• MinaBarnsMamma

Hjälp mig snälla, resa till Side turkiet !!!

HAr suttit och läst flera trådar om Turkiet, och blev lite skraj.
    Det är nämligen så att jag bokat en resa med fritidsresor till Side och hotellet blue star side hill, i oktober, det är jag och mina barn som då är 7 och nästan 4 år gammla.
    Det är ett flertal som skrivit att dom inte alls tyckt om detta ställe och att det inte var trevligt i turkiet, lösa hundar på stranden mm.
    Snälla ni som varit här, kan ni berätta om er resa hur ni upplevt den.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp mig snälla, resa till Side turkiet !!!
  • joyzi

jag var i side med min mamma för ett par år sedan. Tyckte väl att det var okej.
    Lite jobbigt bara med alla som kom fram till en på stranden och ville sälja på en massa saker, massage, locka med en till hamam osv..det var mycket irriterande!
    God mat och lite shopping (svenska ullared finns där som de fint kallar det..haha) men det vara ingen wow-upplevelse från min sida iaf.

• MinaBarnsMamma

joyzi skrev 2009-02-08 22:41:12 följande:

jag var i side med min mamma för ett par år sedan. Tyckte väl att det var okej. Lite jobbigt bara med alla som kom fram till en på stranden och ville sälja på en massa saker, massage, locka med en till hamam osv..det var mycket irriterande!God mat och lite shopping (svenska ullared finns där som de fint kallar det..haha) men det vara ingen wow-upplevelse från min sida iaf.
    Jo det är klart det är jobbigt när dom är påträngande med sådana saker.
    Tack för ditt svar!

Finns det fler som varit där med barn, är det barnvänligt osv...
  • Mollymajs

Jag har varit i Turkiet 7 gånger varav de två sista med barn o då i Side. Ja ÄLSKAR stället. Speciellt när man reser med barn. Visst fanns det några hundar på stranden men de va inte många o de va absolut inte närgångna. Tycker det funnits djur lösa i de flesta länder ja varit i.

Stranden va jätte barnvänlig. Sen att de är påträngande det tyckar ja de är överallt men det hör lite till tycker ja. Vi ignorerar om vi inte är intresserade o det funkar alltid bra.

Tycker folket är gästvänliga o maten god.

• MinaBarnsMamma

Mollymajs skrev 2009-02-08 23:04:45 följande:

Jag har varit i Turkiet 7 gånger varav de två sista med barn o då i Side. Ja ÄLSKAR stället. Speciellt när man reser med barn. Visst fanns det några hundar på stranden men de va inte många o de va absolut inte närgångna. Tycker det funnits djur lösa i de flesta länder ja varit i. Stranden va jätte barnvänlig. Sen att de är påträngande det tyckar ja de är överallt men det hör lite till tycker ja. Vi ignorerar om vi inte är intresserade o det funkar alltid bra.Tycker folket är gästvänliga o maten god.
    Åhh tack för ditt svar, var nära att jag avbokat för att hitta något annat resmål, men jag fastnade direkt för Side när jag satt och letade efter resor.
    Jag åker ju ensam med mina två barn så man vill inte hamna mitt i en storstad med allt dess liv,utan detta verkade vara ett bättre alternativ.
    Har du några tips eller råd att ge mig?
  • strangelove

Vi var där i september och bodde på Sunwing hotellet som ligger en bit utanför. Stranden var jättefin, såg inte en enda hund! Nu låg vi ju på "hotellets strand", men jag såg inga försäljare där heller. Det enda negativa var människorna inne i Side. De var väldigt påstridiga (påtända?) och ville pilla mycket på barnen. Tyvärr gör det att jag inte vill åka tillbaka. Men man är ju olika känslig där. Tror ni får en fin semester

• mattispadd

Glöm att avboka..du kommer säkert att älska Side...det är så barnvänligt där och du kommer att bli omhändertagen...=))
    billigt och helt underbart för barn....

• Mollymajs

Några tips är att ta med vätskeersättning, handsprit, Vi spritade lilltjejens händer innan varje mål mat. Ät bara förpackad glass typ GB. Kolla upp vaccinationer innanni åker.Drick bara flaskvatten o skala frukten.

Sen säger ja som Mattispadd ni borde bli nöjda. Hade vi bara haft råd hade vi åkt iår igen. Ev blir det så ändå men vi ska avvakta o se hur våran sommar blir.

• Balehead

Hur är det med värmen där i augusti?

• MinaBarnsMamma

Tack snälla för era svar!Vi har sparat ett tag för att göra denna resan så det ska verkligen bli kul, är nio år sedan jag var utomlands.
    Men sen är jag lite nervös för att åka ensam med barnen, men har införskaffat mig en brio dubelsulky som ska med trots att stora tjejen är stor då så känns det lite tryggare att barnen sitter i den om man är i stora folksamlingar.
    Någon annan som rest med barn själv?

Svar på tråden Hjälp mig snälla, resa till Side turkiet !!!