Inlägg från: Gissella Star |Visa alla inlägg
  • Gissella Star

Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?

Man kan ju alltid undra men jag skulle nog inte bli irriterad om en 10årig pojke var på damernas....Visst skulle han vara en konstig lite pojke som tittar och så så skulle det ju vara helt klart sjukt men annars så finns det säkert en anledning till att denna pojke är på damernas omklädningsrum med sin mamma....Kan inte alltid vara så kul att byta om framför "gubbar" om man bara är 10år....

• Gissella Star

Har ej sagt att någon har sagt att man blir irriterad på en 10åring utan det var mitt eget svar och syn på det hela...Jag skulle inte bli irriterad över något sådant. Sen är det självklart inte äkligt med GUBBAR men i pojkens ögon kanske det är obehagligt(kan vara så att han gått igenom något)....Jag är inte synsk men det är min åsikt om varför pojken följde med sin mamma, sen finns det väl inget lag om det?, eller? Så då tycker jag att barnet 10åringen ska få göra det om han nu tycker det är så viktigt. Jag skulle inte tvinga mitt barn att inte göra det iallafall men självklart skulle jag prata med honom om det så att han sen på ett naturligt sätt skulle vilja gå till herrarnas eller prata om det tills han berättar anledningen.....

• Gissella Star

Snossan hur som helst vare sig han har varit me om något eller ej vem bryr sig ärligt talat det är ett litet barn....Börjar vi snacka om 15-16åriga killar då skulle det verkligen kännas riktigt skumt och då skulle verkligen det här tråden kännas riktigt meningsfull men 10år?!?!?!? Nej då är han bara ett litet barn

• Gissella Star

Radixlecti.....Jag vet inte hur jag ska svara på det du skrev angående det som hände i Malmö(hemskt) men tyvärr så tycker jag fortfarande att dem är små pojkar.....Det har säkert hänt att 8 åringar har utsatt andra för konstigheter men det betyder inte att de inte är barn för det så nej jag tycker inte att du kommer särskilt långt med just den argumentet. Man kan inte kalla en 10åring för något annat än ett BARN. Men det är min åsikt och det håller jag fast vid vare sig hela familje liv tyckte motsatsen. Visst är det oerhört pinsamt om det råkar vara så att en klasskamrat också är där men den risken får jag tyvärr ta om min son inte känner sig redo att gå in i herrarnas(förhoppningsvis får inte jag det problemet).Men är det så så får jag ta den konsekvensen och göra allt så att ingen av dem ska må DÅLIGT! Och svar till någon som skrev att förmodligen är det större risk att bli utnyttjad i gympan än simhallen det tror jag definitivt inte på. I Simhallen kryllar det av okända män så större risk är det nog i simhallen, typ ibastun, i duschen vad vet jag än i gympan.Någon har även skrivit att från att man är 6år så ska man låta barnet gå till de omklädningsrum man hör till, det håller jag med minst om. Min lillebror är 6år gammal och det finns inte en chans i världen att jag skulle låta honom gå själv. ALDRIG I LIVET!

Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?