Inlägg från: ming |Visa alla inlägg
  • ming

Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?

Har man inte börjat komma i puberteten i 11-års åldern??

Nä, jag tycker att gränsen går vid 7-8 år, men att man så klart får tänka på hur moget barnet självt är.

• ming

Maja Gräddnos-> Jag vet inte om du syftar på mig, men jag tycker att efter 8 årsåldern så _vet_ barn vad bröst är och vad tjejer har mellan benen. De börjar komma upp mot puberteten och oftast blir sånt intressant redan innan pubisen.

• ming

Men varför skulle det inte kunna finnas kvinnliga pedofiler? Det finns ju inte bara manliga pedofiler även om det kanske är de som utmärker sig mest.

• ming

Vet ni att där jag bor så kommer ibland vuxna män mitt på dagen och ska städa i tjejernas omklädningsrum, och även tvärtom, att kvinnor ibland städar i killarnas omklädningsrum.
    DET tycker jag är fruktansvärt. Tänk att stå naken i duschen och så vänder man sig om så står det en vuxen man där och skrubbar lite på väggen!

• ming

Myslan-> Så du menar att dina barn inte kommer att byta om på en herravdelning öht ens om det blir en kille?

• ming

12-13 år?? Det är _definitivt_ för gammalt. Speciellt om det är en hel skolklass! Stackars barn, jag hade blåvägrat bada om det hade varit jag i den åldern.

• ming

Skrattmås-> Duschade ni tillsammans?? Det har jag aldrig hört att man har gjort i svenska skolor. Men om det var en grej folk var vana vid så förstår jag om inte nån tyckte att det var konstigt.

• ming

Gissella star-> Jag vet faktiskt folk som har förlorat oskulden i 10-11 års åldern. Nä, då är man intebara ett barn, man vet absolut vad sex och könsorgan är. Man är ju på väg mot puberteten, om man inte redan har börjat komma in i den.

• ming

Puberteten kryper ju allt lägre i åldrarna nu för tiden. (Tack vare övervikten.)
    Bara för kanske 20-30 år sen fick kvinnorna mens i genomsnitt senare än vad genomsnittet ligger idag.

• ming

...
    3. Be om hjälp från en badvakt av samma kön som barnet.
    4. Hyra "familjebås" (om det finns).

• ming

LM-> Det vet jag inte. Vissa ställen har nog det, men mindre badställen har nog inte det.

Men annars tycker jag själv att be om hjälp av en badvakt är en bra idé.

• ming

Linda87-> Jag känner iaf en som blev utsatt för "övergrepp" i männens omklädningsrum och mannen förföljde honom under en period.

MEN jag säger inte att jag tycker att killar ska få byta om i tjejernas omklädningsrum, utan jag tycker att man ska be om hjälp från badvakten istället för att byta om på samma ställe som andra kvinnor och tjejer.

Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?