• marjalena

Sommarjobba?

Kommer era tonåringar att sommarjobba under lovet? Eller har de jobbat tidigare år? I så fall, fixar de ett jobb själv eller hjälper ni dem med det? Var ska de jobba? Jobbar de hela lovet eller bara några veckor? Osv, osv....

Min grabb som fyller 16 år i sommar vill gärna sommarjobba. Men tyvärr så har jag eller mannen inga kontakter som vi kan "utnyttja" för att fixa ett jobb åt honom. Han måste alltså ut och leta själv, vilket verkar vara svårt att få honom att komma igång med. Kanske är lite tidigt nu, jag vet inte....

Hur fungerar det hos er?

• Svar på tråden Sommarjobba?
  • Cornbread

Jag har jobbat varje år från att jag gick i 7:an-8:an,
    första året skaffade mamma jobb åt mig, sen skaffade jag egna

• missteddy

när jag var 16 år så fixade komunen 3 veckor. jaglämnade bara in en lapp att jag ville jobba och med vad

• SIN74

Det är inte för tidigt att ringa runt/gå runt och fråga. Många ställen vill ha god framförhållning. En del ställen kör samma vikarier som förra året och kanske bara behöver utöka med någon och då är det bra att ringa nu. Kanske behöver man slussas in i arbetet och då kan man gå bredvid under våren.
    Hoppas att ni hittar något.

• sallybuse

Förra sommaren jobbade min son på Mac-Donalds och då var han 15.Och han hade haft sin pryo där.Och chefen frågade han om han vill jobba på sommaren och de ville han.Och han trivdes bra där.Han fick ju gratis mat och de var väl positivt.

• marjalena

Tack för att ni svarade! Det låter inte som om chansen till sommarjobb är borta bara för att vi inte har några direkt kontakter alltså! Ska försöka hjälpa honom att "få ändan ur vagen" och leta sommarjobb!

• Majsan70

Sonen jobbade förra sommaren. Min mamma fixade ett jobb åt honom med bra betalning.
    Han kommer att sommarjobba i år med, men vi vet inte vart ännu. Antingen blir det på samma ställe eller så blir det som fastighetsvärd eftersom han går det programmet på gymnasiet.

Svar på tråden Sommarjobba?