• Tesso84

Morgonillamående OCH kvällsillamående

Hade hoppats slippa illamåendet denna grav...men icke

förjävligt är att det kommer både på morgonen och kvällen. Med sonen hade jag bara på morgonen och det gick över en stund efter jag hade ätit något...men nu när jag mår illa på kvällen så vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag provar att äta lite tex en liten smörgås och en kopp the, men det hjälper inte. Vill ju inte äta FÖR mycket på kvällen heller då det är så tidigt i gravven (gick upp några onödiga kilon sist nämligen
    Har ni några bra tips på huskurer eller dylikt som kan hjälpa så är jag evigt tacksam. Ska tillägga att jag inte kräks ännu, mår bara illa.

Tack på förhand

• Svar på tråden Morgonillamående OCH kvällsillamående
  • Jossisen

Hehe, jag hade dygnet runt illamående jag. Men nu är det över tack och lov sen två veckor tillbaka. Det enda som hjälpte mig var tyvärr att äta lite. Smååt hela tiden, och det var inga nyttiga saker som gick ned.

Har du provat ingefärste? Det sägs hjälpa, men hjälpte inte mig. Seaband som man sätter på handlederna kan vara bra också. Och att dricka mycket vatten, fast pyttelite i taget.

• Tesso84

Åh fy, din stackare. Skönt att det gått över nu
    Ja jag har oxå hört det där om ingefärste, få nog ta och prova det. Som sagt, vill ju inte äta för mycket om det inte behövs lixom börjar redan bli svullen om magen och har gått upp 1 kg :-S och är bara i v 6
    Tack för svar

• ElinOlsson

Med ettan hjälpte åksjuketabletter och att äta ordentilgt, att se till att inte blodsockret sjönk för lågt.
    Med tvåan hjälpte inget... Men det gick över efter ett tag. Vid v 20 var allt ok igen.

• oliven

Hej har samma problem mår illa dygnet runt gjorde det med 1:an också så det är väl bara att gilla läget. försker äta var tredje timme, då håller det isg nogorlunda i shack

• Hopp2009

Jag mådde illa dygnet runt förra och förrförra veckan.. Nu mest fram till lunch. Jag äter direkt på morgonen, sen vilar jag... äter knäckerbröd med ost o grönsaker, frukt m.m... Man får gå upp om man är gravid, det viktigaste är att må bra!!

• skrållan1978

dygnet runt i 8 långa veckor, först nu på väg mot v 13 känns det lite bättre, spytt mkt vrje dag sen jag plussade, inte kul, men köp postafen o  börja med, det brukar hjälpa vid lätt illamående=)

Nummer 6 i magen=)
  • Mamma ica

Jag mår oxå illa dygnet runt, eller iallafall alla mina vakna timmar. Det enda som hjälper lite är att småäta, ca en gång i timmen, försöker hålla mig till hårda brödbitar och osötade rån. Men det suger musten ur mig......kan väl vara glad att jag inte kräks iallafall.
    Dofter har jag svårt för dofter av allt......så passande att jag fick hem min leverans av doftljus idag...;). Mådde inte illa när jag beställde dem.
    Jag har köpt Seaband, de hjälper litegrand........men jag är inte riktigt nöjd, men jag vågar inte ta av mig dem heller då kanske det blir sju resor värre.
    Jag är i vecka 9+1.

• pimpim3

Mitt illamående har sakta börjat avta lite (är i v 12) men det har varit riktigt jobbigt. Illamåendet har varit värst på eftermiddag kväll och jag har kräkts en del. Morötter kunde hjälpa lite när det var som värst. Varken seaband eller åksjuketabletter hjälpte. Annars som andra, äta ofta och lite. Trodde jag skulle ha gått upp massor, men bara ett kg än så länge. Har ätit onyttigt, vitt bröd, äppeljuice, bullar... Nu börjar jag kunna äta lite riktig, nyttig mat. Det som har hjälpt mest är sömn - sovit hur mkt som helst, helst hela dygnet, men jobbar så det går liksom inte

• Hopp2009

Härligt pimpim att det börjar gå över, det ger mig hopp. Om det resulterar i en bebis mår jag mer än gärna illa, men jag är orolig.. Imorgon ska jag på VUL, hoppas på att se ett hjärta slå...

• LizLiz76

Jag har upptäckt en sak som faktiskt dämpar lite!
    Ta en liten bit ingefära o stoppa in det i munnen. Det går inte tugga på den för den smakar alldeles för mkt, men ibland kan du skrapa lite med tanden så man frigör lite smak.
    Alltså, det är inget hundraprocentigt men det dämpar en del.
    Jag har också testat ingefärste men det hade inte samma effekt.

• Mamma ica

Idag har det inte varit en bra dag, har precis ätit upp en liten påse med lakritshjul......det enda som har hjälpt under dagen, idag är illamåendet inte kul...:(

• Sirendes

Jag har också mått illa när som helst under dygnet, båda gångerna.. Även om man kräkts mest på mornar då magen är tom. Knepet för att lindra illamåendet är att växla metod då och då, eftersom tricken verkar fungera bäst i början.. Denhär gången har jag kommit på lite saker som hjälper:

Kolsyrat vatten, gärna med någon god smak

citron: både att lukta på och pressat i iskallt vatten (när jag hade magsjuka låg jag på soffan och luktade på en halv citron och det hjälpte faktiskt!)

En sak som jag inte testat, men som en tjej skrev härinne, var att äta korvbröd om man är hungerig, eftersom det inte luktar något och lägger sig i magen, mättar snabbt och lindrar illamåendet. För min del har det blivit en hel del vitt bröd bara eftersom det är det minst luktande jag kunnat hitta.

• Sessilou

Mår oxå hemskt illa, mest på kvällarna, det är då jag oftast kräks.

Försöker småäta lite, mkt apelsiner, banan, hårt knäckebröd, dricka vatten.
    Tidigare har det hjälpt, men nu vete sjutton. Det kommer upp ändå.

Ska nog införskaffa postafen. Är bara så nedrans trött på att svälja tabletter, har varit sjukskriven i 4 veckor och ätit värktabletter. ush- men vad gör man inte för bebisen!

There is no spoon=)
  • Hopp2009

Sessilou: fråga din läkare efter lergigan comp det hjälpte mig. Visserligen fick jag lite skakning av det men absolut bättre än illamående... och absolut ofarliga, frågade henne senast idag!

• knastintis

först hade jag bara morgon sen försvann det men kommer på em å blir värre å värre fram mot kvällen med sonen måde jag så gott som aldrig illa men va så doft känslig så jag spydde vid för starka dofter..

• CaiJoh

Jag mår illa dygnet runt, men för mej blir det bättre om man äter lite och ofta :) å godis å annat fett är helt uteslutet, för de kommer bara upp igen! :P

Svar på tråden Morgonillamående OCH kvällsillamående