Inlägg från: Auro |Visa alla inlägg
  • Auro

Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?

För att svara på frågan i rubriken: Nej, nej och nej. Om han inte är uppenbart förståndshanikappad och inte kan klä sig själv, kanske...

Rimligen borde det finnas nån slags åldersgräns för att hänga med in på damernas, då det uppenbarligen finns mödrar som inte själva klarar av att sätta en gräns. Skolålder är passande. Då ska man kunna fixa duschning och påklädning själv. Då är man dessutom gammal nog att ha egen sexualitet, integritet och "prydhet".

Jag känner mig nästan kränkt varje gång det är pojkar i omklädningsrummet, som är för stora att vara där.Det är fräckt och egoistiskt av mammorna att ta med pojkar in som är så stora! Jag vill kunna duscha, basta och klä om i fred utan små ögon som tittar på mig från andra sidan könsgränsen!!!

(Nu väntar jag på påhopp från andra mammor härinne. Bring it on!)

• Auro

Det är väl dags att KRÄVA av badhusanläggningarna att de sätter upp skyltar, med angiven åldersgräns eller dylikt?

Skriv lappar och lägg i badets förslagslåda (de flesta har en, annars kan man ge lappen till personalen). Säger vi inte ifrån händer ju inget!

jag har iaf sagt till på mitt bad att jag tycker de ska hjälpa gränslösa mammor sätta gräns; att jag vill kunna kopppla av i lugn och ro i dusch och bastu. De har precis tagit upp det till diskussion!

• Auro

Med tanke på Elsalis inlägg - vilket jag i stora drag instämmer med - måste jag ändå säga att en åldersgräns som begränsar antalet "för stora" pojkar inne på damernas, skulle toleransen, mot de pojkar som ändå MÅSTE gå med mamma, öka.

jag kan förstå om ett handikappat barn behöver få följa med mamma - även om det säkert går att lösa med pappan som sällskap också, men när det kommer in pojkar så ofta som det nu gör, ökas bara kämnslan av intolerans och jag vill bara vråla "uuuuuut - inga pojkar här inne!"

• Auro

Snossan: "Tror nog att personal kan tänka sig att kolla in en tio-åring." Jag läste "kolla in" som att spana på sexuellt...haha, så fel det kan bli!

• Auro

Mamams pojke:

jag förstår verkligen din skräck för pedon, men tänk logiskt: risken att nåt händer inne på herrarnas; i offentligheten bland alla andra badgäster är minimal. Då vore det mycket mer adekvat att inte låta grabben leka på gården, gå på träning eller framförallt: besöka andra barn i deras hem!

En gräns vid skolålder är rimlig.

• Auro

Det kan vara integritetskränkande, ett övergrepp mot pojkens integritet, att gå med in på damernas omklädningsrum vid säg, 10 års ålder. Alla "normala" tioåringar har lärt sig blygsel och att nakenhet är privat, framförallt det motsatta könets nakenhet. Det normala är att man I SMYG tillskansar sig glimtar av det andra könet naket i den åldern. Det blir dubbla budskap ...

Vad för vuxna blir dessa pojkar som nästan in i tonåren behandlas som SMÅ barn?

Dessutom är det många pojkar som passar på att spana på de nakna kvinnorna, vilket känns helsjukt för en kvinna med normal sexuell läggning! Detta ser SÅKLART inte mödrarna, det är ju deras små pojkar, och de flesta vuxna förnekar barns sexualitet överhuvudtaget.

Jag har faktiskt betalt för att gå till badet, för att få koppla av i duschrum och bastu, jag vill inte behöva gå därifrån med obehagskänslor!

Det är helt rimligt att kräva att sjuåringar byter om själva. Pedofilförskräckta får ta tag i sitt irrationella tänkande istället.

Pizan: det där du skrev om var otrevligt, i såna fall kan man ju förstå att mammor tar med sina pojkar!

• Auro

Tesie:

bra förslag att fråga personalen.

• Auro

För att återgå till mer rationellt tänkande:

Är man rädd för pedofiler ska man först och främst spionera på sin egen karl, och sedan inte släppa ut sitt barn till andra kompisar, speciellt inte att sova över, och inte heller hem till farfar eller morfar.

Svar på tråden Tar man med en 10- årig pojk att byta om på damernas?