Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?
Varför kan man inte va själv och byta om när man är tio år!! Gör man väl nästan dagligen när man har gympa!!
Varför kan man inte va själv och byta om när man är tio år!! Gör man väl nästan dagligen när man har gympa!!
Pallas: Skillnad ..ja skillnaden är bad respektive gympa. Samma sak som ska göras i duschen.
Nakna främmande människor, ser inte problemet...det är så på allmänna bad, det vet väl en 9-11 åring. Inget ful eller fel med det.
Tycker inte det handlar om att bli irreterad på ett barn, har inte sett att någon sagt det.
Vi kan vända på det, om jag va tio år och ska gå in och byta om och så står min klasskompis Fredrik där med sin mamma. Hur skulle det kännas för mig och Fredrik?? Va skulle andra klasskompisar säga om Fredrik, hur skulle jag må om jag va tidigt utvecklad..osv. En annan sak jag inte förstår....låter som att det är äckligt med gubbar. Fredriks pappa och morfar,farfar osv är ju det.. Inom några år är ju Fredrik själv utvecklad, ska man gömma män för honom som att det va något fult.
Gissellastar: (kan vara så att han gått igenom något)...tar man väl överhuvudtaget inte med sitt barn till ett allmänt bad om barnet inte är redo för det. Jag vet inte hur jag själv skulle reagera,,,tror nog att jag skulle hajja till.
Men ni som tycker att det är ok..när är det då inte längre ok för honom??
Gissella Star: Ett litet barn som är en egen liten människa. Tycker nog att det kanske hör hemma mer hur man ser på sitt barn. Jag vill att min son när han är tio år ska klara av att byta om själv. Jag väntar på honom på utsidan.
Andra kanske väljer att beskydda sitt barn eller vad det nu är man gör om man tar med sig en tioåring.
Vad hade du och säga om att hans klass kamrater byter om därinne. Är det inte upplagt för att bli retad.
Sedan håller jag med om att barn mognar olika..finns tydligen tioåringar som inte är redo att vara själva i omklädnings rummet men måste ju finnas smidigare sätt. Det är ju faktiskt närmare till tonåren en till mammas kjoltyg. Det jag vill säga är väl att jag tycker att de är min skyldighet att göra min pojke så självständig.....nu vet jag att det kan ifrågasättas och att det kanske låter hårt men så ser det ut där min son ska växa upp.
LyckaJonas: Tidigt för nordiska barn men det ser inte likadant ut överallt.
Latina: Du säger själv att en tio åring kan få bröst..då ska väl inte hennes grann pojke,klasskamrat osv byta om där hon gör det.
Pedofiler, finns kvinnliga oxå
Historier om simhallar..tror det är större risk att bli utnyttjad på tex gympan än det är på en simhall.
ÅÅÅÅ tänk om flickan är "Pappas flicka"
nä jag släpper nog det här nu
Nä..Som det har sagts förut så mognar alla olika,den här pojken kanske är en såndär "mammas pojke" som är som en 7-åring....skrev Latina sedan sa hon att en tjej va det annurlunda med, hon skulle gå själv efter som tjejer kan få bröst. Då sa jag tänk om hon är "Pappa flicka".
Tycker såklart att barn ska få bada även om dom har ett handikapp..finns bad personal att fråga..annars får man väl som sagts förut ta med en manlig person. Kan finns tjejer/kvinnor som också har problem..även med en tioåring.
Gissella star: Ingen som sagt att tio-åring inte är ett barn men ett barn som är vuxet nog att klara sig själv. Du säger....Men är det så så får jag ta den konsekvensen och göra allt så att ingen av dem ska må DÅLIGT! Är det inte lite naift att tro att du kan "fixa" till det..om det kommer klasskamrater..din son skulle ju kunna bli mobbad för resten av skolgången.. Och jag tror att det sker mer övergrepp i skolan än det gör i badhallarna. Har man inte börjat att bada med sina barn så dom känner sig säkra i miljön på tio år kanske man kan vänta några år till..
När jag gick på fritids badade alla barn på fredagar..aldrig någon fröken med(ville kanske inte förstöra frisyren till kvällen )så vi flickor fick klara oss själva i duschen. Tror det störsra problemet med en pojke själv är att han kanske hoppar tvålen
LM: Om det är ett sådant stort problem tycker jag du ska kontakta Komunen. Jobbat med killar och tjejer som inte klarat av vissa situationer eller att det funnits behov av sällskap av andra andledningar..så dom har fått utbildad ledsagare från komunen.
LM: Du har rätt dom drar in pengar när det gäller allt..synd hoppas det löser sig för er så ni kan ha roligt i poolen!!
Tror nog att personal kan tänka sig att kolla in en tio-åring.
Ett hett tips är att sätta barnet i simskola.
Då hänger personalen med överallt om det finns ett sådant behov .
Så, då va det problemet löst
Auro: För sjutton gubbar skräm inte upp mammorna nu !!
Tvätta snoppen med badkallingarna på kanske..