• Anonym (Ida)

HJÄLP! Jag får inte ut menskoppen!!!!

Ja som rubriken lyder.. Jag får verkligen inte ut menskoppen!
    Läste att dte kan bli vakum och att man då måste sätta in ett finge rför att släppa in luft, men dte fungerar inte.
    Så fort jag förösker dra i piggen känner jag hur den suger sig fast mer, börjar få lätt panik nu.
    Haha, vet inte om jag ska skratta eller gårta för jag får verkligen inte ut den hur jag än förösker!

Vad ska jag göra?!

• Svar på tråden HJÄLP! Jag får inte ut menskoppen!!!!
  • Anonym

Men fy va läskigt, stackare! Du har ingen partner som du kan be om hjälp, pinsam kanske men de kanske det kan vara värt? Lycka till!

• bellanbus

Har du provat att ligga ned i sängen med fötterna mot madrassen och slappna av och försöka peta ut den i den positionen?

• Anonym

Sätt dig på huk och krysta samtidigt som du försöker få in ett finger vid kanten. Du msåte få vakuumet att släppa innan du kan dra ut den.

• Anonym (Ida)

Jag ringde just min bästa vän, om jag inte lyckas få ut den snart sa hon att hon kan hjälpa mig.
    Skulle helst låta henne slippa det dock :S

• Anonym (Ida)

Men jag får inte in fingret så långt att jag når runt kanten, och jag har ändå väldigt långa fingrar :S

• Anonym
    Anonym (Ida) skrev 2009-02-09 18:32:30 följande:
    Men jag får inte in fingret så långt att jag når runt kanten, och jag har ändå väldigt långa fingrar :S
    Ring gyn och fråga hur du ska göra. Kan koppen ha fastnat bakom livmdertappen?
  • Anonym

Prova lägg dig i ett varmt bad så kanske du slappnar av och kan få ut den?

• Anonym (Ida)

Jag har inget badkar :/
    Jag får nog ta och fara över till min vän i alla fall och låta henne försöka. Suck, jag som tyckte att menskoppen fungerade så himla bra. tydligen för bra.
    Tack alla för era svar i alla fall

• Anonym
    Anonym (Ida) skrev 2009-02-09 18:39:36 följande:
    Jag har inget badkar :/Jag får nog ta och fara över till min vän i alla fall och låta henne försöka. Suck, jag som tyckte att menskoppen fungerade så himla bra. tydligen för bra.Tack alla för era svar i alla fall
    Men hur ska hon kunna få ut den om inte du kan?
  • Anonym

Huka dig ned så kommer livmodertappen längre ned och då kan du kanske nå.

• Anonym

Prova att klämma ihop botten av koppen samtidigt som du liksom "tippar" den, eller drar ner en sida av den (svårt att förklara!!!). Vaccuumet släpper då utan att du behöver ta tag i övre ringen. Krysta ner koppen och slappna av innan du börjar!

• Anonym

men du behöver inte komma ända upp över kanten.

försök att trycka ihop den från bägge håll så den blir platt samtidigt som du slappnar av.

hoppas du får loss den nu -

• Anonym (sui)
    vad läskigt. hoppas du får ut den.
  • Anonym (Ida)

Det slutade med att jag måste fara till akuten där läkaren själv måste kämpa ett bra tag innan hon fick ut den.. Menskoppar är nog inte min grej.

• pigglet

Åh, tråkigt! Kan förstå att du inte är sugen på att testa igen... Var det första gången du testade?

• Anonym (Ida)

Jo de var första och de är nog sista också tyvärr.. Synd för den fungerade ju så bra annars..

• pigglet

Jag behöver krysta när jag ska ta ut den, så den kommer lite längre ner och jag kan nypa ihop botten... OM du vill testa igen kanske det kan hjälpa att använda lite glidmedel (vattenbaserat), så kanske den "glider ut" lite lättare.

Men som sagt, jag har full förståelse för att du inte är sugen på ett nytt försök.

• Anonym (Ida)

Haha läkaren slängde bort den, hon tyckte inte att jag skulle prova igen, så det får nog vara.

• Anonym (Mimmsi)

Haha, TS din menskopp kommer nu att ingå i samlingen av lustiga saker läkare har plockat ut ur kvinnor

Jag hade nog inte heller testat menskopp mer om jag var som du...

Förr fanns det ett sorts preventivmedel som kallades p-kudde. De var indränkta i spermiedödande medel och blev väldigt hala. Vid ett tillfälle lyckades jag inte få ut den och ju mer jag försökte desto halare blev den och det var precis som att den krympte ihop och kröp allt längre upp...Gud vad knäckt jag var! Var inte så gammal heller då så bara tanken på att åka upp akut och att de skulle förstå att jag hade gjort DET var ju nog för att jag skulle bli gråtfärdig! Efter ett par timmar lyckades pojkvännen få ut den men då var vi alldeles slut båda två och jag kände mig som en arkeologisk utgrävning

Svar på tråden HJÄLP! Jag får inte ut menskoppen!!!!