och tyvärr blev det utan balkong även denna gång.
  • Tant Green

Vi har varit utan balkong i 5 år snart och visst saknar man det, men det går ju att vara utan också... Vi har skog precis utanför huset (bara att luta sig ut genom fönstret och ta på träden )så jag brukar öppna sovrumsfönstret på vid gavel så känns det precis som att man sitter i skogen Och på framsidan av huset har vi ett bord och bänkar så där sitter vi ibland.

• tii

levina skrev 2009-02-08 21:34:40 följande:

Kommer du vara nära nån park nu sen...eller blir det "värre"?skrev 2009-02-08 21:31:28 följande:
    Det är väl "värre" ställen att gå ut till, en lite sämre park osådär. Men den här lägenheten är mer öppen, + fler fönster så det blir nog inte värre bostadsmässigt iaf. Man klarar sig utan balkong, även om det vore trevligt o ha en.
  • levina

Tack för alla svar!

Hmmm...jag har ens inte "börjat leta" ny lägemhet- och nojjar mig redan... Man är knasig.

Svar på tråden Från att bo med balkong- till utan?