Inlägg från: mamma liten |Visa alla inlägg
  • mamma liten

Vill ha tips, länkar till fina saker till tjejrum

puffar för fler fina saker och tips till barnrum. Gärna bilder

• mamma liten

Har bestämt mig för att testa att sy vimplar själv, det blev så dyrt om jag skulle köpa färdiga.

Hittade jättefina väggdekaler som ser ut som vimplar med bokstäver på som jag ska beställa hem också. gullgrodan.se

Letar fortfarande efter förvaring, funderar på att sätta köksskåp och ha IKEAs backar under, såg tips i någon tråd.

Har ni tips på något snyggare så JA TACK. ska försöka ta kort och lägga in i galleriet så kanske det blir lättare att tipsa.
    (försökte förut men fick det inte att fungera men ska testa igen)

• mamma liten

Är det någon som vet var jag kan hitta tyg till gardiner. Rosa med vita stjärnor? OBS! inte med stora stjärnor.

• mamma liten
    Vintersol80 skrev 2009-03-08 20:16:53 följande:
    jag har länkat lite i min blogg lunasmammas.webblogg.se dock inte jätte mkt. Håller på med tjejernas rum nu men det går så segt för maken fick dra ut en tand o lite andra käppar i hjulen. Gillar man tapetdjur, och det gör jag så www.inke.nl/index2.phpär hittar man många fina! till exempel!
    Lite ot men vilken fin doptårta, vad har du gjort locket och figurerna av?
  • mamma liten

Nu har jag fått hem grejorna som jag beställde från gullgrodan.se har börjat med rummet men hann inte klart för dottern fick magsjuka
    Men det finns bilder i mitt galleri på det som jag hann fixa.
    Behöver fortfarande tips på bra förvaring. Kan någon klistra in bilderna här får ni gärna göra det

• mamma liten

Nu då? går det att se bilderna?

Lite kul var det idag när tom sambon kom hem och tyckte att prinsesshörnan var jättefin. Tjejerna älskar den, tyvärr satt jag spegeln lite för högt så det får jag ändra på

• mamma liten
    Tasha78 skrev 2009-03-13 00:04:39 följande:
    Nu ser man bilderna, va smart och klä bokhyllan. Jag hade några flyttlådor i hårdplast som jag klädde med Care Bears tyg som jag har tänkt ha som leksakslådor. Jag har Care Bears som tema i rummet
    Har du några bilder på rummet?
  • mamma liten

Jag hittade massor med tips i bloggarna. TACK!
    Gillade spegelfönstret i blandkuddarobusigabarn.
    Nu vill jag styla om hela hemmet

• mamma liten

Fortfarande magsjuka så jag har inte kunnat göra iordning ungarnas rum. Har spraymålat ett fönster idag får se hur det blev, jag stod ute och det var ju inte så varmt men jag hoppas att det blir fint.

Vill ha gardiner, rosa med stjärnor. och vill ha fler tips på bra och snygg förvaring.

• mamma liten

puffar för förvaringstips och jag vill gärna se bilder på små gulliga kök ni gjort i barnrummet

• mamma liten

Tjock kulan skrev 2009-03-17 09:58:44 följande:

Hejsan, kolla denna underbara blogg, Sylts pojkrum är superfint, och har enligt mig det finaste köket jag sett på länge. Förvaringen har hon löst med långa hyllplan längst med en av väggarna i sonens rum. villahemmet.blogspot.com. spetsochsnor.blogspot.com har oxå ett gulligt kök i sitt flickrum som kanske kan inspirera
    Spets och snor läser jag redan är en av mina favorit bloggar, älskar alla detaljer i barnrummen
    Så vill jag ha det
  • mamma liten

Tack för alla tipsen, vi har varit sjuka hela tiden känns det som så tyvärr är bara halva barnrummet färdigt.
    Jag saknar fortfarande bra förvaring och funderar på att måla några lådor från ikea vita och skriva med rosa text vad som är i lådorna. Eller måla bilder utifrån schabloner.

Dessa lådor är det jag funderar på www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80125572

Tar gärna emot andra förvaringstips

Det blir inget kök i barnens rum det blir för trångt de får vänta tills de får en lekstuga istället.

• mamma liten
    mamma18741 skrev 2009-04-09 10:46:35 följande:
    mamma liten skrev 2009-02-09 11:37:36 följande: Hej, Bloggar är superbra. Mitt favvo forum är ett forum som heter style någonting. Här finns det massor med mammor som visar bilder på hur de inrett sina barnrum. Sök på BARNRUM på google så finns det högst upp.
    Du menar nog styleroom.se den sidan är superbra har lagt ner väldigt många timmar där
    Har tyvärr tappat lusten just nu, känns som om vi bara är sjuka hela tiden.

Har hört att Åhlens ska ha bra barntyger så jag måste dit och kolla nån dag. Jag vill ha rosa gardiner med vita stjärnor, tips någon?
Svar på tråden Vill ha tips, länkar till fina saker till tjejrum