Inlägg från: linda87 |Visa alla inlägg
  • linda87

Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?

som när jag var i simhallen och en hel jäkla skolklass står å småleker i duschrummet....tydligen fanns det inga manliga lärare till hands som kunde ta killarna till deras okklädningsrum.
    Men jag tycker då inte det var så passande, såg några småflickkor i 12-13 års åldern som stod å tryckte i ett hörn och höll hårt i handdukarna troligtviss för att alla småkillar stor i duschen...mindre barn ska givetviss få följa med sina föräldrar in i omklädningsrummen men jag tycker ändå att är man med en hel klass ska man väll lyckas få fram så att killarna går till sitt o tjejerna till sitt. Det gjort då vi när jag gick i skolan å var på sådana ställen.

• linda87

aså de tillhörde inte klassen de kanske var några år yngre typ 9....men ändå de tjejerna hade ju börjat utvecklats och tyckte väll inte det var så roligt.
    Tyckte inte jag heller för den delen, men vet att just när man är i början av puberteten ja då är man ju lite extra känslig....tycker defnitivt att det hade varit på plats med en man som skulle ha haft hand om killarna i deras omklädningsrum!

• linda87

ja tycker att när man har börjat skolan då är man ju van vid att byta om utan mamma då tycker jag gott och väl att man kan göra dte i simhallen utan någons assistans om man bara får sagt åt sig vad man ska göra.

• linda87

tycker denna tråd har spårat ur å blivit anklagande...

kan inte de som har behov av att få hjälp i omklädningsrummet ha med sig någon av samma kön!
    låt gränsen i omklädningsrum gå vid skolåldern

är man inte kapabel att byta om själv får man väl helt enkelt be om hjälp av någon närstående eller personalen, de finns ju där av en anledning.

och diskussen om övergrepp i omklädningsrum ÖHHH har jag missat dte totalt i media ??? Hur vanligt kan det vara igentligen om man tänker på hur media vinklar saker å ting...?

• linda87

tycker himmla synd om det barnet som blivit utsatt men förhoppningsviss är det som sagt inte så vanligt, och att badvakterna ska kunna hjälpa till när det behövs...

tycker det är dags att simhallen skärper sig rent allmänt! här i lkpg där jag bor fick inte två män som ingått partnerskap och 2 medföljande barn räknas som en familj (gå in med fam. rabatten)! DET tycker jag är rent ut sagt förjävligt!

Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?