Ariel o Melodys Mom skrev 2009-02-09 21:33:48 följande:
Jag är uppväxt i Gränna i småland och har bott i sthlm i 3 år och Jönköping 2 år så jag ser mig själv som en stadstjej och blev helt förskräckt när det började pratas om att vi skulle flytta upp till en gård i norrland långt ifrån närmaste storstad. Men vet du att från första dagen kändes som att komma hem. Jag stortrivs och har allt jag behöver. Framförallt ingen stress! Vi har 3 km till närmaste by där det finns ICA, vårdcentral, förskola och skola upp till 6:e klass. Vi har även en mack, ett fik och järnaffär (allt är svindyrt dock). Nu på vintern ingår snöröjning en del av fritidssysselsättningen och på sommaren så har vi en härlig trädgård med färskpotatis, jordgubbar, morötter och vackra blommor som får plockas. Vi har även 2 km till närmsta badstrand med brygga dit vi åker ofta på sommaren. Även om man bor på landet i sverige så finns civilisationen ändå i närheten i form av byar, internet, telefon mm. Vi får åka 10 mil för att komma till närmsta ICA Maxi men då kan man ju passa på att köpa annat oxå och göra det till en rolig heldag. Som sagt, det finns bara fördelar!
åh det låter härligt, precis som jag vill ha det.
är dock rädd att det ska kännas ensamt. men är så sjukt trött på alla människor och stress överallt och att betala massor för några kvm.
Har ni långt till jobbet?