Inlägg från: LadyMarmalade |Visa alla inlägg
  • LadyMarmalade

Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?

jag tycker själv att det är olämpligt att skolbarn följer med in på damernas...men vad ska mammor göra ifall deras barn inte klarar av att gå in själv på herrarnas?

ska de:

1. strunta i att gå till offentliga badhus
    2. Ta med sonen in och ta reaktionerna från både barnet och de som är inne där
    3. ???

• LadyMarmalade

ming:
    finns det fortfarande badbås?

• LadyMarmalade

suck...inser att jag nog inte är välkommen till badhallen med mitt ljus

han klarar inte av att gå genom herrarnas själv och han får inte vara med mig...så följer inte hubbie med så då e det kört

har inga manliga vänner som kan åka med och en badvakt eller annan främling är inte aktuell som mentor åt sonen oavsett hur goda intentioner personen ifråga har...sonen accepterar inte främlingar på det viset och inte heller kommer den stackaren att kunne hantera ett anfall heller ...

VARFÖR kan de inte ha familjeomklädningsrum??
    där både män och kvinnor kan duscha och byta om,-) men fast med små bås som har dusch och liten yta att byta om på?

vi älskar att bada båda två...men hela iden med egen tid med sonen på ett ställe vi båda trivs på faller ju iom att vi inte kan lösa det praktiska

• LadyMarmalade

radix...handlar inte om uppfostran utan om förmåga...

Min son klarar inte av främmande situationer där det krävs eget ansvar och där det kan dyka upp frågor...

Pappa är inte närvarande och om hubbie ska med så blir det fyra barn varav fyra som inte kan simma(två kan någorlunda men de små kan inte)

Då blir det inte direkt nån kvalitetstid med sonen utan ytterligare en stressfaktor för honom....

• LadyMarmalade

assistent får man itne bara så där heller
    då måste man falla under LSS eller SoL(vilket är i princip omöjligt att få igenom här)

• LadyMarmalade

jo visst kan jag det...gör jag ju...

Men det skulle vara trevligt om det fanns alternativ så jag oxå kunde åka med sonen nån gång

Ja jag kan hantera honom själv för jag vet hur han funkar och vad som triggar hoonom och kan styra...det klarar inte nån som inte känner honom

• LadyMarmalade

hahaha...det vet jag ju...sa tom att jag oxå tycker det är olämpligt jue

menar du att du inte läser mina inlägg

hehehe...menar du att du skulle tycka bättre om ifall jag följer honom in på herrarnas?

fniss...tror jag börjar bli för trött för det här

Men visst borde det kunna gå att ordna en "handikapp" avdelning med bås(som har egen dusch) jag vill faktiskt inte heller duscha med sonen(som e 11 tom) men på det viset kunde jag lixom stå utanför duschen men ändå vara med han får sitt privatliv lixom jag och vi stör ingen annan

• LadyMarmalade

mmm...synd att det inte finns....

men men vi har ju haft badsommar iaf

• LadyMarmalade

Norrlandsmorsan...

tack för den passningen

kallar du min son utvecklingsstörd???

Nej det är han inte men vissa saker är problematiska för honom som nya miljöer och att fatta beslut(som att bestämma vilken dusch han ska välja, vilket skåp han ska ta, vilken toa han ska gå på, hur länga han ska skölja håret osv osv osv...

• LadyMarmalade

Puss:

OM man inte har handikapp eller annan problematik som inverkar så visst ska man kunna det...MEN det finns så stora barn som inte klarar det faktiskt....

Större med för den delen

• LadyMarmalade

Puss:

Noppe
    Men man behöver inte vara utvecklingsstörd...även milda NPF kan ha enorma problem med liknande situationer

DÄRMED INTE sagt att de ska med in på damernas (jag skulle inte vilja byta om inför min son så varför skulle andra vilja det)

MEN det borde finnas alternativa omklädningsrum med bås eller liknande för att slippa såna här konflikter...

• LadyMarmalade

Mamma02:

att ta på eller av kläder är kanske inte alls det stora problemet för vissa barn, utan mer subtila saker.

• LadyMarmalade

kanske ska tillägga att jag tycker nog att barnen är stora nog för att byta om själva när de börjar skolan...

Min 5:åring klarar nog det redan nu

Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?