Inlägg från: Lilloppan |Visa alla inlägg
  • Lilloppan

    Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 12

    Hej på er alla! Vad härligt att så många av er blivit gravida! Ett svar från Gud att han hör bön och är verksam! Det ger hopp!!!

    Lite mer om mig, då jag är ganska mycket anonym på min sida:
    - Troende sedan 2007, då Gud skrek så högt att tom jag hörde! hahaha..
    - Sjuksköterska inom äldreomsorgen, demenssjukvård.
    - 27 år...till sommaren 28!
    - Scrappingtokig (jätteroligt nu när alla hjärtans dag stundar!!)
    - har katt
    - spelar gitarr
    - Sambo sedan 2005
    - Försökt bli gravid sedan 2007 hösten, vintern. Årsskiftet enl min sambo.... Hrm.. Väntar på svar från hur många simmare han besitter.
    - Inga tidigare barn
    - Har ulcerös kolit och astma, vilket gör att jag bara kan jobba 75 %.. jättetråligt tycker jag, då jag älskar mitt jobb!

    Ja-a, det är kortfattat vem jag är. Känns skönt att få komma in i en varm grupp, där alla vet hur det känns. Det tar så mycket på en rent mentalt.. varje månad samma sak... jag känner min kropps signaler så det nästan är otäckt.. jag är opererad flera grr i magen (har ingen tjocktarm bla) och iom detta så har det ställt sig vätska bakom livmodern.. har inte fått svar om det går att ta bort den. Min man har kronisk prostatit, så jag misstänker att det är den sjukdomen som är boven i dramat. Ägglossning har jag om man får lite på ägglossningsstickorna.

    Jag väntar på att en alphagrupp ska dra igång... jag ska nämnligen vara lite halv-ledare i den, så det ser jag fram emot!! Vi har en alldeles underbar präst i församlingen. Det är så roligt!!! Det kunde jag aldrig tro för några år sedan! Underbart att få vandra i Guds ljus!

    Kram på er alla!

  • Lilloppan

    Skrippo: vad härligt att du är gravid efter så mycket som hänt. Visst är det otroligt vad de kan göra.. gå in i testikeln.. ja, otroligt!

    Gosevännen: tack, det värmer! Det känns skönt att läsa att man inte är ensam. Mitt i eländet, så finns det någon mer som stampar där.. det är ju inte roligt det, men man är inte ensam iaf. Jag var ifrån fl ganska länge, då det kändes jobbigt att fler och fler blev gravida.. sen var det bara jag kvar.. Det började ta rent mentalt det med. Visst fanns stöd, men man orkade inte vara glad för alla andra HELA tiden.. Det kändes så iaf. Men nu har jag vilat upp mig och kan och vill vara glad för de som blivit gravida!

    Mrs S E: ja, visst är det skönt! Gud är stark! Han bär både mig och mina bördor! Man kan vara så envis ibland och inte släppa det tunga man drar på... man har en låsning, en kramp.. det släpper inte.. Men Gud han bär både mig och mitt tunga ok.

    *ber för oss alla*

  • Lilloppan

    Skrippo skrev 2009-02-11 20:04:02 följande:


    God kvällI dte stora hela så mår jag bra. Bara inte idag. Har sovit dåligt. Magen är i uppror och jag har lite feber.Saken är den att jag ska på läger med barn mellan och 9 år imorgon. Och åker inte jag så blir det 20 barn som får stanna hemma. Och det vill jag inte ha på mitt samvete.Men jag vill ju också va rädd om mig och bebisen.Om det är nån som har lust att be för mig så vore jag jätte tacksamKram
    Nu är du kanske iväg eller har stannat hemma, men *ber* iaf!
  • Lilloppan

    Skrippo: hur går det för dig? Kom du iväg på läger.. du kanske fortfarande är där!

    Gosevännen: så sant, så sant! Jag har haft lite svårt för några vänner som "hoppsan..det var ju inte riktigt det vi ville, men ja..." Hmmm, VI vill ju, kan inte vi få istället?! Så kan det vara... Men man får lägga det i Jesu händer och försöka känna glädje istället.. glädje för dem. Jag känner ju inte er riktigt här inne än... men man vet ju att bönens kraft är stor! och det syns ju här i tråden! Underbart fantastiskt!

    Vill dela med mig om ett starkt bibelord jag nyss läste på bibeln.se Efesierbrevet 1:7-8 I honom och genom hans blod har vi friköpts och fått förlåtelse för våra överträdelser - så rik är den nåd med vilken Gud har låtit all vishet och klokhet flöda över oss.
    Starka ord detta! Vilken härlig nåd!

  • Lilloppan

    Hej på er!

    Igår var jag hos kuratorn på fert och pratade lite. Känns lite bättre nu... och som jag sa till min sambo.. "mer plus än minus". Hon skulle skynda på doktorn lite så att vi skulle få svar på kärestans spermaprov denna veckan! Han skulle ringa upp min sambo! Jättebra!! Det känns som att vi har stått och stampat en lång tid utan o veta om det är något fel på oss överhuvudtaget... Nu har vi ju vår sjumdomshistoria, så man kan ju misstänka lite..

    Hur är det med er alla andra då? Det är ganska tyst i tråden...

    God bless you all!

  • Lilloppan

    Mrs SE: åh, fantastiskt! Jag längtar jag med!

    Skickar en extra stor kram till dig gosevännen! Vi kämpar på!

    Min sambo ringde idag och fick svar på spermaprovet.. Det var bara bra! Många simmare och god simförmåga! Känns bra! Då finns det hopp! Nu har vi träff med läkaren den 26:e och då ska vi diksutera fortsättning... beh kanske? BM sa att vissa par vill vänta eftersom spermierna var bra... men det vill jag inte.. Det kan ju vara fel på mig... jag är ju opererad flera ggr och det kanske ligger slagg i äggledarna. Jag hoppas på spolning! Glad

    Men vet ni vad som hänt... Skrikandes Gah, jag har fått rosascea,,, Blääää.. har massor med kliande små utslag i ansiktet och nu fick jag en antibiotka som skulle vara bra.. men det dröjer ca 6 veckor innan resultat! Fundersam Jag får inte använda smink.. *sucka*... jag som sminkar mig varje dag... nu är jag utan dock... Och inte vistas i solen, inte bli varm, inte utsätta ansiktet för kyla.... Det är ju underbart väder ute!!!!! Kallt och sol... Men nä.. jag roar mig framför datorn! Ni kan väl stötta mig i förbön och be om Guds läkande kraft!

    Gus vare med er alla!


    Nää-ä, inte en sjukdom till.....
  • Lilloppan
    Skrippo skrev 2009-02-27 13:14:16 följande:
    Lilloppan: Va skönt att resultatet av spermierna var bra. Men jag förstår om du vill gå vidare och kolla upp dig. Vad har gjorts för undersökningar för att kolla upp din fertilitet?SÅ jobbigt att du drabbats av det. Hoppas det ger med sig snart! *ber*Välsignlese till er alla
    Ja, det var skönt.. Då vet vi att hans prostatit inte påverkar hans fertilitet.  Det man har gjort på mig är vul och prover på sköldkörteln. Vid vul så såg man ca 2 dl vätska bakom livmodern.. om vätskan stör, det vet ju inte. Fert.läkaren skulle kolla med kirurgen om man kunde ta bort det..

    Nu väntar vi på ett  om 1 vecka... Flört  "ärendet" ligger i Guds händer! Ett konstant böneömne.. så nu börjar han väl att tröttna på mitt tjat! Hahaha!!
  • Lilloppan

    Gosevännen: självklart sitter man och läser för sent.... men ber för dig nu att allt har gått bra!!

  • Lilloppan

    Gosevännen: det är mycket som händer runt dig! Och jag förstår det snurrar många tankar! Men lita på Gud, han har en plan! En större plan med oss än vad vi kan tro! Ber för dig!!!

    Hur gör ni nu i fastetider? Brukar ni fasta? Jag har börjat en fastevecka fram till fredag. Började i måndags. Jag har avstått allt vad frosseri i sötsaker heter. Jag har inte fastat förr, men ber, läser i kristna böcker och läser i bibeln denna veckan.. lite extra!
    Det var ju någon som sa i bibeln (jag kommer aldrig ihåg att citera eller vem som säger vad... {#lang_emotions_dreamer}) att "detta måste göras genom bön och fasta".. kanske inte riktigt i de ordalagen, men något liknande.. Jag har förbön för en kommande grav.. fastar och ber för detta. Sen slinker det ju in böneämnen för lite allt möjligt också.. hahaha.

    Måste bara skriva en sak till. I stycken ovan skrev jag först "fröbön"...en felstavning, men när jag läste hela meningen kanske det inte var så fel menat ändå.. {#lang_emotions_laughing}Guds frid allihop!

  • Lilloppan
    Halloj på er.... Nu har det kommit spottings.. alltså inget frö i magen denna månaden heller... {#lang_emotions_cry} Fortsätter att be.

    Hur är det med er andra då?
Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 12