• Randig Panda

Alltså vad fasen är detta?!

Andra gången nu som det kommer blodfärgat urin, alltså inte helt rött utan bara orange. MEn det sticker och känns konstigt hela tiden i blåsan, speceillt när bebisen trycker.
    Har varit inne förra gången detta hände och de syntes ingenting på kisseprov elelr odling så..
    Vad är det som är fel?

• Svar på tråden Alltså vad fasen är detta?!
  • nerja99

du kanske har en liten blödning? eller del av slemproppen kanske?

• Fikon

Du har inte ätit något som färgar urinen, typ rödbetor?

• Dellan

Urinvägsinflammation skulle jag tippa på,
    jag personligen får så när jag har det..

(¯`°?.¸ ღ♥ GRAVID BF 090318 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • nerja99

man kan ju ha blödning under grav, jag hade det.. man kunde se blodet på ul.

• Randig Panda

mnä det enda jag fått i mig med "färg" är nyponsoppa igår och jag har ju kissat tjugofemtusen gånger efter det med normal färg.

det är exakt samma som förra gången och då var det inte uvi, detta är helt skumt alltså. :S

• Fikon

Vätskebrist, dvs mer koncentrerat urin?

• Helena m Adrian Nov 02

det är inte så att du druckit för lite då? då kan ju urinen bli väldigt mörkt gul el nästan brunorange om den blir väldigt koncentrerad? Är man gravid behöver man ju extra mkt eftersom dina njurar renar både ditt och bebisens blod nu...?

• Randig Panda

mjo...
    men..
    hur kan jag då gå halva dagen med vanligt färgat kiss och sen kommer en med mörk färg?

• Randig Panda

Alltså jag menar kan kisset bara koncentreras sådär hipp som happ även fast man kissat bara nån timme tidigare, och en timme innan dess osv ?

• numbernine

En del vitamintillskott kan färga urinet något. Äter du nåt sånt. Själv äter jag Berocca och får då lite orangefärgat urin.

• Fikon

Nja, kanske inte. Känns ju som det skulle ske gradvis. Jag har nog bara haft så någon morgon. Och det förklarar ju inte att det sticker osv.

• Randig Panda

Nä, äter niferex men har inte tagit en sen i torsdes så det är nog itne det...

Får vänta o se tills imorron, ringer barnmorskan då

TAck för era svar

• matoliman

Jag har också så och det kommer från livmodertappen enlig BM.
    Därför kan det vara bra vissa gånger och sen färgat nästa.

• Lizard

hejsan,
    då och då är min urin också orange, jättekoncentrerad! trots att jag dricker massor tycker jag. ibland ser den nästan normal ut men särskillt morgonar är den jättemörk (och då dricker jag säkert 4 dl under natten samt vätska innan jag går och lägger mig. samma kanske? har inte heller haft uvi så jag har gissat på vätskebrist

• Randig Panda

matoliman
    Ok men jag är nästan säker på att detta kommer från kissehålet :S

Nu var jag och kissade igen och det var samma som innan, det är precis som när man blandar saft man kunde liksom se de mörkare vätskan blandas omkring, pappret är typ orange.

Småsvider i kisseröret när jag kissat också.

• Åsa Nova

Ta ett urinprov när du har så i tex en glasburk som du kan stänga(självklart diskad )ta med till BM eller HC för att ta en sticka och ev skicka på odling.

Då har du även "bevis" som de kan se på och avgöra hur missfärgat det är.

Tänk dock på att ta ett mittstråle prov dvs att du kissar lite först "nyper av" strålen för att sedan kissa i burken, då är det även lättare att avgöra om det kommer från urinröret eller slidan.

• Kokkari

precis...och tvätta de nedre regionerna precis innan du kissar i burken....annars kan det komma med bakterier och vita blodkroppar från huden runt om urinröret...

• Randig Panda

hej igen!
    den här skumma färgen håller i sig, min mamma och syster har sett det och vi e överens om att det ser märkligt ut

Så jag ringde förlossnignen och ska till obstriken(stavning???) imorron kl 11 med morgonkisset.

Svar på tråden Alltså vad fasen är detta?!